ZF Private health

ZF Private Health. Cum ajunge un spital la nivelul de echipare din vestul Europei? Claudia Oanea, Siemens Healthineers România: Antreprenorii caută echipamente de ultimă generaţie, cu inteligenţă artificială

05.05.2023, 00:07 Autor: Georgiana Mihalache

Siemens Healthineers are în portofoliu echipamente medicale precum cele de rezonanţă magnetică (RMN), tomografe computerizate (CT), angiografe, echipamente de laborator, ultrasonografe În plus, compania oferă şi training pentru specialişti în spitalele unde pun echipamentele Spitalul Ovidius Clinical Hospital din Constanţa este primul centru de referinţă al Siemens Healthineers în România.

Dezvoltarea din medicină în ultimii ani a adus şi în România echipamente de ultimă generaţie care uşurează vieţile pacienţilor, dar şi activitatea medicilor. Mai mult, sunt medici care s-au întors în ţară pentru că au găsit în mediul privat echipamente pe care lucrau şi în Vestul Europei. Iar viitorul este al echipamentelor medicale performante, susţin Claudia Oanea, managing director, Siemens Healthineers România şi Bogdan Pană, directorul de dezvoltare şi cercetare al Ovidius Clinical Hospital. Ei au fost prezenţi la emisiunea ZF Private Health.

Cele două companii au o colaborare de un deceniu, Siemens Healthineers fiind furnizorul de echipamente medicale pentru Ovidius Clinical Hospital (OCH). Iar anul 2023 a adus o nouă dezvoltare, după ce Siemens Healthineers a creat un centru de referinţă şi training, primul din România, în cadrul noului spital OCH din oraşul Ovidiu, judeţul Constanţa.

„Ovidius Clinical Hospital şi-a dorit să facă acest spital, să vină cu inovaţie şi să aducă performanţa acasă. Am ajuns la concluzia că, în acord cu echipamentele pe care şi le doresc, cu sistemul în care lucrează, cu procedurile, protocoalele, îndeplineau toate criteriile pentru a deveni un centru de referinţă. Un centru de referinţă înseamnă o unitate medicală în care nişte echipamente de ultimă generaţie, împreună cu echipa medicală pot oferi un standard către alte echipe medicale care nu au ajuns încă să lucreze pe asemenea echipamente, dar şi-ar dori“, a spus Claudia Oanea, managing director, Siemens Healthineers România.

Ea a mai adăugat că medicina înseamnă şi învăţare continuă, iar pentru acest lucru spitalul OCH are şi un centru de training unde în prezent sunt puse la punct cursurile pentru medici din toată ţara pentru a fi la zi cu dezvoltarea din domeniul medical.

„Pentru medici este esenţial să aibă unde să îşi desfăşoare activitatea, cu ce să lucreze şi un nivel de performanţă şi siguranţă pentru actul medical. Atunci când am demarat proiectul am pornit recrutarea acestor persoane. De exemplu, echipa de cardiologie care vine din Germania este formată din medici români care au lucrat acolo 10-12 ani, s-au uitat la proiect şi ne-au întrebat cu ce vor lucra. Nivelul de echipare este la cel pe care îl avem în Germania“, a spus Bogdan Pană, directorul de cercetare şi dezvoltare al OCH. Cei doi executivi au precizat că echipamentele pot veni foarte uşor, însă este nevoie de oameni specializaţi care să le opereze pentru a folosi la maximum investiţiile în această zonă.

De exemplu, noul spital OCH este o investiţie de 28 mil. euro din care aproape o treime, 8 mil. euro, reprezintă investiţia în aparatura medicală.

„Siemens Healthineer nu mai este o companie care doar vinde echipamente. Medicina modernă este centrată pe pacienţi şi noi suntem parte din pilonii care se centrează pe pacient. Dincolo de echipamente, venim cu cu soluţii, suntem aproape de medici, de echipele medicale, de pacienţi, pe rezultatul final - pacientul, investigarea lui şi cele mai bune soluţii de de diagnostic şi tratament“, a mai spus Claudia Oanea.

Un echipament de rezonanţă magnetică poate să coste de la câteva sute de mii de euro până la 7-9 mil. euro, a mai adăugat reprezentanta Siemens Healthineers. În 2022, cifra de afaceri a companiei a ajuns la circa 45 mil. euro, iar ca număr de echipamente vândute, compania a adus în România în jur de 34-36 RMN-uri şi 44-46 de CT-uri.

„Nevoia de echipamente de imagistică este una mare în România pentru că în ultimii ani nu au fost atât de multe investiţii în zona publică. Segmentul privat, dorindu-şi să vină în contrapartidă cu sistemul de stat, a investit foarte mult. Sistemul de stat începe să facă progrese, începe să facă nişte paşi importanţi în ceea ce înseamnă serviciile pentru pacienţi“, a mai adăugat Claudia Oanea.

 

Cum arată viitorul?

În construcţia unui spital, echipa de medici antreprenori de la OCH ia în calcul mai multe componente care, aduse împreună creează cadrul pentru pacient. De la construcţie, amenajare, la aparatură şi resurse umane, până la proceduri şi protocoale, toate sunt piese de puzzle care au în centru pacientul, a explicat Bogdan Pană.

În cadrul OCH ajung anual în medie 50.000 de pacienţi, iar noul spital va creşte adresabilitatea până la 70.000 de pacienţi anual. În total, 400-500 de angajaţi numără echipa spitalului în prezent, iar până la finalul lui 2023 numărul angajaţilor va ajunge la 700 de persoane.

„Ne încadrăm într-un trend firesc la nivelul Uniunii Europene - de a reuşi să aduci tratamentul aproape de pacient. Noi am făcut această investiţie pentru a putea oferi oamenilor din Dobrogea, din Constanţa şi din regiune o soluţie pentru bolile lor aproape de casă. Ce am făcut noi în Constanţa este un model european - de a avea un hub de performanţă în regiune“, a mai spus Bogdan Pană.

Claudia Oanea crede că tendinţa de dezvoltare este inevitabilă pentru sistemul medical, în contextul în care cererea de echipamente este în creştere.

„Echipamentele pe care le are România astăzi dorite de acţionarii businessurilor sunt de ultimă generaţie şi de noutate absolută, ceea ce ne arată dorinţa de dezvoltare. Asistăm la tendinta de achiziţie a unor echipamente de nouă generaţie, cu inteligenţă artificială“, a concluzionat Claudia Oanea.

 

Bogdan Pană, directorul de dezvoltare şi cercetare al Ovidius Clinical Hospital: Ne încadrăm într-un trend firesc la nivelul Uniunii Europene - de a reuşi să aduci tratamentul aproape de pacient.

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea

Banca Transilvania Regina Maria