ZF Private health

ZF Private Health. Vlad Teodorescu, clinicile Donna Medical Center din Bucureşti: Pe tot ce înseamnă servicii de ambulatoriu în privat, imagistică şi recuperare medicală este loc de creştere

17.06.2022, 16:15 Autor: Mirabela Tiron

Vlad Teodorescu, managing partner al clinicilor Donna Medical Center din Bucureşti, un business înfiinţat în 2011 de către Elena Claudia Teodorescu, medic radiolog specializat în imagistica sânului, spune că cererea pentru serviciile medicale private în ambulatoriu este în creştere iar compania va continua să se dezvolte organic pe piaţa din Capitală.

„Oportunităţile pleacă de la contextul macro, sistemul public nu este bine pus la punct, este o cerere constantă şi  în creştere pentru sistemul privat. La stat au rămas foarte mult pacienţii care necesită o in­ter­venţie chirurgicală, în clinicile private partea de ambulatoriu este în creştere. Pe tot ce înseamnă servicii de ambulatoriu, imagis­ti­că, recuperare medicală este loc de creş­tere“, a declarat Vlad Teodorescu, mana­ging part­ner al clinicilor Donna Medical Center în cadrul ZF Private Health, emi­siune realizată de Ziarul Financiar în par­teneriat cu Banca Transilvania şi Regina Maria.

Bazele Donna Medical au fost puse în 2011 de  medicul radiolog Elena Claudia Teodorescu.  „Dintr-o clinică specializată pe imagistica sânului am dezvoltat o clinică de imagistică multidisciplinară, unde folo­sim toate metodele de diagnostic. Dezvol­tarea noastră a fost organică, pornind de la specializarea în imagistica sânului. Pacien­tele noastre au avut nevoie de servicii de gi­necologie, aşa că din primul an am dez­vol­tat un departament de ginecologie. Ulterior am introdus alte specialităţi ce ţin de tra­tamentul afecţiunilor maligne, am introdus consultanţii de oncologie, chirurgie, pentru cancere de sân sau genital“, a declarat el.

În 2019 a fost inaugurată a doua clinică, Donna Medical Center din Pipera, unde s-a dezvoltat un centru de imagistică. „Acum avem două clinici medicale, oferim servicii medicale dintr-o gamă largă. Odată cu des­chiderea clinicii din zona Pipera în urmă cu trei ani am diversificat specialităţile medi­cale şi am achiziţionat un RMN 3 Tesla, deschizând calea unui centru de imagistică avansată. Am cumpărat un CT şi am com­pletat centrul de imagistică“.

Datele publice arată că în 2021 compania a  avut o cifră de afaceri de peste 19,2 milioane de lei (3,9 mil. euro) faţă de 13,8 mil. lei în 2020, potrivit mfinante.ro.

„Lucrăm la un centru de recuperare ortopedică şi diagnostic pentru afecţiuni musculoscheletale. Investiţia în centrul de recuperare se ridică la 150.000 de euro, centrul se va întinde pe 250 de mp şi se va afla în aceiaşi clădire unde avem clinica Donna Pipera“.

Anul 2020 a fost sub ce bugetasem pe fondul pandemiei Covid, cu toate acestea serviciile medicale private au avut de câştigat, sectorul privat a fost avantajat  de toată situaţia, de faptul că accesul în sistemul public a fost limitat, pacienţii s-au îndreptat către privat, a mai adăugat el.  Anul trecut a fost cel mai bun an pentru Donna Medical Center, care a avut o creştere de 40% în cifra de afaceri iar anul acesta a fost bugetată o creştere cu 20% a business-ului.

„Primele cinci luni sunt în linie cu ce s-a bugetat, suntem pe creştere, considerăm că mai avem multe soluţii de oferit. Anul trecut am avut 40.000 de pacienţi care s-au adresat celor două clinici medicale. Până să dăm drumul la serviciile de RMN nu am lucrat cu Casa de Sănătate, dar am intrat în contract cu Casa pentru centrul de imagistică. Veniturile de la Casă reprezintă  10% din total venituri. Pentru noi este loc de creştere în Bucureşti,  am vrut să ne dezvoltăm organic, să lucrăm doar cu medici atent aleşi, nu ne-am permis dezvoltare accelerată. Considerăm că putem creşte în Bucureşti“

Donna Medical are 45-50  de angajaţi şi va mai angaja 6-7 persoane pentru centrul de recuperare.  „Pe imagistică avansată, RMN şi CT, medicii primari sunt foarte vânaţi. În special dacă vorbim de medicii greu de atras, medicii supraspecializaţi. Investiţiile de dotări de ultimă generaţie, investim în aparatură de ultimă generaţie ne-a permis să avem o propunere atractivă pentru aceşti medici“. Gradul de experienţă şi specializare al medicilor este important, nu mai căutăm medici care fac de toate, ci care fac nişat anumite lucruri, acesta este cel mai important lucru, a mai adăugat el.

„Cred că contează foarte mult gradul de relaţionare cu pacientul, medicii trebuie să fie empatici, să fie dispuşi să răspundă întrebărilor, pacienţii se documentează mult, componenta aceasta de comunicare care completează actul medical este esenţială“.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea

Banca Transilvania Regina Maria