ZF Private health

ZF Private Health. Mariana Ciupa, fondatoarea Feminence Medical Center, Timişoara: Am investit 650.000 euro în clinică, investiţiile în sănătate nu se pot opri

16.02.2024, 00:06 Autor: Georgiana Mihalache

În urmă cu un deceniu, medicul Mariana Ciupa deschidea o clinică specializată în obstetrică-ginecologie în Timişoara În 2023, clinica s-a rebranduit sub numele Feminence Medical Center şi include 14 specialităţi medicale diferite.

Clinica Feminence Medical Cen­ter din Timişoara, creată de medicul Mariana Ciupa în urmă cu zece ani, acoperă 14 specialităţi medicale dife­rite, fiind în continuare centrată pe să­nă­tatea femeii şi a nou-născuţilor. După ce în 2023 a ajuns la 600.000 de euo cifră de afaceri, anul acesta planul este chiar de dublare a acestui nivel.

„A fost întotdeauna visul meu să-mi pot desfăşura activitatea în cli­nica proprie. Viziunea mea a fost de a trans­forma tot ceea ce ţine de naştere într-o cu totul altă abordare, pentru a oferi un start blând în viaţă nou-născu­ţilor şi o stare de bine şi de siguranţă ma­mei“, a povestit Mariana Ciupa, fon­datoarea Feminence Medical Center.

Clinica este una nişată, având în ve­dere piaţa concurenţială în care ac­ti­vea­ză, unde marii jucători au mizat pe ser­vi­cii medicale generaliste. Ini­ţial, acti­vitatea s-a concentrat pe zona de obste­trică-ginecologie, dar ulterior au apărut şi alte specialităţi medicale, dar şi servi­cii pentru paciente, cum ar fi cursuri, clase de yoga sau pilates. În 2023, clinica a trecut printr-un proces de rebranding, dar şi o mutare într-un spaţiu dublu ca suprafaţă, tot în Timişoara. În total, în cei zece ani de la înfiinţare, în clinică au fost investiţii de peste 650.000 de euro în dotări şi amenajare.

„Suntem conştienţi că în următorii ani, pentru a ne putea menţine în acest mediu foarte competitiv, vom fi nevo­iţi să creştem acest efort investiţional, dar suntem pregătiţi să ne asumăm acest lucru“, a mai spus fondatoarea Femi­nence Medical Center. În total, în 2023, peste 5.000 de pacienţi au trecut pragul clinicii, iar oamenii au venit inclusiv din oaşele din apropierea Timişoarei.

„Anumite patologii sunt încă am­pli­ficate de o stare de anxietate do­bân­dită în anii pandemiei, dar am ob­servat că oamenii sunt mult mai bine informaţi, mult mai atenţi la actul me­dical şi cred că au aşteptări mult mai ridicate“, a mai spus Mariana Ciupa.

În echipa Feminence lucrează 30 de medici cu contracte de colaborare, cărora li se mai adaugă şi asistentele şi personalul auxiliar, dar şi cel din management şi marketing.

„Anul 2023 a fost unul de tranziţie pentru noi, pentru că am deschis o altă clinică. Cifra de afaceri a crescut până la aproape 600.000 euro, atât pe fon­dul creşterii numărului de pacienţi, dar şi ca urmare a creşterii preţurilor. Însă odată cu deschidere a clinicii noi, ţintele noastre sunt mult mai ambiţi­oase. Mi-aş dori ca la sfârşitul anului să fie cel puţin o dublare a cifrei de afaceri“, a mai spus medicul.

Planurile fondatoarei Feminence Medical Center urmăesc consolidarea, nu extinderea, având în vedere conceptul de clinică-butic pe care antreprenoarea l-a gândit.

„Ideea a plecat de a fi o clinică butic. Aşa văd lucrurile, nu ştiu pe pe viitor, dar îmi doresc să păstrăm acest contact uman, atenţie sporită pe care să o acordăm pacienţilor. Îmi doresc să putem consolida toată strategia gândită, atât din perspectiva echipei medicale şi a serviciilor medicale, dar şi a diverselor programe de sănătate pe care le avem în plan“, a completat Mariana Ciupa.

Ea crede că o potenţială criză economică ar putea influenţa şi sectorul medical, însă businessurile din acest domeniu sunt mai pregătite să facă faţă provocărilor, având în vedere că oamenii vor prioritiza mereu sănătatea.

„Pe lângă medicii renumiţi şi aparatura performantă pe care trebuie să le ai în clinică, trebuie să vii cu altă abordare faţă de pacient. O abordare în care el să se simtă special şi să vină cu încredere. Pentru zona de antreprenoriat, m-am înconjurat de o echipă dedicată de profesionişti cu care avem aceleaşi valori şi cu care putem să punem în practică viziunea, ideile, proiectele“, a concluzionat medicul.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea

Banca Transilvania Regina Maria