ZF 24

Afaceri de la Zero. Kofi Ti, brand de băuturi artizanale răcoritoare, a ieşit la export şi-a dublat cifra de afaceri în patru ani, până la 1,3 mil. lei în 2022

Autor: Georgiana Mihalache

01.06.2023, 00:06 550

Pentru Kofi Ti urmează mutarea într-un spaţiu mai mare, care va creşte capacitatea de producţie cu 30-40% fără alte investiţii în upgrade-ul echipamentelor.

Kofi Ti, brandul de băuturi artizanale răcoritoare creat în 2018 de mai mulţi antreprenori, a ajuns din mica fabrică din România şi la export, fiind listat pe platforma Amazon, aşa cum a plănuit unul dintre fondatori, Cosmin Pasnicu. În perioada 2019-2022, Kofi Ti şi-a dublat cifra de afaceri, ajungând la peste 1,3 milioane de lei, iar planurile urmăresc mutarea producţiei într-un spaţiu mult mai mare, programată pentru anul 2023. „Businessul nostru a pornit de la nevoia unor băuturi pentru adulţi cu puţine calorii, gusturi interesante, care nu conţin alcool. Acum ne pregătim de un salt semnificativ. Atelierul în care am pornit a ajuns să ne fie mult prea mic, nu am putut să ne extindem, iar acum am luat un depozit în Otopeni, un spaţiu mult mai mare unde ne vom muta. Kofi Ti merge la nivelul următor, să putem adresa clienţi mult mai mari. Avem deja cereri de la supermarketuri din Franţa, distribuţie în Israel, unde întrebările sunt puse deja în tiruri, câte tiruri pe lună, pe săptămână putem trimite, noi momentan suntem la nivelul de paleţi“, a povestit Cosmin Pasnicu.

Prima ţară în care a exportat produsele Kofi Ti a fost Bulgaria, unde pot fi găsite şI în prezent produsele, în oraşele Varna, Veliko Tîrnovo sau Sofia. Ulterior, au urmat Marea Britanie, dar şi alte ţări din Europa, mai ales pe platforma Amazon de pe continent. Exporturile aduc în medie 12% la businessul Kofi Ti. „Vom creşte cu 30-40% capacitatea de producţie actuală, dar fără a face vreo schimbare semnificativă la echipamente“.

Primul pas este să ne mutăm să putem lucra eficient şi apoi vom putea face upgrade-uri pentru că vom avea spaţiu acolo. Capacitatea poate trece de la 50.000 de sticle la 500.000 de sticle doar prin upgrade tehnic în spaţiul nou“, a mai spus antreprenorul.

Investiţia în noul spaţiu este de 50.000-60.000 de euro, din surse proprii. Unul dintre produsele „vedetă“ din portofoliul Kofi Ti este Socata cu zvâc, un produs clasic, reinterpretat sub sigla Kofi Ti, conţinând mai puţin zahăr.

„Ne concentrăm pe crearea de reţete, validarea lor în piaţă, adresarea nevoii pentru regiune. Am suportat majoritatea creşterilor la materii prime, sticla este dublă, etichetele au 60% în plus, în medie totul s-a dublat. Dacă am transfera acest cost clienţilor, am pierde o bună parte din piaţă“, a mai adăugat Cosmin Pasnicu.

Antreprenorul continuă să creeze arome noi, în funcţie de dorinţele şi nevoile pe care le identifică în piaţă. El spune că se uită la businessuri din piaţă de unde îşi ia inspiraţie, printre ele numărându-se brandul vegan Filgud, Lăptăria cu Caimac, 5 to go.

„Antreprenorii trebuie să îşi imagineze unde vor să fie peste cinci ani, să ia un spaţiu mai mare decât le trebuie acum pentru că probabil vor ajunge unde vor mai repede decât se aşteaptă“, a concluzionat Cosmin Pasnicu.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO