Business Hi-Tech

Acuzaţii grave în meciul Wall Street vs. Silicon Valley: "bancherii au dat-o în bară cu listarea LinkedIn", spune un acţionar Facebook

Acuzaţii grave în meciul Wall Street vs. Sillicon Valley: "bancherii au dat-o în bară cu listarea LinkedIn", spune un acţionar Facebook

Autor: Radu Racu

31.05.2011, 21:03 2546
Peter Thiel, unul dintre primii investitori în reţeauaFacebook şi cofondatorul serviciului de plăţi PayPal spune căbancherii au "dat-o-n bară" în privinţa listării LinkedIn prinsubevaluarea preţului de emisiune al acţiunilor, careşi-au dublat valoarea în prima zi detranzacţionare, scrie Financial Times.

LinkedIn, reţeaua de socializare profesională, a intrat pebursă pe data de 19 mai, la preţul de 45 de dolari pe acţiune. Înprima oră de tranzacţionare titlurile erau cotate la o valoaredublă atingând chiar pragul de 120 de dolari.


Evaluarea preţului de emisiune a fost făcută de băncile MorganStanley, Bank of America Merrill Lynch şi JPMorgan Chase, care auintermediat listarea la bursă strângând 352 de milioane de dolaripentru companie în cadrul operaţiunii. LinkedIn valora 4 miliardede dolari înaintea intrării pe bursă. După prima zi, valoarea depiaţă a companiei a urcat la 10 miliarde de dolari.


Thiel spune acum că acţiunile LinkedIn au fost de fapt subevaluate,confirmând încă o dată "un anumit tip de antipatie a băncilor de peWall Street faţă de companiile din Silicon Valley".
"Când preţul urcă atât de mult cum a făcut-o în cazulLinkedIn, presupui că valoarea din oferta de listare a fostcalculată greşit iar bancherii au dat-o-n bară", acuză acţionarulFacebook.


Criticii procedurii de listare la bursă a companiei LinkedIn spuncă reţeaua merita mai mulţi bani şi trebuia să fie evaluată la unpreţ de emisiune mai ridicat.
"Noile companii de internet sunt dificil de evaluat, însămarja de eroare acceptată este de 15% nu 100% cum a fost cazul laLinkedIn", a declarat Richard Green, profesor de finanţe launiversitatea Mellon Carnegie.

Eroarea de evluare ar putea determina mai multe companii deinternet care urmează să vină pe bursă - cum sunt Groupon, Zynga,Twitter şi Facebook - să ceară un preţ mai mare de emisiune sauchiar să organizeze o licitaţie pentru acţiuni, cum a fost cazulGoogle.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO