ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Update. Veridion (fost Soleadify), care a luat o finanţare de 6 mil. dolari: Avem 16 clienţi recurenţi, care plătesc peste 50.000 euro pe an

27 feb 2023 Autor: Ioana Nita

Start-up-ul şi-a propus ca în 2024 să facă demersurile pentru o nouă finanţare.

Veridion (fostul Soleadify), start-up-ul local ce foloseşte tehnologia de inteligenţă arti­ficială pentru a crea baze de date cu informaţii rele­vante despre companii, astfel încât businessurile să îşi poată găsi furnizorii sau clienţii po­triviţi, şi-a propus să îşi tripleze anul acesta veniturile anuale recurente la peste 3 mili­oane de euro, menţinând astfel acelaşi ritm accelerat ca şi în 2022. Start-up-ul a atras recent o investiţie de 6 milioane de dolari de la mai multe fonduri de investiţii - LAUNCHub Ventures, OTB Ventures, Underline Ventures, GapMinder Venture Partners şi Day One Capital.

„În 2022 am triplat businessul faţă de în­ceputul anu­lui. În en­terprise este un pic mai complicat pentru că ma­joritatea cola­bo­­­ră­rilor pe ter­men lung cu companii foarte mari trebuie să înceapă cu un soi de pilot pentru care de obicei iei o sumă foarte mică de bani. Şi atunci noi numărăm doar contractele care ajung la maturitate la un angajament de cel puţin un an, iar noi pe pe acestea le-am triplat. În venit anual facem peste un milion de euro, nu pot să dau cifra exactă, dar este peste. Iar anul acesta am vrea să ne triplăm din nou veni­turile. Avem deja în tot ce înseamnă «late stage pipeline» clienţi cu care să ne dublăm în următoarele 4 luni, însă vrem să fim foarte conservatori şi şi să luăm în calcul în economia globală şi contextul acesta macroeconomic care s-ar putea înrăutăţi practic oricând. Şi atunci, fiind conservator, ne propunem măcar măcar să ne triplăm din nou. Iar majo­ritatea diferenţei va veni din munca pe care am făcut-o deja“, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Update, Florin Tufan, cofondator şi CEO al Veridion.

Start-up-ul, înfiinţat încă din 2019, utilizează tehnologia de inteligenţă arti­ficială pentru a analiza un volum foarte ma­re de pagini web pe săptămână, cu scopul de a construi şi menţine o bază de date ac­tualizată despre companii la scară globală. Această bază de date poate fi utilizată de companii pentru găsirea de furnizori, mode­lare de risc, cercetare de piaţă, ş.a.m.d.


Clienţii ţintă pentru soluţia Veridion sunt companiile din industria financiară, de asigurări, de consultanţă, precum şi din zona de producţie. În prezent, start-up-ul are în portofoliu 16 clienţi recurenţi, care plătesc pentru utilizarea soluţiei peste 50.000 euro pe an.


„Colectăm date despre companii din surse publice şi din text nestructurat. Cred că de când au apărut ChatGPT şi alte tool-uri similare, este mai uşor de înţeles ce facem. Luăm extrem de multe informaţii şi încercăm să ne dăm seama ce e adevărat, care este realitatea curentă versus doar nişte informaţii postate acum 3 ani pe internet, le structurăm şi ţinem o bază de date de 70 milioane de companii din toată lumea, pe care le actualizăm în fiecare săptămână în funcţie de ce mai apare nou. Practic, noi trebuie să ştim tot ce se întâmplă pe orice profil de social media al unei companii, ce apare în presă, ce se schimbă pe site-ul companiei şi să înţe­legem din text complet nestructurat, să ne scoatem informaţii la fel cum ar face cineva «research» despre o companie anume. Doar că datele respective le dăm clienţilor într-o secundă şi nu în câteva zile“, a explicat el.

Clienţii ţintă pentru soluţia Veridion sunt companiile din industria financiară, de asigurări, de consultanţă, precum şi din zona de producţie. În prezent, start-up-ul are în portofoliu 16 clienţi recurenţi, care plătesc pentru utilizarea soluţiei peste 50.000 euro pe an.

În prezent, soluţia Veridion se integrează în platformele de management al riscului folosite în cadrul companiilor mari care le devin clienţi, însă start-up-ul are în plan să lanseze anul acesta şi o suită de produse pentru companiile mai mici, inclusiv o soluţie cu o interfaţă proprie.

“Vrem să lansăm o suită de produse self-service pentru companiile mici. Vom avea şi un motor de căutare public atât pentru fonduri mici de investiţie, cât şi pentru companii din afara producătorilor foarte mari, care au nevoie să-şi caute furnizori doar cu o frecvenţă mai mică şi cu o complexitate mai redusă. Iar această soluţie va avea o interfaţă proprie şi vom avea şi API-uri pentru companii mici.”

Legat de runda de finanţare obţinută recent, Tufan a menţionat că întregul proces a durat destul de mult în contextul noilor condiţii de piaţă. Primele discuţii au început în aprilie anul trecut, iar în decembrie s-au finalizat actele aferente.

“A durat enorm pentru că ne-am apucat să vorbim cu investitori în momentul în care totul era foarte bine şi efectiv merge piaţa, creşteau banii în copac şi undeva la câteva săptămâni distanţă peisajul s-a schimbat. Noi deja eram în contact cu peste 50 de investitori şi au început să nu ne mai răspundă. Şi am aflat ulterior că ei erau conştienţi de criza care urmează să vină, cu câteva luni înainte să fim cu toţii conştienţi de ea, iar în momentul acela a devenit totul mult mai greu. Toată lumea, pe bună dreptate, a început să-şi facă mult mai bine temele de dinainte şi să ceară interviuri cu clienţii, de exemplu, pentru că intrau într-o logică de recesiune care acum e cât se poate de serioasă, şi anume se gândeau că orice nu este ok în companie va înseamna că tu practic n-o să poţi să treci de criză cu banii pe care îi ai.”

În ceea ce priveşte evalurea companiei, el nu a oferit detalii, însă a precizat că deşi a fost cu 30% mai mică decât şi-ar fi dorit, a fost cu 30% mai mare decât la nivelul pieţei.

“Nu pot să zic exact evaluarea, doar că este o rundă normală ca procent din companie la stadiul ăsta. Evaluarea este poate cu 30% mai mică decât ne-am fi propus în condiţii economice normale şi din ce informaţii avem despre ce se întâmplă acum în piaţă, este undeva cu 30% peste. Ca idee, în momentul ăsta în piaţă sau ce am văzut noi în această vară este că ce ni se propunea în special de la investitori din SUA, care sunt mult mai direcţi şi au reacţionat mult mai repede la situaţia economică, evaluările au scăzut de la 50x la 10-15x în SUA.”

Echipa şi-a propus ca următoarea rundă de investiţii să o dechidă peste circa un an şi jumătate.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR