În 2013 pe plan local s-au vândut circa 1,5 milioane de smartphone-uri şi aproape 500.000 de tablete, iar anul acesta piaţa dispozitivelor mobile va continua să crească puternic, urmând să ajungă la 3 milioane de unităţi vândute, conform estimărilor jucătorilor din industria de profil.
ÃŽn principal românii folosesc interÂnetul pe smartphone-uri pentru inforÂmare – 41% ÅŸi pentru divertisment – 34%. Dintre aplicaÅ£iile de divertisment pe smartphone, utilizatorii români apreÂciază cel mai mult jocurile (68%), muzica (57%) ÅŸi fotografia (47%).
Alarma, ceasul ÅŸi camera sunt cele mai populare aplicaÅ£ii pentru smartÂphone utiliÂzate în România, care sunt folosite de aproximativ 80% dintre utilizatori, conÂform studiului realizat pentru Google. „Dacă este conectat la internet, funcÅ£iile informative (41%) ÅŸi de divertisment (34%) ale smartphone-ului sunt consiÂderate mai utile decât cele ale unui teleÂfon obiÅŸnuit. ÃŽn ceea ce priveÅŸte divertisÂmentul pe smartphone, utilizatorii români apreciază cel mai mult jocurile (68%), muzica (57%) ÅŸi fotografia (47%)“, conform studiului.
Smartphone-urile ÅŸi tabletele sunt folosite de asemenea mai mult pentru accesarea reÅ£elelor de socializare decât laptopurile ÅŸi calculatoarele personale, care sunt utilizate în special pentru căuÂtări online. Aproximativ 75% dintre utiÂliÂzatorii români de internet intră frecÂvent pe reÅ£elele de socializare. Facebook este lider pe acest segment, circa 97% dintre românii care folosesc mediile de socializare au un cont de Facebook.
GoogleÄ‚ este a doua reÅ£ea ca popularitate în România, cu un procent de 44% din utilizatorii de reÅ£ele de soÂcializare. Verificarea paginii de FaceÂbook, GoogleÄ‚, Twitter sau Instagram este cea mai răspândită activitate pe smartphone ÅŸi pe tabletă în cazul românilor - 58% utilizatori pe smartÂphone ÅŸi 45% pe tabletă.
ÃŽn ceea ce priveÅŸte utilizarea interÂnetului zilnic, românii însă se află la coada clasamentului între cele cinci ţări anaÂlizate. Doar 32% dintre români foloÂsesc internetul aproape în fiecare zi (în medie), aproape jumătate faţă de Ungaria (62%) ÅŸi Slovacia (61%). ConÂform datelor Eurostat, circa 45% dintre români intră pe internet cel puÅ£in o dată pe săptămâni.