ZF IT Generation

ZF IT Generation. Vlad Marincaş, cofondator şi CEO al Aqurate – platformă AI pentru analiza datelor din e-commerce: Vrem să atragem o finanţare de circa 600.000 euro pentru a continua dezvoltarea soluţiei şi pentru a atrage mai mulţi clienţi

19 iul 2022 Autor: Ioana Nita

♦ Echipa Aqurate vrea să atace mai multe pieţe din vestul Europei unde comerţul electronic este mult mai dezvoltat decât pe plan local, principalele ţări vizate fiind Marea Britanie, Germania, Austria, Elveţia şi Franţa.

Start-up-ul local Aqurate, care dezvoltă o platformă bazată pe tehnologia inteligenţei artificiale pentru analiza datelor din e-commerce, şi-a propus să atragă o finanţare de circa 600.000 euro, sumă necesară preponderent pentru partea tehnică, dar şi pentru partea de vânzări şi marketing, pentru atragerea de clienţi şi din vestul Europei. Aqurate, produs născut în cadrul companiei locale InsightOut Analytics, a început să fie testat în primvăvara acestui an, iar până acum a ajuns deja să fie utilizat de 15 magazine online din România.

„Ceea ce ne dorim noi este să fim un «one-stop-shop for the next generation e-commerce». Avem trei tool-uri, dar ne gândim şi la dezvoltarea a noi tool-uri şi suntem siguri că mai ales în dinamica actuală, în ceea ce se întâmplă astăzi cu tehnologia şi cu datele foarte probabil peste 3-4 ani o să vorbim despre nişte soluţii la care poate nici ne gândim acum. În prezent, noi ţintim în principiu o finanţare de 600.000 de euro. Ne dorim să investim în zona de dezvoltare tehnică, adică să ne creştem echipa tehnică pentru că pentru a putea să ajungem la o bucată mai mare de piaţă din vestul Europei trebuie să ne construim şi restul integrărilor pe care am început deja să le construim cu platforme de e-commerce din vestul Europei. Deci aici trebuie să investim, în dezvoltarea de tool-uri noi pentru că vin tehnologii noi şi vrem să construim trackere de date mai bune. Bineînţeles, trebuie să investim şi în partea de vânzări şi marketing, pe diferite canale, ca să putem să ajungem la clienţi“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Vlad Marincaş, cofondator şi CEO al Aqurate, adăugând că distribuţia de costuri este de 40-45% pe partea tehnică, 30-40% pe zona de marketing şi vânzări, iar restul pe partea operaţională.

Proiectul Aqurate a fost demarat la finalul anului trecut în cadrul start-up-ului de consultanţă InsightOut Analytics, înfiinţat alături de o parte dintre colegii săi de facultate din Germania.

„Eu şi colegii mei ne-am cunoscut la facultate - am studiat în Germania şi fiecare a urmat drumul lui. Unii au studiat lucruri mai tehnice - partea de statistică sau de programare, alţii zone de business şi după foarte mult  timp am ajuns să stăm la aceeaşi masă şi ne-am gândit că ceea ce facem noi şi complexitatea din domeniile în care activam atunci este foarte mare versus ce se face în companii în termeni de date - cum le strâng şi cum le procesează. Am zis că este o discrepanţă foarte mare şi merită investigat şi investit timp în direcţia asta, aşa că în 2019 am început InsightOut Analytics, un start-up de consultanţă, şi am implementat diferite proiecte în zona de AI şi de machine learning în ultimii trei ani. Învăţând practic din tot ceea ce am făcut până acum, ne-am dat seama că există anumite bucăţi de cerere recurentă, că practic clienţii din zona de e-commerce îşi doresc în mare parte aceleaşi tool-uri aşa ca am schimbat puţin strategia şi am construit o platformă prin care să le adresăm nevoile. Şi aşa s-a născut Aqurate“, a povestit el.

Ce face însă mai exact platforma Aqurate? Fiind o platformă SaaS, bazată pe inteligenţă artificială, Aqurate ajută companiile din eCommerce să îşi folosească datele pentru a-şi creşte magazinele online. Platfroma include practic trei soluţii: analiză a datelor, recomandări personalizate de produse şi segmentare de clienţi, toate acestea îmbunătăţind procesul decizional şi ajutând clienţii să îşi mărească conversiile.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR