ZF IT Generation

ZF IT Generation. Teodora Moraru şi Ionuţ Oţelea, cofondatori: Start-up-ul Tire2Tire vrea să contribuie la siguranţa rutieră folosindu-se de inteligenţa artificială în analiza uzurii anvelopelor montate pe camioane

13 mar 2020 Autor: Adrian Seceleanu

Fondatorii cred că ar putea prezenta în 3 luni primul prototip al dispozitivului.

Tire2Tire, un proiect lansat de un grup de studenţi care a intrat în programul de accelerare Innovation Labs ediţia 2020, are în plan să dezvolte o soluţie care să se folosească de inteligenţa artificială pentru a detecta automat gradul de uzură al anvelopelor din flotele de camioane pentru a contribui astfel la creşterea siguranţei rutiere.

„Tire2Tire produce un dispozitiv care va ajuta transportatorii, firmele din domeniu, să-şi analizeze camioanele cu preponderenţă ne referim aici la anvelopele acestor camioane astfel încât să crească siguranţa drumurilor şi să-şi optimizeze profiturile“, a declarat Ionuţ Oţelea, cofondator Tire2Tire în cadrul emisiunii ZF IT Generation.

„Lucrăm în această formulă de echipă de mai mult timp şi am intrat într-un proiect de cercetare din cadrul Facultăţii de Automatică şi Calculatoare de la Politehnica Bucureşti. Prin intermediul unui profesor am luat legătura cu o companie de transporturi de mărfuri, TSG, Transport Service Grup. Ideea s-a dezvoltat printr-o comunicare continuă cu această companie“, a explicat şi Teodora Moraru, cofondator în cadrul proiectului.

Dezvoltarea soluţiei ar putea duce la schimbări semnificative în modul în care companiile de transport gestionează problema uzurii anvelopelor, crede Oţelea. „Această problemă ne-a fost semnalată şi de reprezentanţi ai companiei, dar eram conştienţi că există din perspectiva noastră, a celor care conducem autoturisme, poate că nu este atât de evidentă pentru că nu schimbăm atât de des anvelopele, dar un camion care circulă zi de zi parcurge sute de kilometri. Aceste anvelope ajung să devină un pericol dacă nu sunt schimbate la momentul potrivit, dacă nu au permanent o presiune potrivită.“

„În momentul de faţă proiectul se află într-o etapă de cercetare, încercăm să găsim cele mai potrivite tehnologii pentru a putea să concretizăm ceea ce vrem să obţinem, deci acel sistem care să analizeze în totalitate o anvelopă de camion astfel încât să le putem transmite transportatorilor în ce stadiu se află aceste anvelope. Am găsit câteva formule pe care să le punem în practică, vom folosi clasicii algoritmi de inteligenţă artificială, vom analiza mai multe fotografii cu mai multe anvelope, vom încerca să diferenţiem o anvelopă uzată de una nouă. Momentan aceasta este stadiul în care ne aflăm să găsim cea mai bună soluţie pentru problema pe cate încercăm să o rezolvăm.“

Dispozitivul nu va fi montat pe camioane ci va fi montat în sol, la staţiile de alimentare pe unde vor trece camioanele zilnic, a explicat Teodora Moraru.

“Acest aspect este foarte important, că senzorii vor fi montaţi în sol, la staţiile de alimentare pentru că în prezent aceste verificări se fac manual, odată la 3 luni, iar fiecare transportator este obligat să-şi trimită angajaţii în ateliere unde se face aceste măsurători, pierzând bani şi timp.

Staţiile de alimentare pot fi cele ale companiilor de transport dar şi benzinării. Avem discuţii în acest moment să implementăm această soluţie”, conform lui Oţelea.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR