Companii

Topul celor mai importante evenimente pe piaţa dulciurilor şi a îngheţatei în 2014, un an în care s-au anunţat noi investiţii în fabrici

Foto: Silviu Matei

Foto: Silviu Matei

Autor: Mădălina Dediu Panaete

01.01.2015, 11:14 1170

Anul 2014 a adus noi investiţii în fabrici de dulciuri în România, într-un an în care, spre deosebire de alţii, achiziţiile şi tranzacţiile importante au lipsit. Piaţa de ciocolată a crescut în acest an, spre deosebire de cea a îngheţatei, care a suferit din cauza vremii nefaborabile din timpul verii.
 

Fabrica Heidi Chocolat se extinde, iar compania numeşte un nou director general

Heidi Chocolat, cel mai mare exportator local de ciocolată, controlat de familia austriacă Meinl, a anunţat la începutul acestui an că intenţionează să extindă cu 70-80% capacitatea fabricii din Pantelimon (jud. Ilfov). Această decizie a fost luată pe fondul creşterii cererii la export, unde ajunge circa jumătate din producţia anuală a fabricii. Produsele Heidi ajung în peste 50 de ţări, printre care şi Ungaria, Canada sau China. De asemenea, producătorul l-a numit pe Franco del Fabbro în funcţia de director general, un manager cu o experienţă de peste 20 de ani în cadrul grupului Mondelez International, producătorul Milka şi Jacobs. El l-a înlocuit pe Erwin Vondenhoff, care a stat la conducerea Heidi Chocolat timp de şase ani. Heidi Chocolat are 400 de salariaţi, iar în ultimii ani businessul companiei a crescut continuu. Pentru anul acesta, estimările companiei arătau un rulaj de 91 mil. lei. Heidi Chocolat este compania soră a Kandia Dulce, producătorul Rom şi Măgura, amândouă fiind deţinute de Kex Confectionery. Această companie este un vehicul prin care familia austriacă Meinl controlează cele două businessuri din industria ciocolatei.
 

Grupul turc ETI anunţă investiţii de 40 mil. euro la Craiova

ETI, una dintre cele mai mari companii din industria alimentară din Turcia, a anunţat că va investi 40 milioane de euro în fabrica de dulciuri de la Craiova. În urma acestei investiţii, grupul va angaja în fabrică circa 300 de oameni. În această unitate se vor produce 11.000 de produse (biscuiţi săraţi, biscuiţi dulci şi prăjituri) în primul an, după care producţia ar putea creşte. Fabrica va începe să producă dulciuri în octombrie 2015. Unitatea are o suprafaţă de 75.800 de metri pătraţi, dintre care aproximativ 18.500 de metri pătraţi reprezintă fabrica propriu-zisă.

ETI European Food Industries, filiala locală a grupului turc din industria dulciurilor ETI, a primit în luna noiembrie o infuzie de capital de 70,7 milioane de lei (aproape 16 mil. euro). Pe lângă această sumă, grupul turc a obţinut un împrumut de 23 de milioane de euro de la Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD), bani care vor ajunge la fabrica din Craiova. De asemenea, ETI European Food Industries a primit un ajutor de stat de circa 6 mil. euro.

 

Fabrica de bomboane Poiana a fost demolată

După ce a cumpărat fabrica de dropsuri Cibo de la Mondelez România, compania care deţine mărci precum Poiana, Milka sau Jacobs, retailerul german Lidl a obţinut avizul pentru a demola unitatea şi pentru a o transforma într-un hotel şi un magazin.

Germanii au bătut palma cu americanii de la Mondelez pentru terenul de circa un hectar. Ei au în plan vânzarea unei părţi din teren, iar pe suprafaţa ră­masă intenţionează să construiască un magazin. Fabrica de bom­boane Cibo are o istorie de 115 ani şi făcea parte din Poiana-Produse Zaharoase alături de fabrica de ciocolată Poiana, care este şi ea închisă.

 

Îngheţata Napoca, încă un brand românesc produs peste hotare

Unilever, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa locală a bunurilor de larg consum, va muta anul viitor producţia brandului românesc de îngheţată Napoca în 2009 de la Cluj în una dintre fabricile proprii de peste graniţe. Până acum Napoca a fost produsă într-o fabrică a grupului olandez FrieslandCampina. Unilever a preluat brandul în 2009 chiar de la FrieslandCampina, producătorul lactatelor Napolact.
 

Betty Ice intră pe segmentul livrărilor la domiciliu

Betty Ice, unul dintre cei mai mari producători locali de îngheţată, a anunţat la jumătatea acestui an că testează un proiect de livrare la domiciliu în Bucureşti. Vasile Armenean, pro­prietarul pro­du­că­torului Betty Ice spunea că livrarea la domiciliu a început-o încă de acum 3-4 ani, însă acum se lucrează la dezvoltarea site-ului. Betty Ice are afaceri de circa 20 mil. euro anual, iar compania este prezentă deja în magazine din toată ţara şi are deschise circa 150 de chioşcuri cu îngheţată.
 

Preţurile la boabele de cacao, aproape de maxim istoric

Preţurile boabelor de cacao, principala materie primă pentru ciocolată, au crescut pe bursele internaţionale în medie cu 35% de la începutul anului şi se apropie de un nou nivel record, conform datelor International Cocoa Organization. În luna octombrie a acestui an, o tonă de cacao a ajuns în medie la 3.100 de dolari. Creşterea preţurilor la boabele de cacao a venit în contextul în care producţia mondială a scăzut în timp ce consumul, în special în Asia, a crescut. Şi producătorii români au simţit această creştere a principalei materii prime pentru ciocolată, anunţând că se vor vedea uşoare creşteri ale preţurilor produselor pe rafturi. 
 

Alpin 57 Lux vrea să iasă la export

Producătorul de îngheţată Alpin 57 Lux, controlat de familia Istrate din judeţul Alba, ia în calcul ca în următorii 2-3 ani să livreze produsele şi la export, în condiţiile în care compania este prezentă deja în peste 20.000 de puncte de vânzare din România. Alpin 57 Lux, care are în portofoliu branduri precum Polar, Autentic sau Fulg de Nea, s-ar putea alătura astfel unei alte afaceri antreprenoriale din industria îngheţatei, Betty Ice, care duce produsele în alte ţări.
 

Piaţa ciocolatei a crescut în primele nouă luni

Vânzările de ciocolată au crescut cu 7-8% în primele nouă luni ale anului, în condiţiile în care românii au început să cumpere mai multe dulciuri, spunea Mihai Georgescu, managing director al Kandia Dulce. Segmentul care a performat cel mai bine în acest an este cel al tabletelor, care a înregistrat în primele nouă luni o creştere de 7-8%.

Cei mai mari jucători de pe piaţa dulciurilor sunt Mondelez România (Poiana, Milka), Kandia Dulce (Rom, Măgura), Mars România (Snickers, Mars), Heidi Chocolat (Heidi) sau Ferrero România (Kinder).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO