Business Internaţional

Polonia vrea să fie poarta terestră a exporturilor Chinei spre UE

PKP Cargo este campioana Poloniei în transportul feroviar de marfă şi a doua companie ca mărime din domeniu a Europei

PKP Cargo este campioana Poloniei în transportul feroviar de marfă şi a doua companie ca mărime din domeniu a Europei

Autor: Bogdan Cojocaru

19.06.2015, 00:04 965
PKP Cargo, campioana Poloniei în transportul feroviar de marfă şi a doua companie ca mărime din domeniu a Europei, a anunţat că va colabora cu un transportator chinez pentru a majora numărul de legăruri feroviare cu China Centrală.

Statul polonez, prin grupul PKP, este cel mai mare acţionar al PKP Cargo.

PKP Cargo va forma un parteneriat cu Zhengzhou International Hub prin care se va extinde capacitatea de încărcare, ambalare şi depozitare a centrului logistic deţinut de partea poloneză în Malaszewicze, de la graniţa polono-bielorusă, astfel încât acesta să devină principalul centru feroviar de transport de marfă de pe ruta China-Europa, scrie The Warsaw Voice. Hub-ul va primi containerele chinezeşti care trebuie să ajungă în Uniunea Europeană.

Fiecare parte va deţine câte 50% din acţiunile noii companii. O rută feroviară între China şi Polonia a fost stabilită la sfârşitul anului 2013, însă numărul de trenuri care o folosesc a rămas destul de mic. Ruta oferă acum un timp de transport de 11-14 zile din China până în Germania, comparativ cu 35-40 de zile cât oferă rutele maritime. Însă doar 3,5% din exporturile Chinei către UE iau calea uscatului. PKP Cargo a asigurat că planul de cooperare cu Zhengzhou International Hub poate majora numărul de trenuri care vin din China în Europa la aproximativ 300 pe an. Polonezii s-au pregătit din timp pentru acest plan. PKP a anunţat la sfârşitul anului trecut că va cumpăra o participaţie care-i dă controlul transportatorului feroviar din Cehia Advanced World Transport (AWT), prima sa achiziţie internaţională şi un pas în extinderea în Europa Centrală şi de Sud-Est. AWT are o cotă de 8% pe piaţa de transport feroviar de marfă din Cehia.

Operatorul are o flotă de aproape 170 de locomotive şi de 5.500 de vagoane, din care o treime sunt închiriate altor transportatori. Achiziţia va fi finanţată din resursele proprii ale PKP. Cehia este o poartă spre Europa de Sud şi Marea Adriatică.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO