Companii

Japonia, o prezenţă exotică, dar activă în viaţa României

Japonia, o prezenţă exotică, dar activă în viaţa...

Autor: Bogdan Cojocaru

07.11.2016, 12:25 545

Chiar dacă este la celălalt capăt al pămâ­ntului, Japonia este o prezenţă foarte activă în viaţa economică şi culturală a României. Peste 70 de companii japoneze majore sunt prezente în România, fie doar prin birouri de reprezentare şi vânzări, fie prin investiţii directe în diverse domenii, cel mai notabil fiind cel al componentelor auto.

Cu aproape 50 de fabrici, companiile nipone asigură în România circa 38.000 de locuri de muncă. Suplimentul de faţă oferă o imagine a amprentei businessului nipon pe piaţa locală – principalele companii, fabrici, operaţiuni. De asemenea, pentru acest supliment Ziarul Financiar a discutat cu ambasadorul Japoniei în România Kisaburo Ishii despre oportunităţile de afaceri pe care le pot găsi companiile româneşti în Japonia, despre cum s-a implicat şi se implică Japonia în dezvoltarea României social şi economic şi despre ce ar trebui să facă România pentru a atrage mai multe investiţii japoneze.

În ceea ce priveşte slăbiciunile economiei româneşti, ambasadorul menţionează lipsa forţei de muncă şi infrastructura deficitară, iar printre lucrurile care atrag aici companiile nipone excelenţa sa include „talentul“ lingvistic al românilor.  De asemenea, Ziarul Financiar a discutat cu executivi şi oameni de afaceri români care şi-au construit o carieră în Japonia sau care au luat contact cu viaţa de acolo pentru a afla prin ce diferă societatea şi mediul de afaceri de acolo de cel din România.

Toţi au fost impresionaţi de politeţea japonezilor, de dispoziţia lor de a respecta regulile şi de respectul pe care aceştia îl au pentru muncă. Ziarul Financiar a vorbit şi cu reprezentanţi ai unor companii şi organizaţii japoneze în România care, printre altele, ne-au spus că România ar fi o piaţă mai atractivă pentru companiile nipone dacă ar fi un mediu mai stabil, că birocraţia excesivă, legislaţia confuză, infrastructura dezor­ganizată şi concurenţa neloială sunt aspecte care ar tre­bui schimbate pentru ca orice companie străină, nu doar niponă, să fie interesată de investiţii în România. 

Acest articol este extras din suplimentul Japonia publicat de Ziarul Financiar. Citiţi aici întregul supliment in format e-paper. Citiţi aici carianta în limba engleză.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO