Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Andrei Linu şi Adina Ovedenie, doi experţi în fonduri europene, au creat myInfo Band, un portofel medical online portabil dezvoltat cu investiţii de 150.000 de euro

19.09.2022, 00:06 Autor: Alexandra Matei

Produsul este gândit sub forma unui serviciu tip „abonament anual“, ce permite încărcarea, utilizarea şi accesarea datelor personale şi medicale necesare fie în situaţii de urgenţă, fie atunci când este nevoie ca acestea să fie completate şi corectate de medicii de familie sau alte organizaţii myInfo Band presupune brăţări, carduri şi stickere cu coduri QR, care înglobează aceste date esenţiale despre persoana care le deţine Preţul acestui produs este sub 150 de lei pe an.

Andrei Linu şi Adina Ovedenie, doi consultanţi cu mulţi ani de experienţă în accesarea de fonduri europene, s-au gândit să dezvolte un proiect antreprenorial propriu şi au creat un dosar medical electronic şi portabil, care este gestionat prin intermediul companiei Guardian Angel.NET, o întreprindere socială înfiinţată în 2020.  myInfo Band, produsul dezvoltat de ei, este gândit sub forma unui serviciu tip „abonament anual”, ce permite încărcarea, utilizarea şi accesarea datelor personale şi medicale necesare fie în situaţii de urgenţă, fie atunci când este nevoie ca acestea să fie completate şi corectate de medicii de familie sau alte organizaţii. „Noi lucrăm şi în consultanţă, dar şi ca experţi în fonduri europene încă din anii 2000. Am tot acordat consultanţă în ultimii zece ani pentru finanţarea afacerilor şi ne-am gândit să facem şi pentru noi acelaşi lucru. În ultimii trei ani, am oferit consultanţă antreprenorială pentru start-up-uri şi la un moment dat am simţit nevoia de a fi noi înşine antreprenori pentru că îi învăţam teorie pe antreprenorii din proiectele respective, dar nu aveam experienţa clasică şi practică. Am pornit de la prezumţia că istoricul medical al fiecărei persoane se află cel mai mult în posesia acelei persoane, respectiv a familiei sau a medicului de familie“, au spus cei doi fondatori.

„Am dezvoltat un portofel electronic online, care funcţionează prin intermediul unei aplicaţii web şi mobile, numită myInfo Band. În el se încarcă aceste date şi documente personale, medicale şi de călătorie.”

 Ei au identificat nevoia de a crea un astfel de produs odată cu trecerea timpului, întrucât, menţionează Adina Ovedenie, au lucrat în multe proiecte pentru persoane vulnerabile şi au întâlnit diverse situaţii ale unor copii sau bătrâni care aveau urgenţe medicale şi care nu puteau fi identificaţi.  myInfo Band presupune, mai exact, brăţări, carduri şi stikere cu coduri QR, care înglobează date esenţiale despre persoana care le deţine şi despre o persoană de contact a acesteia. Investiţia în acest proiect s-a ridicat la circa 150.000 de euro, precizează Andrei Linu, iar cea mai mare parte a fost asigurată prin fonduri nerambursabile.  Proiectul celor doi a început să funcţioneze în luna mai a acestui an, iar până acum, numărul pachetelor vândute a ajuns aproape de 1.000. Pentru ca acesta să fie sustenabil şi să acopere nevoile de dezvoltare şi salariile angajaţilor, spun ei, lunar trebuie să se vândă minim 1.000 de pachete.  „Ne propusesem să vindem 10.000 de pachete până la finalul acestui an. Sunt optimiste aceste premise. Am început de o lună să ne orientăm şi către B2B, nu doar către consumatorul final. Începem să contăm pe parteneri cum ar fi alte ONG-uri, asigurători, spitale”, a adăugat Adina Ovedenie.

Odată cu accesarea fondurilor nerambursabile, cei doi şi-au asumat şi câteva obligaţii importante cu acest proiect, cum ar fi păstrarea celor cinci angajaţi existenţi încă şase luni de acum încolo şi  menţinerea afacerii funcţionale pentru încă cel puţin trei ani.

Întreprinderea Guardian Angel.NET, cu sediul la Sibiu, nu este un business clasic, subliniază Adina Ovedenie, ci o întreprindere socială. Practic, toate profiturile sunt investite în programe sociale, iar acest produs le este oferit persoanelor vulnerabile, care nu îşi pot permite să cumpere abonamentele.

Pentru a intra în posesia produsului, explică Andrei Linu, clientul intră pe site, descarcă aplicaţia, îşi face cont gratuit şi acolo comandă un produs suport, iar la prima comandă primeşte şi subscripţia valabilă un an. Prin curier, ulterior, el primeşte cutia în care se află brăţările, cardul şi stickerele. Preţul pe un an de zile pentru acest produs nu depăşeşte 150 de lei.

Datele curpinse în portofelul medical myInfo Band, consideră Andrei Linu, sunt valoroase şi nu doar pentru situaţii de urgenţă, ci şi pentru că atunci când sunt corelate cu alte informaţii, se poate face un profil al persoanei, pe baza căruia se pot stabili riscurile de a fi predispus la diverse patologii şi prin care respectivul pacient poate fi monitorizat medical. 

„Există acest deficit în România – oamenii nu prea se duc la medic, o fac doar când au probleme sau când este prea târziu. Noi ne propunem să facem acest profiling, să îi notificăm să meargă la medic şi să încarce ulterior documentele medicale”, a mai spus el.

Acesta susţine că produsul lor a beneficiat de deschidere în zona de B2B, iar în prezent el se află în stadiu de proiect pilot pentru un asigurător privat, care a comandat deja câteva sute de pachete, dar şi cu o reţea medicală privată.

Totuşi, produsul trebuie să devină mult mai cunoscut şi să existe din ce în ce mai mulţi oameni care să poarte brăţările pentru a fi înţeles şi adoptat şi în instituţiile medicale de stat.

Adina Ovedenie afirmă că ambiţia lor pentru myInfo Band este ieşirea şi în afara graniţelor.

„Suntem în discuţii cu un partener din Republica Moldova şi discutăm constant şi cu partenerii noştri din Norvegia, care sunt foarte convinşi că odată ce terminăm dezvoltarea, produsul va fi foarte bine primit acolo”, a detaliat ea.

În drumul lor antreprenorial de până acum şi în obţinerea fondurilor, consideră cei doi, a contat şi contează foarte mult faptul că au ştiut ce şi cum să acceseze, datorită experienţei acumulate în consultanţa pentru accesarea de fonduri europene.

Astfel, ei au reuşit să gestioneze foarte bine partea birocratică în propriul lor proiect.

Totodată, cei doi fondatori sunt de părere că fondurile trebuie să fie doar mijlocul prin care un antreprenor îşi finanţează visul şi ele trebuie să vină după ce există deja o idee antreprenorială.

„Obişnuiesc să le spun antreprenorilor că banii trebuie să vină pe baza unei idei stabilite. Trebuie să fii antreprenor pentru a-ţi finanţa un vis”, a conchis Adina Ovedenie.

 

Cum funcţionează myInfo Band?

Portofelul electronic medical funcţionează prin intermediul aplicaţiei web şi mobile, numită MyInfoband. În el se încarcă date şi documente personale, medicale şi de călătorie, ce pot fi partajate şi afişate în funcţie de cine le accesează.

Clientul descarcă aplicaţia, îşi face cont gratuit şi comandă un produs suport, iar la prima comandă primeşte şi subscripţia valabilă un an. Costul pe an pentru acest produs nu depăşeşte 150 de lei.

Oamenii îşi încarcă singuri în aplicaţie toate datele şi istoricul medical.

Brăţara, cardul şi stickerul înglobează date esenţiale despre deţinător şi despre o persoană de contact.

La scanarea codului QR, care se poate face cu orice telefon, aplicaţia oferă date despre numele persoanei şi contactele de urgenţă, dar şi informaţii medicale esenţiale – grupa de sânge, alergii sau boli. Informaţiile sunt disponibile doar dacă persoana îşi dă acceptul.

Prin intermediul acestui produs se realizează şi conectarea cu medicii de familie sau cu medicii din urgenţă.

Datorită aplicaţiei şi a informaţiilor regăsite în ea, medicii pot să corecteze şi să completeze informaţiile din profilul medical al pacientului.

Produsul are şi scop de monitorizare a pacientului şi se adresează şi medicilor şi clinicilor care pot să îi urmărească pe pacienţi.

În aplicaţie există şi posibilitatea de a crea profiluri adiţionale pentru copil sau pentru vârstnici. Astfel, persoana care creează profilul are acces la date şi documente, iar copilul, respectiv persoana vârstnică poate să poarte doar brăţara, fără a avea aplicaţia.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania