• Leu / EUR4.9423
  • Leu / GBP5.8196
  • Leu / USD4.6194
ZF IT Generation

ZF IT GENERATION. Start-up Update. Ştefan Iarca, cofondator şi CEO XVision - platformă AI pentru interpretarea imaginilor medicale: Vrem să ne consolidăm poziţia în regiune şi să atacăm zona DACH. Mergem pe strategia de a avea distribuitori locali ca să putem scala mai repede pe mai multe pieţe

17 ian 2022 Autor: Ioana Nita

XVision a luat recent o finanţare de 1 mil. euro, proiectul fiind evaluat la câteva milioane euro.

Start-up-ul medtech XVision din Timişoara, care a dezvoltat o platformă AI ce ajută medicii la interpretarea imaginilor medicale, şi-a propus ca anul acesta să îşi consolideze poziţia pe piaţa din Europa Centrală şi de Est şi să intre şi pe primele pieţe din Europa de Vest, zona DACH (Germania, Austria, Elveţia) fiind vizată pentru început. Extinderea în Europa este susţinută de runda de finanţare de 1 mil. euro obţinută recent.

„Ne uităm destul de mult la zona DACH pentru că acolo este locul în care este majoritatea competiţiei noastre. Noi am avut un parcurs mai uşor în ultimul an pentru că în Europa Centrală şi de Est nu există foarte multă prezenţă pe partea de inteligenţă artificială, sporadic ne-am mai întâlnit cu câte un competitor, însă în vest este locul în care majoritatea start-up-urilor care fac soluţii asemănătoare sunt şi lucrează. Din acest motiv vrem să fim acolo astfel încât să vedem ce avem de învăţat din interacţiunea cu clienţi care i-au văzut şi pe ei”, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Ştefan Iarca, cofondator şi CEO al XVision. În prezent, în afară de România, start-up-ul este prezent şi pe pieţele din Ungaria, Slovacia şi Polonia.

„Avem nouă spitale din Polonia cu care colaborăm în momentul de faţă. Am început colaborarea cu primul spital de acolo la finalul verii anului trecut. Datorită colaborării pe care o avem cu cei de la ResQMed, în Polonia specific ne este destul de uşor să scalăm. Ei au deja infrastructura de care noi avem nevoie în spitale şi pur şi simplu instalăm aplicaţia, nici măcar nu este nevoie să fim acolo pentru instalare. Sigur că ne ducem pentru feedback, ne ducem să discutăm cu doctorii, contează foarte mult lucrul acesta”, a punctat el.

ResQMed nu este doar distribuitorul XVision pe piaţa din Polonia, ci se numără şi printre investitorii care au participat la noua rundă de finanţare de un milion de euro. De altfel, runda de de tip seed a fost condusă de un fond de investiţii din Polonia - bValue, care susţine companii aflate la început de drum cu sume cuprinse între 200.000 euro şi 1 milion euro. Alături de bValue şi ResQMed, în start-up-ul românesc a investit şi un angel investor din Polonia - Marek Dziubinski, plus încă cinci investitori din România - GapMinder VC, RocaX, Cleverage, Growceanu, Cristian Pop ca angel investor.

Cum de a fost însă finanţat XVision de jucători din Polonia? „Noi eram în Polonia cu produsul înainte să îi abordăm pe cei de la bValue pentru că am avut o relaţie construită cu cei de la ResQMed, un distribuitor local de acolo care este de asemenea investitor în runda actuală, deci cu ei colaborăm atât pe partea de distribuţie, cât şi pe partea de investiţii. Şi pentru că începeam să avem un pic de tracţiune pe piaţa din Polonia i-am putut aborda pe cei de la bValue cărora li s-a părut interesantă atât ideea, cât şi tracţiunea noastră şi cred că a ajutat faptul că eram şi acolo deja în ţara lor şi au putut întreba doctori şi oameni de acolo ce părere au despre soluţia noastră”, a explicat Ştefan Iarca.

Strategia de extindere a XVision vizează colaborarea cu parteneri pe pieţele pe care start-up-ul vrea să le atace, astfel putând scala mult mai rapid în mai multe ţări concomitent. „Am încercat să căutăm practic parteneri locali care activează în domeniul radiologiei şi imagisticii medicale, care au deja relaţiile pe pieţele respective, care ştiu limba, ştiu doctorii, ştiu persoanele relevante din scena de radiologie şi am încercat să găsim astfel de parteneri şi să mergem împreună prin ei şi iată că asta a fost o strategie care a funcţionat destul de bine”, a subliniat el.

În regiune, start-up-ul XVision vrea să intre şi pe pieţele din Croaţia, Slovenia, Moldova şi Grecia.

În prezent, platforma XVision este folosită în total de 60 de clinici şi spitale din cele patru ţări în care activează start-up-ul momentan, în România fiind implementată şi în cadrul unui lanţ de clinici private - Regina Maria.

O campanie Ziarul Financiar Partener: InnovX-BCR