♦ Aplicaţia lansată anul trecut are în prezent 250 de colaboratori şi vrea să ajungă la 1.000 la finalul lui 2024 ♦ Investiţia iniţială în dezvoltarea aplicaţiei a fost de aproximativ 50.000 euro.
Start-up-ul Mommy HAI, aplicaţie care integrează toate resursele de care au nevoie părinţii pentru organizarea agendei copiilor lor - de la evenimente dedicate, locaţii, magazine şi furnizori de servicii -, lansată în 2023, înregistrează un număr de peste 20.000 de utilizatori şi peste 250 de colaboratori şi furnizori de servicii.
„După un an avem peste 20.000 de utilizatori. Partea bună este că am început să creştem organic. Adică mamele care folosesc aplicaţia o recomandă şi în comunităţile din care fac parte şi avem o creştere de aproximativ 500 de utilizatori noi săptămânal, fără să investim în promovare suplimentară. De altfel, avem 250 de colaboratori şi parteneri care s-au alăturat - inclusiv instituţii de stat, ONG-uri. La final de an sperăm să ajungem la peste 100.000 de părinţi şi 1.000 de colaboratori“, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation, rubrica Start-up Pitch, Ştefana Rondak, fondatoare a Mommy HAI.
Ea a adăugat că 80% dintre utilizatorii aplicaţiei sunt din Bucureşti. „Capitala este urmată de Timişoara, Cluj, Constanţa, Braşov, Sibiu, oraşele mari unde am avut şi evenimente anul trecut. Cam acestea sunt oraşele în care avem diferenţa de 20%.“
Ştefana Rondak a decis să dezvolte aplicaţia Mommy HAI dintr-o nevoie personală. Practic, după ce a devenit mamă, ea a povestit că a avut nevoie să găsească rapid diverse produse sau servicii dedicate bebeluşilor şi copiiilor şi a descoperit că nu există o astfel de aplicaţie nici la nivel naţional, nici la nivel internaţional.
„Partea de research, dezvoltarea propriu-zisă a aplicaţiei a început în urmă cu doi ani, iar anul trecut am lansat aplicaţia. Aplicaţia pentru părinţi este disponibilă pe mobil şi este gratuită pentru ei, iar pentru colaboratori este o interfaţă desktop. Astfel, cei care se alătură ca şi colaboratori îşi creează singur profilul, îşi actualizează singuri informaţiile. Cum ajungem la ei? Prin toate căile posibile. De multe ori procesul a fost unul natural. Părinţi care au descărcat aplicaţia au şi un business pentru copii, să spunem o creşă privată, o grădiniţă, un centru educaţional şi atunci au venit către noi să afle detalii.“
În ceea ce priveşte monetizarea, colaboratorii sunt cei care plătesc pentru a fi prezenţi în cadrul aplicaţiei.
„Am gândit abonamente lunare de 10 euro pe lună pentru fiecare colaborator, plus 5% comision din vânzările directe care au loc în aplicaţie. Mă refer la faptul că ei vor putea să vândă prin aplicaţie produse, servicii, inclusiv bilete şi experienţe pentru copii. Deci va fi un one-stop-shop şi pentru părinte, şi pentru colaboratori. Pentru că odată ce ai găsit ceva ce îţi place, fie că vorbim de locaţii, magazine sau furnizori de servicii, tu poţi să achiziţionezi direct din aplicaţie. Bineînţeles că există şi partea de servicii extra, precum bannere în aplicaţie pentru vizibilitate mai mare, partea de notificări, partea de includere în celelalte canale prin care promovăm şi noi colaboratorii“, a explicat Ştefana Rondak.
Investiţia iniţială în dezvoltarea aplicaţiei a fost de aproximativ 50.000 de euro. „Ne află în continuă dezvoltare şi astfel investiţia creşte şi ea constant. Am discutat şi despre o investiţie externă, dar anul trecut ne-am concentrat să avem un business sustenabil înainte de a atrage investiţii. Însă, am profitat de oportunităţile care au venit către noi şi urmează să implementăm fondurile primite prin Start-up Nation. În continuare nu excludem şi alte investiţii. Ne dorim să participăm şi la diverse programe pentru start-up-uri şi dacă se vor ivi şi astfel de oportunităţi de investiţii cu siguranţă o să le primim cu braţele deschise.“
În prezent echipa din spatele Mommy HAI este compusă din 10 oameni, Ştefana Rondak având planuri de mărire a echipei.
„Ne dorim să ne extindem atât în Bucureşti, cât şi în celelalte oraşe din ţară, tocmai pentru a reuşi până la finalul anului să ajungem la fel de cunoscuţi la nivel naţional şi să atingem obiectivul setat pentru numărul de utilizatori şi numărul de colaboratori. Căutăm în permanenţă oameni care să se alăture proiectului Mommy HAI.“
De asemenea, planurile Ştefanei Rondak vizează adăugarea de noi funcţionalităţi în cadrul aplicaţiei anul acesta, iar anul viitor fondatoarea Mommy HAI îşi doreşte extinderea activităţii peste graniţele României.
„Sperăm ca de anul viitor, în funcţie de cum va decurge extinderea la nivel naţional, plănuim să mergem şi în Europa. Dacă atragem şi investiţii, cu siguranţă procesul de extindere va fi mai facil, dar în principiu, anul acesta ne concentrăm pe adăugarea de noi funcţionalităţi pentru ca aplicaţia să fie aşa cum ne dorim, iar de anul viitor ne dorim să ne focusăm pe extindere. În primul rând vrem să mergem în ţările unde sunt mulţi românii. Chiar ne ne scriau câţiva dintre ei să ne întrebe când ajungem şi în alte ţări, dar şi să ne mulţumească pentru faptul că folosesc aplicaţia când se întorc în vacanţă şi li se pare foarte utilă“, a mai spus Ştefana Rondak.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE