ZF News

Rus: România va contribui cu 7 miliarde de euro la realizarea proiectelor de infrastructură din Master Planul General de Transport

Rus: România va contribui cu 7 miliarde de euro la...

Autor: Andreea Neferu

10.03.2015, 13:32 744

Guvernul României va contribui cu circa 7 miliarde de euro la construcţia proiectelor incluse în Master Planul General de Transport, documentul care prezintă priorităţile în materie de infrastructură de transport ale ţării până în 2030, potrivit ministrului transporturilor Ioan Rus. În total, proiectele din Master Plan sunt evaluate să coste 48 de miliarde de euro până în 2030.

“Am făcut şi am aprobat contribuţia de la bugetul de stat, care, în limita spaţiului fiscal, se va ridica la 7 miliarde de euro, astfel încât să putem implementa un număr cât mai mare de proiecte începând din 2015. Ne bazăm pe o structură financiară de 25% fonduri europene, 15% cofinanţare (de la bugetul de stat – n.red.) cu posibilitatea de a merge spre 20%, în contextul în care anticipăm corecţii bugetare. Diferenţa va fi reprezentată de credite, de la BEI sau BERD”, a spus Rus.

Doar pentru perioada 2014-2020, România va primi de la Bruxelles fonduri de circa 6,8 miliarde de euro prin Programul Operaţional Infrastructura Mare, care vizează construcţia de proiecte de infrastructură de transport. “România încă suferă din cauza disparităţilor masive între regiunile sale”, a spus Corina Creţu, comisar european pentru politică regională.

Peste 1.300 de kilometri de autostrăzi, printre care Sibiu-Piteşti, Bacău-Paşcani, Târgu Neamţ-Târgu Mureş sau centura Capitalei, se află pe lista de priorităţi a României până în 2030, potrivit variantei actualizate a Master Planului General de Transport. Pe lângă cei 1.300 km noi de autostrăzi, Master Planul include şi aproape 2.000 de kilometri de drumuri expres, la care se adaugă peste 3.100 de drumuri Trans Regio şi Euro Trans, precum şi 67 de variante de ocolire.Î n domeniul feroviar, Master Planul include reabilitarea a 4.350 de kilometri de cale ferată, precum şi electrificarea a alţi 425 de kilometri de linii ferate aparţinând reţelei TEN-T Core (reţea agreată de Uniunea Europeană ca fiind prioritară), pe rute precum Craiova-Calafat sau Bucureşti-Giurgiu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO