ZF Transilvania

Jolidon are 122 de magazine în toata Europa

14.10.2008, 20:40 100

Grupul Jolidon din Cluj-Napoca, producator international de lenjerie intima, a anuntat ca în prezent detine peste 3.000 de angajati si 122 de magazine la nivel european. In Romania grupul Jolidon detine 75 de magazine, 2 în Budapesta, 32 în Italia, 13 boutique-uri în Franta, 10 în sistem franciza si 3 magazine proprii la Cannes, Lille, Mulhouse.

La începutul anului 2007,Jolidon, una dintre foarte putinele companii romanesti care s-au extins în strainatate, a cumparat pachetul majoritar al producatorului italian de lenjerie Emmeci. Anul acesta a doua achizitie pe piata italiana a vizat chiar principalul concurent local al Emmeci-Lilly, o companie cu o retea de distributie în peste 30 de tari si o productie anuala de peste sase milioane de articole de lenjerie. Inainte cu cateva saptamani de semnarea achizitiei distribuitorului si exportatorului italian, Jolidon a cumparat si pachetul majoritar de actiuni al fabricii Tricotaje Ineu, înfiintata în anul 1990, formata în urma privatizarii fostei sectii Ineu din cadrul întreprinderii Tricoul Rosu din Arad. Ultimele doua achizitii ale Jolidon înseamna cresterea capacitatilor locale de productie cu 30% si completarea portofoliului cu înca trei branduri de lenjerie-Lilly, Eclizia si Kelitha, plus cateva mii de clienti ai Lilly Italia.
„Impreuna cu firme cu experienta putem forma un grup puternic pe piata lenjeriei internationale, desi avem doar 15 ani de existenta", a declarat pentru ZF Transilvania Gabriel Cîrlig presedintele Jolidon. Gabriel Cîrlig a primit luna trecuta, trofeul Lingerie&Beachwear, remarcandu-se ca fiind primul om de afaceri roman recompensat cu aceasta distinctie. Premiul i-a fost decernat omului de afaceri clujean în cadrul galei festive organizate de Network Dessous, cel mai mare grup de presa specializat în lenjerie si costume de baie la nivel mondial. Daca dincolo de granite urmareste notorietatea brandurilor, în tara proprietarul Jolidon cauta fabrici care sa-i permita sa mareasca productia de lenjerie si costume de baie. In ultimii patru ani, Jolidon a devenit actionarul majoritar a patru companii. Prima pe lista de achizitii a fost Argos în anul 2004. Potrivit propriilor aprecieri, dupa tranzactie Jolidon si-a adjudecat peste 40% dintr-o piata a lenjeriei care trecuse de 100 de milioane de euro. Doi ani mai tarziu, în contextul unei piete interne în scadere si al aprecierii leului fata de euro, care s-au resimtit în veniturile realizate din exporturile facute de Jolidon, Cîrlig a cumparat si firma de textile LCS Conf, adaugandu-si în portofoliu si marca Falla, sub care producea anterior fosta Flacara.
In 2007, prin cumpararea pachetului majoritar al producatorului de lenjerie Emmeci, au intrat sub umbrela grupului Jolidon doua branduri italiene: Infiore si Chiaro di Luna. Conducerea Jolidon estimeaza pentru anul acesta o crestere a cifrei de afaceri cu peste 30% fata de anul precedent, ceea ce ar însemna aproximativ 80 de milioane de euro. Magazinele proprii detin în prezent aproximativ 40% din totalul vanzarilor Jolidon, care anul trecut au ajuns la 60 mil. euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO