ZF Private health

ZF Private Health. Medicul Florin Lăzărescu, fondatorul clinicilor dentare Trident din Capitală: În 2023 am investit 450.000 de euro, circa 10% din cifra de afaceri. Investim în continuare în aparatură şi digitalizare

09.02.2024, 00:06 Autor: Georgiana Mihalache

Brandul Trident are 20 de ani pe piaţa din Capitală şi numără trei clinici stomatologice, în zonele Cotroceni şi Herăstrău În 2023, cifra de afaceri a Trident a ajuns la circa 4,5 mil. euro, în creştere cu 12% faţă de anul anterior.

Clinicile dentare Tri­dent din Capitală, brand sub care funcţionează trei unităţi în Cotroceni şi Herăstrău, au generat un business de 4,5 mil. euro în 2023, în creştere cu peste 12% faţă de anul anterior, din datele ZF. Pla­nu­rile de extindere sunt puse în aşteptare în acest an, însă investiţiile vor viza în continuare dezvoltarea aparaturii şi a digitalizării.

„În anul 2023 am finalizat proiecte de investiţii importante pentru noi. Am investit într-un laborator de teh­nică dentară, care şi-a deschis porţile la începutul acestui an. Totodată, am reuşit să digitalizăm şi să reamenajăm unul din primele noastre sedii. Am încheiat anul cu investiţii de 450.000 de euro, reprezintă undeva la 10% din cifra noastră de afaceri pe anul tre­cut“, a spus medicul Florin Lăzărescu, fondatorul clinicilor Trident. El a ex­plicat că, deşi în unele in­ves­tigaţii sto­matologice tehnicianul den­tar poate fi înlocuit de echipa­men­tele noi, în cazul lucrărilor ample este necesară exper­tiza specialistului şi a unui laborator dedicat pentru a scurta timpul de aşteptare.

„Avem avantaje că există un nu­măr considerabil de absolvenţi de sto­ma­tologie. Peste 1.000 de stomato­logi termină în fiecare an şi aleg să lu­creze ori în clinici sau lanţuri de clinici exis­tente, ori să meargă pe calea an­treprenorială să-şi deschidă cabinetele lor. Interesul este deosebit de mare şi avem avantajul că putem alege tineri foarte bine pregătiţi“, a mai spus Florin Lăzărescu.

El a adăugat că provocarea vine însă din zona personalului mediu – asistentele, care sunt greu de găsit. Această lipsă din piaţă influenţează chiar decizia de investiţie în creşterea capacităţii de lucru sau într-o nouă clinică.

„Vedem că situaţia generală economică nu este poate cea mai fericită şi atunci am decis ca anul acesta să nu investim într-un nou sediu, ci doar să eficientizăm sediile“, a mai spus medicul.

Totuşi, anul 2024 a început bine pentru clinicile dentare de sub brandul Trident, cu o creştere în interesul pacienţilor de a începe investigaţii stomatologice amânate până acum.

„Adăugăm două unituri dentare în clinicile existente şi investim în continuare în zona de digitalizare. Aici e întotdeauna nevoie de upgrade, întotdeauna apar softuri noi, echipamente noi şi sunt tehnologii scumpe, care necesită investiţii serioase“, potrivit lui Florin Lăzărescu.

El este şi preşedintele Colegiului Medicilor Stomatologi şi a menţionat că circa 19% dintre medicii dentişti sunt în contract cu Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, adică circa 4.000 de specialişti, şi pot oferi astfel servicii dentare decontate. Totuşi, nivelul decontării este unul mic şi nu acoperă toate procedurile.

„Intenţia noastră este de a creşte acest plafon care este alocat pe medic, prin această creştere vom reuşi să atragem din ce în ce mai mulţi medici stomatologi în relaţie contractuală cu Casa de Asigurări şi să oferim aceste servicii pacienţilor noştri“, a mai spus Lăzărescu.

Clinica Trindent din Bucureşti a apărut în anul 2003 în Capitală după ce mai mulţi prieteni - medici stomatologi de profesie, au vrut să deschidă propria afacere.

„Piaţa este în continuare în dezvoltare, încă nu este matură. Marea majoritate a cabinetelor stomatologice sunt independente şi ele vor reprezenta în continuare baza stomatologiei“, susţine antreprenorul.

El continuă să trateze pacienţii în cadrul clinicilor pe care le dezvoltă. „Am o satisfacţie foarte mare în momentul în care am pacienţi şi reuşesc, prin reabilitările complexe pe care le fac, să le redau zâmbetul, încrederea în sine. Şi e o satisfacţie personală şi profesională foarte mare, care nu poate fi înlocuită“, a concluzionat Florin Lăzărescu.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea

Banca Transilvania Regina Maria