Business Hi-Tech

eMAG: Netbook-urile sunt pe moarte. Tabletele au ajuns la 13% din numărul de PC-uri pe care le vindem

eMAG: Netbook-urile sunt pe moarte. Tabletele au ajuns la 13% din numărul de PC-uri pe care le vindem

Autor: Adrian Seceleanu

05.05.2011, 12:33 2729

Ponderea tabletelor în numărul de PC-uri vândute de eMAG, celmai mare retailer IT&C local, a urcat vertiginos în ultimul an,ajungând la 13% în luna aprilie, faţă de 1,7% în septembrie 2010 şi8% în decembrie, declară Radu Apostolescu, vicepreşedinte pentrudezvoltare al companiei.

"Din punct de vedere al valorii, ponderea tabletelor este şi maimare", a adăugat oficialul eMAG, fără a oferi detalii în legăturăcu numărul exact de tablete vândute de companie.

Retailerul şi-a extins săptămâna aceasta oferta de tablete cumai multe modele noi, printre care BlackBerry PlayBook sau AcerIconia, pariind pe o extindere a vânzărilor.

eMAG, care este în acest moment cel mai mare vânzător delaptopuri de pe piaţă, vrea să se asigure că va deţine aceastăpoziţie şi pe noua piaţă, încă în formare a tabletelor, spuneIulian Stanciu, directorul general al eMAG. "În acest moment aveam50% din piaţa de tablete PC din România, conform GfK", a spusel.

Cât de tare poate creşte piaţa de tablete PC din România înacest an? Se pot vinde 50.000 de unităţi? "E greu de spus",răspunde Stanciu, adăugând: "În acest moment piaţa e la 2.000 detablete pe lună, luând în calcul tot ce se vinde pe piaţă. Piaţapoate creşte rapid la 3.000 - 4.000 de tablete pe lună, dar încă egreu de spus ce se va întâmpla pentru că vânzările iniţiale foartebune pentru unele produse pot fi doar expresia unui entuziasm, aunei aşteptări existente în piaţă la un moment dat, dar care să nucontinue".

Oficialii eMag spun că în prezent iPad este lider de necontestatîn vânzări, dar şi alte modele introduse în ofertă, precum AcerIconia, s-au vândut "peste aşteptări". Întrebat care estimează căva fi cea mai bine vândută tabletă din România, înafara iPad, RaduApostolescu a spus că iniţial a pariat pe Motorola Xoom, însă acumnu mai este sigur care va fi câştigătorul în condiţiile oferteimari de produse de pe piaţă.

eMAG, numărul unu în retailul de IT&C local, şi-a majoratafacerile cu aproape 60% în primul trimestru din acest an, laaproximativ 30 mil. euro. Compania are ca obiectiv pentru acest anun rulaj de 150 mil. euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO