ZF IT Generation

ZF IT Generation. Vlad Dobre, cofondator BIT Benefit: În 2020 platforma de e-learning pentru copiii angajaţilor ne va aduce venituri de 150.000 euro

15 ian 2020 Autor: Ioana Nita

În prezent, platforma este folosită de companii mari, printre care se numără Kaufland, Mega Image, Aon Asigurări, Orange, BCR, Endava, Nestlé, Dacia şi Nissan.

Compania locală Global BIT estimează că va încasa anul acesta venituri de circa 150.000 euro din platforma online de cursuri extraşcolare dedicată copiilor angajaţilor unei organizaţii, în condiţiile în care mizează pe dublarea numărului de clienţi şi pe atingerea pragului de 10.000 de utilizatori. Platforma de e-learning, numită BIT Benefit, a fost dezvoltată in-house în urma unei investiţii de circa 120.000 euro.

„În prezent platforma BIT Benefit are peste 5.000 de utilizatori – sunt companii care au spre exemplu 1.000 de utilizatori activi, dar şi firme care au 12 angajaţi activi. Acum avem nouă clienţi şi urmează să semnăm şi cu cel de-al zecelea. Lucrăm cu companii mari ca Mega Image, Kaufland sau Aon Asigurări“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Vlad Dobre, cofondator şi managing partner în cadrul Global BIT, compania care a dezvoltat şi administrează platforma BIT Benefit. Accesul oferit în platforma de e-learning BIT Benefit este practic un beneficiu acordat copiilor angajaţilor dintr-o organizaţie.

Conceptul BIT Benefit a luat naştere în februarie 2018, însă lansarea efectivă a fost făcută în 2019, în condiţiile în care procesul de achiziţie de clienţi la nivelul de multinaţională este mai anevoios – proceduri, bugete, ş.a.m.d., a explicat Vlad Dobre. 

De unde a venit însă ideea lansării unei astfel de platforme de e-learning? „Noi am început ca o companie care oferea cursuri fizice, clasice. Ca urmare a problemelor pe care le-am văzut la părinţi, în special cu programul - adusul copiilor la oră fixă, a apărut această nevoie de mobilitate. Ei voiau să urmeze cursurile noastre, dar de acasă“, a relatat el.

Divizia de cursuri clasice este încă activă în cadrul companiei Global BIT şi generează circa 40% din businessul acesteia, restul provenind din comercializarea aplicaţiilor în regim SaaS (Software as a Service) pe care compania le-a dezvoltat – LogBox, dedicată clinicilor şi saloanelor din România, şi BIT Manager, soluţie software de gestiune pentru hoteluri şi pensiuni.

„Noi suntem o companie de IT, avem şi partea de aplicaţii de tip SaaS, astfel că am îmbinat partea de programare cu cea de cursuri pentru a dezvolta platforma de e-learning“, a punctat antreprenorul. El a fondat compania alături de soţia sa în 2013. 

Dezvoltarea platformei de e-learning a fost realizată în decurs de zece luni, investiţia iniţială de 120.000 euro fiind alocată atât pentru partea de programare, cât şi pentru partea de creare de conţinut. Platforma este dedicată copiilor cu vârsta între 5 şi 15 ani şi cuprinde cursuri de programare pentru copii, cursuri de limba germană şi limba engleză, precum şi cursuri de dezvoltare personală, public speaking, comunicare şi gestionarea emoţiilor, atât pentru începători, cât şi pentru avansaţi.

„Întregul conţinut din platformă este realizat de echipa noastră. Cele mai accesate cursuri până acum au fost cele de programare şi de limba germană“, a precizat Vlad Dobre.

Tariful pe care o companie îl plăteşte pentru a le oferi angajaţilor acces în platformă este de 5 euro/lună per angajat indiferent de numărul de copii pe care îi are. Astfel, angajatul poate adaugă mai mulţi utilizatori în platformă şi are acces la toată gama de cursuri disponibilă în platformă.

„Lecţiile de pe BIT Benefit sunt gândite să aibă circa 20-25 minute pentru partea video, iar împreună cu partea de exerciţii şi cu testul aferent, ajung la circa 40 de minute în total. Timpul mediu petrecut de un copil în platformă este de circa o oră şi jumătate, adică echivalentul a două lecţii. Grupa de vârstă cea mai activă este 7-10 ani“, a precizat cofon­datorul BIT Benefit. El a adăugat că anul acesta compania vrea să schimbe for­matul lecţiilor, pe modelul de vlog, pentru a atrage şi copii cu vârste mai mari, de circa 12-15 ani. „Ideea de vlogging este la modă acum.“

Până în prezent, platforma BIT Benefit a generat venituri de 60.000 euro, însă pentru anul acesta compania mizează pe o creştere de peste 100%.

„Anul acesta tindem să dublăm numărul de clienţi din discuţiile avut la finalul anului trecut. Vrem să ajungem la minim 10.000 de angajaţi care utilizează platformă“, a subliniat Vlad Dobre.

ZF IT Generation, emisiune lansată de ZF împreună cu Banca Transilvania şi casa de avocatură Stratulat & Albulescu, are ca ţintă descoperirea start-up-urilor hi-tech cu idei de produse sau servicii care vor duce la dezvoltarea unei noi generaţii de milionari din IT ai României. În cadrul emisiunii sunt invitaţi şi antreprenori sau investitori care îşi povestesc experienţa în business şi dau sfaturi start-up-urilor.

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania
Innovation Partner:
Partener: