Companii

Reteaua Profi, cu afaceri de 95 mil. euro, scoasa la vanzare

Reteaua Profi, cu afaceri de 95 mil. euro, scoasa la vanzare
30.09.2009, 23:19 792

Reteaua Profi, al treilea mare jucator pe segmentul magazinelordiscounter, a fost scoasa la vanzare de catre actionari, tranzactiaurmand sa se finalizeze in curand cu una dintre cele trei companiicare participa la negocieri cu actionarii, au declarat pentru ZFsurse din piata.

Compania Profi Rom Food, care opereaza in prezent 60 de magazineProfi in franciza, ar putea fi evaluata la 40-60 mil. euro luand incalcul un multiplu de 10-15 al EBITDA (profitul inainte de dobanzi,taxe, depreciere si amortizare), care la randul sau reprezintacirca 4,5% din cifra de afaceri neta a companiei.

Retailerul a avut anul trecut afaceri nete de 94,5 mil. euro siun profit net de 0,2 mil. euro, fiind detinut de o firmainregistrata in Olanda, Duna Waiting Participation, conform datelorde la Registrul Comertului. Indirect, compania este controlata deJean Marc Hendrix, un investitor strain care detine franciza Profipe mai multe piete europene, potrivit informatiilor din piata.

Profi este brandul de discount al grupului franco-belgian LouisDelhaize, care detine in Romania reteaua de hipermarketuri Cora, cuafaceri de 400 mil. euro la nivelul anului trecut.

Primul magazin Profi in Romania a fost deschis in anul 2000.

Discounterele sunt magazine cu un spatiu de vanzare si o ofertamai mici decat supermarketurile, care practica o politica depreturi reduse si care pun marfa in raft in baxuri, pentru adiminua costurile de operare.

"Desi nu avem in momentul acesta o informatie concreta siimediata de oferit, suntem foarte deschisi in ceea ce privesteoptiunile viitoare de dezvoltare", au declarat reprezentantii ProfiRom Food pe marginea acestui subiect.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO