• Leu / EUR4.9430
  • Leu / GBP5.7237
  • Leu / USD4.7005
ZF Produs în România

Produs în România. Cătălin Vicol, producătorul de medicamente Biofarm: Vizăm câteva regiuni importante, precum Asia de Sud-Est, am început parteneriate cu companii din Vietnam, vizăm Africa, Orientul Mijlociu şi Asia Centrală, ţările din jurul Mării Caspice, dar nu neglijăm nici Europa Centrală şi de Est

24.03.2022, 00:07 Autor: Mirabela Tiron

♦ România este cea mai importantă piaţă, dar planurile sunt ambiţioase pe export ♦ Anul trecut compania a inaugurat o nouă fabrică de medicamente, o investiţie de 35 de milioane de euro.

Producătorul român de me­di­camente Biofarm, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa de profil, are în plan dublarea cifrei de afaceri într-un orizont de 5-7 ani, după ce anul trecut a inaugurat o nouă fabrică de medicamente în Bucureşti, o investiţie de 35 de milioane de euro, potrivit oficialilor companiei.

„Planurile pe viitor sunt ambiţioase în ceea ce priveşte exportul. România este cea mai mare piaţă pentru noi în prezent însă pentru a reuşi să dublăm cifra de afaceri într-un orizont de 5-7 ani  trebuie să ne axăm foarte mult pe zona de export, ceea ce am început să facem. În domeniul far­ma, de la momentul intenţiei până la mo­mentul primelor livrări, poate dura între 2 şi 5 ani, depinde de autorităţile statului res­pectiv“, a declarat Cătălin Vicol, di­rec­torul general al Biofarm, în cadrul emi­siu­nii Produs în România, un proiect realizat de ZF cu MasterBuild Logistic Park.

În prezent 97,5% din producţie (ca valoare) este vândută în România, iar ca unităţi 92%, potrivit lui. „Ca obiective de viitor vizăm la export câteva regiuni importante, precum Asia de Sud-Est, am început parteneriate cu companii din Vietnam, vizăm Africa, Orientul Mijlociu şi Asia Centrală, ţările din jurul Mării Caspice, dar nu neglijăm nici Europa Centrală şi de Est“.

După România, a doua piaţă este Republica Moldova ca mărime, compania are colaborări semnificative cu Rusia, Ucraina, Irak şi alte câteva state din zona Mării Caspice. „Cu siguranţă, vom fi afec­taţi de acest război în exporturile către Rusia, bănuiesc că vor fi ceva evenimente care ne vor limita exportul. Livrăm anual peste jumătate de milion de unităţi către Rusia“.

Anul trecut compania a livrat 25 de milioane de unităţi de medicamente, 92% din această producţie au mers pe piaţa externă, iar 8% către export. „Capacitatea de producţie se triplează odată cu deschiderea noii unităţi de prducţie, intenţia noastră de a dubla cifra de afaceri este clară. În acest moment avem o capacitate de producţie pe care trebuie să reuşim să o acoperim într-un termen cât mai scurt“.

Anul trecut compania a inaugurat o nouă fabrică de medicamente, care a însemnat cea mai mare investiţie greenfield din România în ultimii 30 de ani în industria farmaceutică. Investiţia în această fabrică s-a ridicat la 35 de milioane de euro, dar cu siguranţă vor urma şi alte investiţii pe această unitate de producţie, potrivit lui Cătălin Vicol. Noua fabrică se întinde pe 10.000 mp construiţi, tot terenul are peste 18.000 mp. „Avem depozite, unităţi de producţie şi o uni­tate de testare şi laboratoare de testare. Capacitatea de producţie totală este de peste 30.000 de unităţi comerciale în formă solidă şi peste 10 milioane de unităţi în formă lichidă pe an. În condiţii excepţionale putem să ajungem la dublarea acestei capacităţi de producţie. (…) Odată cu dezvoltarea noii fa­brici vom avea nevoie de noi unităţi de de­pozitare pe care le avem în plan în viitor. Cred că avem acum 3.000 mp de depozite“.

El a mai spus că 2021 a fost un an important, a marcat centenarul Biofarm, 100 de ani de activitate neîntreruptă în România.“ Am reuşit să avem o evoluţie po­zi­tivă a cifrei de afaceri, plus 10% la cifra de afaceri anul trecut şi plus 11% la profit. Am livrat un profit net de 60 milioane de lei în 2021 (12 mil.  euro)“. Compania cu o ci­fră de afaceri de 239 milioane de lei anul trecut are 400 de angajaţi, iar numărul lor va creşte odată cu deschiderea noii fabrici.

„Inovaţia pentru Biofarm este foarte importantă, este unul din motoarele dez­vol­tării noastre. În 2021 am lansat o com­bi­naţie de ibuprofen şi paracetamol, o com­bi­naţie nouă şi inovatoare în România, cred că sunt doar 4 sau 5 companii care au această com­binaţie. Odată cu dezvoltarea la­boratoarelor de testare şi analiză avem intenţia să continuăm să inovăm în domeniul far­ma şi să dezvoltăm produse pe pieţe mari“.

Producţia de medicamente ar trebui să fie domeniu strategic al economiei iar o bună colaborare între autorităţi şI producătorii locali ar putea îmbunătăţi acccesul românilor la medicamente. „ (…) Trebuie să fie o atentă şi detaliată colaborare între autorităţI şi mediul privat în ceea ce priveşte producţia de medicamente, care pentru orice stat ar trebui să fie un domeniu strategic al economiei“.

El a mai adăugat că este importantă această colaborare între mediul privat şi autorităţi în ceea ce priveşte dezvoltarea de capacităţi de producţie şi dezvoltarea accesului consumatorului român la tratamente din ce în ce mai inovatoare şi eficiente pentru afecţiunile de care suferă.

„Estimările specialiştilor arată că piaţa de medicamente va creşte şi în 2022. (…) Suntem încrezători că vom continua evoluţia pozitivă şi în 2022“.

În pandemie a crescut cererea pe anumite categorii de produse, de la cele pentru răceală şi gripă până la cele de relaxare. „Pandemia a adus o efervescenţă ciudată în piaţa de consumer healthcare, perioade în care anumite categorii au explodat, precum cele din categoria răceala şi gripă, apoi au scăzut şi au crescut produsele din categoria de relaxare. În pandemie fost dificilă o analiză a evoluţiei pieţei de emedicamente, ea a fost pe alături haotică. Sunt categorii ce vor continua să crească, cum ar fi cele de relaxare, unde Biofarm are un cuvânt important“. Compania Biofarm este deţinută de SIF Muntenia (SIF@) cu 51,5% din acţiuni, în timp ce SIF Banat Crişana (SIF1) deţine 36,7% din acţiuni.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea

Masterbuild