Şeful Naspers Global, o companie cu vânzări de 12 mld. dolari pe an, a discutat cu ZF la Bucureşti despre viitorul comerţului electronic şi trendurile în IT&C.
Una dintre cele mai mari schimbări prin care va trece în următorii 2-3 ani piaţa de comerţ electronic, inclusiv în România, va fi cea provocată de migrarea clienţilor de pe ecranele mari ale computerelor către ecranele mici ale smartphone-urilor, unde afişarea produselor dar şi a reclamelor într-un format eficient şi care să-i şi atragă pe clienţi reprezintă o provocare uriaşă, spune Bob van Dijk, CEO al Naspers - unul dintre cele mai puternice grupuri din industria globală de comerţ electronic şi acţionarul majoritar al eMag - cel mai mare magazin online local -, care are operaţiuni şi în regiune.
„O schimbare-cheie, care va avea loc în industrie este cea legată de utilizarea smartphone-urilor. Acum 2-3 ani spre exemplu 10-15% din traficul eMag venea de pe dispozitive mobile, iar acum a trecut de 50%. A avut loc o schimbare masivă. Iar eu cred că acest procent va creşte şi mai mult în timp. Nu vreau să prezic viitorul, dar vasta majoritate a traficului va veni de la dispozitivele mobile”, a declarat Van Dijk într-un interviu acordat ZF. Chiar dacă utilizatorii au început să folosească din ce în ce mai mult telefoane cu ecrane de peste 5 inchi (aproximativ 14 cm), care acum câţiva ani erau considerate uriaşe, provocarea pentru magazinele online - dar şi pentru restul companiilor - va fi să găsească soluţii pentru a livra conţinutul (oferte comerciale, specificaţiile produselor, imagini, reclame etc.) într-un format care să fie considerat atractiv de către clienţi.