Retail&Agrobusiness

Bilanţul Heineken din timpul crizei: profituri cumulate de peste 200 de milioane de euro, trei şefi şi o fabrică mai puţin

Heineken, care are în portofoliu 23 de mărci, se află pe locul doi în topul producătorilor de bere şi a avut afaceri de 253 de milioane de euro în 2013

Heineken, care are în portofoliu 23 de mărci, se află pe locul doi în topul producătorilor de bere şi a avut afaceri de 253 de milioane de euro în 2013

Autor: Ioana David

23.08.2014, 13:08 283
Heineken, unul dintre cei mai mari producători locali de bere, a realizat profituri cumulate de peste 200 mil. euro în perioada 2008-2013, fiind singurul berar care a rămas pe plus în fiecare dintre aceşti ani, în condiţi­ile în care ceilalţi jucători s-au luptat cu pierderile. Olandezii au realizat marje de profit cuprinse între 8 şi 18%, iar cu acestea au devenit cel mai profitabil berar activ pe piaţa românească.
 
Prezenţi pe o piaţă considerată de oligopol de către Consiliului Concurenţei, Heineken are în portofoliu 23 de mărci de bere, cel mai extins portofoliu local, care acoperă toate segmentele. Doar doi ani de scădere a avut Heineken în România în intervalul analizat, ultimul fiind 2013, când afacerile s-au contractat cu aproximativ 5%.
 
Reprezentanţii Heineken nu au făcut niciun comentariu pe marginea rezultatelor din această perioadă până la închiderea ediţiei.
 
O retrospectivă a istoriei Heineken din ultimii şase ani arată că producătorul a cumpărat o fabrică (Bere Mureş în 2008), a închis o alta la Haţeg (în 2010), a vândut-o pe cea din zona Griviţa (Bucureşti) şi alte două loturi de teren şi a avut trei şefi (Edwin Botterman, Jan Derck van Karnebeek şi Onno Rombouts).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO