„Ne aşteptăm ca piaţa să crească în acest an cu aproximativ 10% până la 4,4 - 4,5 milioane de unităţi, ritm aproximativ egal cu cel înregistrat în anul precedent. Obiectivul nostru este clar şi simplu, să rămânem lideri, cu o cotă de peste 40% din piaţă“, a declarat într-un interviu pentru ZF Cristian Cojocaru, şeful diviziei de echipamente de telecom din cadrul subsidiarei locale a gigantului sud-coreean Samsung.
Încetinirea are loc şi în contextul în care zona urbană se apropie de saturaţie pe segmentul smartphone-urilor, iar segmentul de utilizatori dispuşi să treacă de la un telefon simplu la unul inteligent este în scădere.
„Până anul trecut piaţa a beneficiat şi de influxul de utilizatori de telefoane simple care treceau pe smartphone-uri. Acum acest ritm se va reduce“, chiar dacă proporţia clienţilor cu telefoane simple rămâne una ridicată de aproape 40% din piaţă. „Pe piaţă va exista în continuare un nucleu dur de utilizatori de feature phone-uri, de telefoane simple“, explică reprezentantul Samsung.