ZF Live

Daniel Nicolescu, CEO PayU la ZF Live: piaţa plăţilor electronice creşte în fiecare an cu 30%

Autor: Octavian Calei

10.05.2013, 13:04 218

Daniel Nicolescu, CEO PayU, a discutat vineri, 10 mai, la emisiunea de business ZF Live, transmisă în fiecare zi de luni până vineri de la 10:00 la 11:00 dimineaţa pe live.zf.ro, despre piaţa plăţilor electronice şi tendinţele acesteia.

Daniel Nicolescu a spus la ZF Live că piaţa tranzacţiilor efectuate pe Internet este estimată la 250-260 de mil. euro şi înregistrează o creştere de 30% în fiecare an. Acest ritm se va menţine până când piaţa va ajunge la 1 miliard de euro, este de părere directorul PayU România.

Ce a spus Daniel Nicolescu la ZF Live:

Ieri (9 mai 2013 – n.r.) am intermediat peste 14 000 de tranzacţii în România

Anul trecut am intermediat 2,5 mil. de tranzacţii în valoare de 177 mil. euro pentru comercianţii din România

Piaţa este estimată la 250-260 mil. euro plăţi electronice

Creşterea anuală este de 30-34%. Până vom atinge un prag de 1 miliard, cred că se va menţine acest ritm accelerat. Piaţa de comerţ electronic este de 1 miliard de euro.

Serviciile electronice sau turistice se pretează cel mai bine pentru mediul online.

Cea mai mare creştere sunt în zona de e-tail, 83%. Plata de utilităţi are o  creştere de 57%.

Avem un comision pe tranzacţie, de 2,5-3%.

Avem de 3.000 de magazine online care efectuează plăţi în PayU. În 2011 aveam 2.400 de magazine.

Firmele de comerţ online care se dezvoltă foarte bine sunt cele de nişă: haine, flori, cadouri. Se dezvoltă nişte nişe care au procente de creştere spectaculoase. Turismul este un model de business foarte potrivit pentru Internet, plata de utilităţi este extrem de populară la ora actuală, avem extrem de multe cereri şi proiecte pe această zonă. Credem că şi retailul va ţine pasul la 83%.

S-a întâmplat o schimbare foarte importantă în modelul de business după 2000. Până atunci, afacerile erau construite în jurul unui produs, soluţii sau idei. Acum, afacerile sunt construite în jurul clientului. Internetul a fost doar o consecinţă că afacerile au urmat clientul. Primul shift important a fost Google, care a dezvoltat un model de business în jurul clientului, au urmărit clientul. Ca utilizator al Internetului, întâlneşti servicii Google oriunde.

Un procent mare din tranzacţii se efectuează în afară

Business-ul PayU conţine tranzacţia în sine, un sistem de detectare a tentativelor de fraudă, acoperirea licenţelor şi reglementărilor româneşti şi europene şi serviciul hotline, suport clienţi.

Avem 76 de angajaţi. 24 a fost echipa cu care am plecat de la Gecad în 2010 la Naspers. Facem angajări în permanenţă în zona de asistenţă tehnică.

Plăţile efectuate pe mobil au o cotă de 5%, în condiţiile în care piaţa de comerţ pe mobil nu este atât de dezvoltată. Creşterea este destul de accelerată.

Compania cu cel mai mare volum de plăţi online în România este BlueAir.

Există o strategie a Guvernului de a dezvolta servicii online. Mai multe instituţii au proiecte aprobate deja şi bugetate, însă dezvoltarea este mai anevoioasă datorită contextului în care se întâmplă. Mă aştept ca în câţiva ani de zile să putem plăti şi să obţinem de pe Internet orice fel de acte, să plătim taxe, să obţinem orice fel de informaţie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

ZF Live
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO