Companii

Strategia Lidl pentru Bucureşti: care sunt cartierele alese de germani pentru primele magazine construite de la zero

Strategia Lidl pentru Bucureşti: care sunt cartierele alese de germani pentru primele magazine construite de la zero

Autor: Cristina Rosca

13.09.2011, 19:33 14862

Lidl, reţeaua germană de tip discount care a pornit cea mai mare ofensivă din retailul autohton, va deschide magazine în sectoarele "muncitoreşti" din Bucureşti, însă nu are planuri momentan pentru sectoarele unu şi doi, potrivit informaţiilor obţinute de ZF.

Cele mai multe unităţi vor fi deschise în sectorul şase, unde densitatea medie a populaţiei este de circa 10.000 de locuitori/km pătrat.Spre comparaţie, în sectorul unu densitatea este de 3.400 de locuitori/km pătrat.

Lidl face angajări. Vezi aici ce posturi sunt disponibile şi care sunt salariile

În sectorul şase compania deţine deja trei dintre cele cinci magazine din Bucureşti. Potrivit reprezentanţilor Pri măriei Sectorului 6, instituţia a eliberat două auto rizaţii de construire - una pentru extindere spaţiu comercial şi una pentru firmă luminoasă - pentru un magazin din strada Moineşti nr. 63, a cărui construcţie este aproape finalizată. Alte şase autorizaţii sunt în curs de eliberare, trei pentru construirea de spaţii comerciale şi trei pentru firme luminoase. Reprezentanţii primăriei nu oferă însă detalii despre amplasarea celor trei magazine pentru care autorizaţia este în curs de eliberare.

Sectoare care nu prezintă interes

La polul opus, în sectorul 1, care include cartierele Primăverii şi Aviaţiei, unele dintre cele mai bogate din Capitală, nu există nicio unitate Lidl şi nu există nicio cerere pentru eliberarea de autorizaţii de construire.Magazinele companiei sunt încadrate în categoria magazine cu politică de tip discount, cunoscute pentru preţurile mai reduse practicate.

Lidl, parte a grupului german Lidl&Schwartz, nu deţine niciun magazin nici în sectorul 2. Până la închiderea ediţiei reprezentanţii Primăriei Sectorului 2 nu au răspuns solicitării ZF privind autorizaţiile de construirea eliberate pentru discounterul german. În sectorul doi există însă două magazine Kaufland, reţea de hipermarketuri cu politică de tip discount care face parte tot din grupul german Lidl&Schwartz.

Ce spun angajaţii Lidl despre salariile din companie?

Kaufland mai deţine în Capitală şi un magazin în sectorul cinci, unde Lidl nu este prezent încă. În acest sector Lidl a cumpărat însă un teren de 11.000 de metri pătraţi de la Pepsi Americas, în schimbul sumei de 3,2 mil. euro, şi urmează a construi aici un magazin.

Disconterul german, care a preluat la intrarea pe piaţă reţeaua de magazine Plus Discount, va mai deschide câte un magazin şi în sectoarele trei şi patru, unde deţine deja câte o unitate.

Reprezentanţii sectorului patru au spus că pentru compania Lidl România a fost eliberată o singură autorizaţie de construire în data de 25.05.2011.

"Magazinele Lidl vor funcţiona, conform autorizaţiei eliberate, în Drumul Găzarului nr. 71. Până în prezent, aşa cum reiese din controalele inspectorilor noştri, constructorii nu au început încă execuţia lucrărilor."

Planuri mari

Primele magazine construite de la zero de Lidl urmează a fi deschise în această lună, potrivit surselor din piaţă. Reprezentanţii Lidl însă nu oferă informaţii privind această dată. "Cum am mai precizat, în acest an se vor deschide primele magazine Lidl nou construite.Politica companiei este de a nu comenta despre deschideri de magazine decât cu câteva săptămâni înainte de data oficială a deschiderii."

Potrivit informaţiilor deţinute de ZF, germanii au în plan costruirea a circa 30 de magazine noi în mai multe judeţe din ţară.Acestea se vor adăuga celor 107 pe care Lidl le-a preluat de la Plus Discount şi pe care le-a rebranduit la finalul lunii iunie.

Lidl ar putea ajunge la afaceri de jumătate de miliard de euro în 2011

Reţeaua de 107 magazine preluate de discounterul Lidl a avut în 2010 pierderi de 247,7 mil. lei (58,9 mil. euro), de peste trei ori mai mari decât cele din 2009.Cifra de afaceri a companiei a crescut însă anul trecut com parativ cu 2009 de la 1,3 mld. lei (307 mil. euro) la 1,45 mld. lei (345 mil. euro).Lidl a preluat în 2010 de la grupul Tengelmann reţelele de magazine de discount Plus din România şi Bulgaria.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO