Companii

În retail, 1 litru de ulei produs în România este cu 40% până la 125% mai scump decât 1 litru de ulei fabricat în Ucraina

În retail, 1 litru de ulei produs în România este cu...

Autor: Florentina Niţu

20.04.2023, 00:07 4568

CU GUST este un brand de ulei de floarea-soarelui produs în Ucraina care şi-a găsit loc de curând pe rafturile supermarketurilor şi hipermarketurilor din România.

În reţeaua de comerţ modern Kaufland, într-un magazin de pe Mihai Bravu, un litru de ulei, ambalat la5 litri, costă 7,8 lei. În reţeaua Lidl, o sticlă de ulei de 1 litru costa înainte de sărbători între 8 şi 9 lei.

Preţul brandului de ulei Unisol (10,89 lei/litru), produs de americanii de la Bunge, liderul pieţei de ulei din România, este cu 40% mai mare, iar preţul uleiului Spornic (17,49 lei/litru), ulei pentru prăjit, produs de compania cu capital românesc Prutul, este cu 125% mai mare.

România nu are probleme în ceea ce priveşte satisfacerea consumului intern, doarece este cel mai mare producător de floarea-soarelui din Uniunea Europeană şi cel mai exportat produs alimentar este uleiul de floarea-soarelui. Însă, uleiul produs în România nu este, acum, la fel de competitiv precum cel produs în Ucraina. Cu o rată a inflaţiei de 13,4% şi o creştere de 30% a preţului uleiului comestibil într-un an, depăşind 10 lei/litru, consumatorii sunt mai atenţi la ce pun în coş.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO