Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Ana Tărnăuceanu confecţionează accesorii din piele reciclată şi vegană şi le vinde sub eticheta Huna. În 2021, încasările ei au ajuns la 11.000 de euro

12.01.2022, 00:05 Autor: Alina-Elena Vasiliu

În 2021, Ana Tărnăuceanu a lansat propriul site unde vinde produsele Huna şi are, de asemenea, o colaborare cu un magazin fizic din Bucureşti, Re-Collections.

Ana Tărnăuceanu are 27 de ani, este de profesie arhitect, iar timpul şi-l împarte între job şi un business pornit încă din 2014 şi care poartă, din 2019, numele Huna. Din piele reciclată, dar şi din piele vegană, de cocos şi de ananas, ea creează accesorii şi şorţuri unicat.

„Ajung acasă, preiau comenzile, vorbesc cu clienţii la telefon, stabilim împreună culorile şi combinaţiile de piele. Cam cinci-şase ore petrec în fiecare zi pentru comenzile pe care le primesc.“ Aşa descrie Ana Tărnăuceanu o zi de activitate. Nu a pornit cu un portofoliu iniţial, ci a dezvoltat unul pe parcurs, după ce a început să facă produse după dorinţele clienţilor, de-a lungul timpului. Astăzi, creează accesorii mici, precum brelocuri şi brăţări, dar şi obiecte de dimensiuni mai mari, precum agende, portofele sau şorţuri pentru bar.

„Sunt genţi, geci pe care le desfac şi le refolosesc, dar folosesc şi resturi de la antreprenori mai mari, de care ei nu mai au nevoie. Momentan, lucrez de acasă, pentru că e destul de dificil să mă pot împărţi între jobul de arhitect şi Huna. Unul din ţelurile pentru 2022 este însă să-mi fac un atelier al meu“, a spus Ana Tărnăuceanu la emisiunea online de business ZF Live.

Povestea a început în 2014, când, împreună cu prietena ei Diana, şi-a propus să participe la evenimentul Street Delivery, un eveniment din Bucureşti care reuneşte artişti, arhitecţi, muzicieni.Au deschis o pagină de Facebook şi au început să se gândească ce ar putea face pentru a putea participa şi au început cu tricouri. Ana a primit mai târziu de la mama ei o pungă cu resturi de piele şi a început să creeze ceva din ele, iar de acolo lucrurile au evoluat. În 2019, a înfiinţat firma Huna şi a devenit administrator, a dezvoltat un site, iar astăzi este doar ea implicată în business.

„Nu am avut o idee de antreprenoriat de la început, a fost ca un bulgăre de zăpadă care a tot crescut. În 2019, venitul a fost de 30.500 de lei (circa 6.000 de euro – n. red.), fiind primul an serios  de activitate. În 2020, afacerile au fost de 55.500 de lei (circa 11.000 de euro), iar profitul s-a triplat. Am reuşit să mă concentrez ca să gestionez mult mai bine ce se întâmplă în cadrul Huna.“

În 2021, Ana Tărnăuceanu a lansat propriul site unde vinde produsele Huna şi are, de asemenea, o colaborare cu un magazin fizic din Bucureşti, Re-Collections.

„Cel mai ieftin accesoriu, brăţările, costă 20 de lei. Cele mai scumpe produse sunt şorţurile, care pot ajunge la 600 de lei. Primul bar pentru care am făcut şorţurile din piele de ananas este unul din Iaşi – Oddity, unde barmanii încă poartă şorţurile pe care le-am făcut acum trei ani. Am mai colaborat şi cu un restaurant din Constanţa pentru şorţuri, dar şi cu persoane fizice.“

Pielea de ananas pe care o foloseşte Ana este făcută din fibrele frunzelor de ananas şi se produce în Filipine. Pielea de cocos este făcută de un startup din India, fiind un material textil care seamănă foarte mult cu hârtia.

„Nu pot vorbi de o investiţie clară la început, dar în momentul de faţă investesc tot ce intră în afacere. Investesc în noi materiale, în ustensile şi maşinării pentru atelier şi în educaţia mea ca antreprenor.“

Cum Ana lucrează din propria locuinţă din Iaşi în prezent, scopul ei principal pentru 2022 este să aibă un spaţiu special dedicat atelierului de lucru, unde clienţii să poată veni şi să poată explora materialele, unde ea să ţină workshopuri şi prezentări.

„În 90% din cazuri, clienţii mei sunt persoane fizice care vor să ofere un cadou special celui drag sau chiar lor. În proporţie de 10% mă adresez şi clienţilor B2B, iar anul trecut chiar am dezvoltat primul catalog de produse special dedicate B2B. Este o nouă piaţă, pe care vreau în viitor să o explorez. Vreau ca produsele făcute din piele vegetală să ajungă la cât mai multă lume“, mărturiseşte Ana Tărnăuceanu.

Ana Tărnăuceanu, fondatoare a Huna: Nu pot vorbi de o investiţie clară la început, dar în momentul de faţă investesc tot ce intră în afacere. Investesc în noi materiale, în ustensile şi maşinării pentru atelier şi în educaţia mea ca antreprenor.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇒ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero

⇒ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania și Vodafone