Nuclearelectrica (SNN), unul dintre cei mai mari producători de energie din România, cu o pondere de 20% în total, a înregistrat în primele nouă luni ale anului un profit net de 331,2 mil. lei (circa 75 mil. euro), comparativ cu pierderile de 34 mil. lei raportate în perioada similară a anului trecut, afacerile companiei fiind în creştere cu 19% până la 1,4 miliarde de lei (324 de milioane de euro) în intervalul analizat. Livrarea unei cantităţi mai mari de energie pe piaţa liberă dar şi un control mai bun al costurilor au stat la baza rezultatelor înregistrate de compania care administrează cele două reactoare de la Cernavodă.
„Creşterea veniturilor se datorează faptului că a crescut cota din producţie livrată pe piaţa concurenţială la 50% în anul 2013. De asemenea, a crescut preţul la energia electrică vândută pe piaţa reglementată cu circa 15% faţă de preţul practicat în 2012. Pe de altă parte a fost produsă şi livrată o cantitate mai mare de energie la 30.09.2013 faţă de perioada similară a anului anterior. Au mai fost obţinute şi venituri suplimentare din facturarea unor penalităţi contractuale către clienţi pentru unele contracte de livrare a energiei electrice reziliate“, se arată în raportul publicat de companie pe Bursa de Valori.
WikiZF: Profilul companiei Nuclearelectrica
Totodată, compania a avut de câştigat şi din activitatea financiară.
„Trebuie menţionat că veniturile şi diferenţele de curs valutar sunt elemente semnificative care afectează profitul net al societăţii. Faţă de perioada similară a anului precedent, când rezultatul din activitatea financiară a fost negativ (280.229.396 lei), respectiv s-a înregistrat o pierdere pe total activitate în sumă de 34 de milioane de lei, acum se înregistrează un rezultat financiar pozitiv, care majorează profitul din activitatea de exploatare“, se mai arată în raportul companiei, în care se precizează că profitul din activitatea financiară pe primele nouă luni a fost de 35,6 milioane de lei.
Nuclearelectrica a fost listată pe Bursa de Valori în toamna acestui an.
Compania a atras 63 mil. euro printr-o ofertă publică iniţială în care a vândut acţiuni la preţul de 11,2 lei. Ieri, acţiunile au crescut cu 1% după publicarea rezultatelor la nouă luni, la 11,6 lei. Capitalizarea companiei este de 734 milioane de euro.
Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 13.11.2013
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels