Piaţa asigurărilor de viaţă are nevoie de 5-10 ani şi o creştere de trei ori ca să ajungă la nivelul segmentului asigurărilor auto, în condiţiile în care în prezent această zonă are o pondere de doar 0,3% din PIB, respectiv 1,6 miliarde lei la nivelul anului trecut.
„Românii preferă să îşi asigure maşina şi nu viaţa, familia, deşi acesta este cel mai important lucru pe care îl avem. Este un element cultural care ţine de un anumit fatalism, de ideea «nu o să mi se întâmple tocmai mie». În ţările occidentale, în Canada, în SUA, asigurările de viaţă sunt un produs foarte răspândit, oamenii sunt obişnuiţi să se protejeze pe ei şi familia lor. La fel trebuie să se întâmple şi în România, să nu ne bazăm doar pe stat“, a declarat marţi la ZF Live Marius Popescu, director general al ING Asigurări.
În perioada ianuarie-septembrie 2014, subscrierile din poliţe auto obligatorii (RCA) au consemnat un plus de 11% şi au depăşit 2 miliarde de lei (450 mil. euro), conform datelor ASF. În acelaşi interval, asigurările de viaţă au avut o scădere de 2,4%, la 1,2 miliarde de lei. Potrivit reprezentantului ING Asigurări, pe total în 2014, piaţa asigurărilor de viaţă a scăzut cu 2,4%, Marius Popescu estimând un avans de 5% pentru 2015, pe fondul revenirii economiei. Acest segment a fost constant pe scădere de la declanşarea crizei, oamenii renunţând la produsele discreţionare, de tipul asigurărilor. „Calea spre revenire economică este mult mai clară, se îmbunătăţeşte situaţia economică vizibil. Există o anumită întârziere între momentul în care îşi revine economia şi cel în care vedem creşterea asigurărilor, dar cred că anul acesta începem să creştem. Poate cu 5%.“