ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Update: Vlad Cazan şi Adrian Dima, fondatori: KFactory, platformă de automatizare a proceselor de business în producţie: Finanţarea de 0,6 mil. euro ne-a adus o evaluare de 4 ori mai mare. Ne uităm spre o rundă de serie A

2 feb 2022 Autor: Adrian Seceleanu

„Vrem să demonstrăm că şi un start-up din România şi într-o zonă frumoasă, dar grea cum e industry 4.0 are valoare la nivel internaţional“

KFactory, start-up care a dezvoltat soluţii de automatizare a proceselor de business pentru industria producătoare şi se defineşte astfel ca un start-up industry 4.0, a obţinut o evaluare de patru ori mai mare a companiei odată cu noua rundă de finanţare de 600.000 de euro semnată cu Fortech Investments, SIF Transilvania şi Sparking Capital.

„Am reuşit să creştem în termeni de evaluare, aceasta este de patru ori mai mare decât data trecuta,  este un lucru important pentru ca ne validează modul în care abordăm lucrurile şi arata ca avem o perspectivă bună în faţă“, a explicat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Vlad Cazan, cofondator al KFactory. El nu a oferit detalii despre suma la care a fost evaluată compania.

Runda de 600.000 de euro a fost condusă de Fortech, iar Sparking - in­vestitor existent, şi-a majorat astfel pla­samentul. Cu această rundă, finanţarea to­tală a KFactory atinge suma de 817.500 de euro. Suma obţinută acum va fi utilizată pentru a accelera creşterea pe piaţa DACH (Germania, Austria, Elveţia), pentru a investi în reţeaua de parteneri şi integrări, respectiv pentru a extinde capacităţile platformei sale, cu scopul de a creşte performanţa operaţională, sustenabilitatea şi cunoştinţele digitale la nivelul fabricilor.

Ieşirea pe pieţele externe reprezintă principalul obiectiv al companiei pentru acest an, a spus Cazan. „Anul acesta cel mai important pas este ieşirea în afara ţării şi abordarea unei noi pieţe -  zona DACH. Acesta este pasul din punct de vedere strategic. Al doilea punct este creşterea numărului de clienţi deci practic partea de tracţiune - este foarte important pentru un start-up să arate tracţiune şi pentru a ne duce către o zonă de investiţie de tip serie A este important să ne menţinem rata de creştere dacă este posibil 5x în ceea ce priveşte veniturile lunare, pentru că - ştiţi foarte bine - în zona de start-up se vorbeşte foarte multe materii de venitul recurent lunar. Cam acestea sunt obiectivele - încercăm să arătăm şi să dovedim că putem ataca o piaţă structurat. Germania pare că este o piaţă interesantă pentru noi, deschisă la digitalizare, evident cu nişte lucruri specifice pe care încercăm să le înţelegem din interior. Avem un birou deschis în Stuttgart deja, un coleg care este acolo şi o să o să construim o echipă în prima parte a anului, evidend având o abordare directă către clienţi şi prin marketing performance pentru că începând de anul acesta o să investim - având resurse financiare la dispoziţie - prin această rundă de investiţii, şi în zona de marketing performance pentru că o creştere accelerată nu poate fi realizată decât şi împreună cu o reţea de parteneri puternică. Aici - din punct de vedere vânzări - vânzarea prin parteneri trebuie să devină cel mai important pilon de sau flux de venituri.“

Din punct de vedere tehnic, creşterea echipei din România reprezintă un obiectiv cheie, a completat Adrian Dima, cofondator al KFactory, în cadrul emisiunii.

„Ne dorim să dezvoltăm un produs concentrat pe oameni şi care să fie uşor de adoptat şi mai mult - să continuăm dezvoltarea platformei în aşa fel încât să facem trecerea aceasta la nivel global, adică să putem să abordăm mai multe pieţe, mai multe limbi, ce e valabil în România din punct de vedere uzabilitate a produsului şi valoarea lui să fie valabil şi în Mexic şi în SUA şi în Germania şi Indonezia şi peste tot. Ne dorim foarte mult să creştem o echipă, în primul rând în România, o echipă puternică, o echipă tehnică puternică, pentru că suntem cunoscuţi pentru capacităţile noastre în IT. În timp vrem să demonstrăm că şi un startup din România şi într-o zonă frumoasă dar grea cum e industry 4.0 are valoare la nivel internaţional.“

„În 2021, am crescut baza de clienţi cu 500% şi peste 300 de echipamente industriale sunt conectate în platforma noastră. Ne continuăm creşterea în România şi ne consolidăm prezenţa pe piaţa DACH, pentru a avea expunere globală în câţiva ani. Vrem să le mulţumim tuturor investitorilor pentru că ne-au înţeles potenţialul, au contribuit cu smart money şi s-au alăturat parcursului nostru,“ a adăugat Vlad Cazan.

„KFactory se adresează unei industrii foarte apropiate de interesele Fortech Investments. Cu o echipă solidă şi cu o direcţie clară, KFactory reprezintă o oportunitate excelentă pentru Fortech Investments de a sprijini domeniul de producţie şi de a-şi extinde portofoliul. Conducând această rundă, oferim atât capital de expansiune, cât şi expertiză tehnică şi de vânzări pentru a ajuta KFactory să ajungă pe noi pieţe şi către noi clienţi,“ a declarat despre investiţie Valentin Filip, VP, Fortech Investments.

„Progresul realizat de KFactory este remarcabil şi suntem bucuroşi să contribuim din nou la dezvoltarea companiei, după o primă rundă de finanţare, condusă de Sparking încă din 2020. Această tranzacţie este un semn de maturitate nu doar pentru portofoliul Sparking Capital, ci şi pentru întregul ecosistem românesc“, a afirmat   Cristian Negruţiu, Founding Partner at Sparking Capital.

„KFactory ne dă ocazia să susţinem două domenii cheie, în care mediul economic din România are potenţial de creştere foarte mare. Acest parteneriat este primul pas pe care îl facem în noua direcţie de investiţii pe care am iniţiat-o: suntem deschişi să susţinem idei de business din toate zonele economice, prioritizând valoarea pe care o creează pe piaţă şi potenţialul de dezvoltare pe termen lung“,conform lui Radu-Claudiu ROŞCA, CEO SIF Transilvania.

Vlad Cazan, cofondator, KFactory: Pentru a ne duce către o zonă de investiţie de tip serie A este important să ne menţinem rata de creştere dacă este posibil 5x în ceea ce priveşte veniturile lunare.

Adrian Dima, cofondator, KFactory: Ne dorim foarte mult să creştem o echipă, în primul rând în România, o echipă puternică, o echipă tehnică puternică, pentru că suntem cunoscuţi pentru capacităţile noastre în IT.

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR