Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Antonia Filip a transformat puterea plantelor medicinale din judeţul Hunedoara în propriul brand de ceaiuri, ONOR Tea

09.02.2024, 00:06 Autor: Mădălina Dediu Panaete

Antreprenoarea a început cu o investiţie de 5.000 de euro  Ceaiurile ONOR Tea sunt vândute atât prin intermediul magazinului online propriu, cât şi în magazine şi alte platforme online.

Antonia Filip este născută în Deva (judeţul Hunedoara), o adevărată oază pentru plantele medicinale, şi a dorit să fructifice una dintre comorile regiunii aşa că a lansat un brand propriu de ceaiuri, ONOR Tea, sub care comercializează mixuri de ceaiuri provenite în cea mai mare parte de la culegători din zona natală.

„În 2012 m-am mutat în Bucureşti, unde am descoperit aceste magazine naturiste care găzduiau pe rafturile lor plantele copilăriei şi multe plante pe care eu nu le cunoşteam. Iar dintr-un dor de natură şi un gol pe care Bucureştiul nu a putut şi nu cred că va putea vreodată să-l umple, am început să experimentez, să aprofundez şi să cunosc beneficiile uimitoare ale plantelor medicinale. În 2022 am decis să creez ONOR iar pe 16 ianuarie 2023 am lansat brandul”, a povestit Antonia.

Plantele sub care sunt ambalate ceaiurile ONOR Tea vin în proporţie de 99% din România, în special de la cultivatori şi culegători din judeţul Hunedoara şi doar hibiscusul este adus din afara României, nefiind o plantă specifică climei locale. Infuziile ONOR sunt create pentru a încerca să susţină tratarea unor probleme specifice de sănătate.

Astfel, gama de mixuri ONOR include game precum PUFF PUFF, pentru sănătatea căilor respiratorii, infuzie care conţine salvie, cimbrişor, mentă şi trandafir, NECTAR, care susţine imunitatea şi conţine echinaceea, gălbenele, măceş, trandafir, TRANQUIL, un mix pentru relaxare care conţine păducel, roiniţă, lavandă, mentă şi valeriană, dar şi LUNAR, care conţine muşeţel, creţişoară, roiniţă, coada şoricelului şi măceş. „Investiţia la început a fost undeva la 5.000 euro, dar ţinând cont că am început în 2022 şi am lansat în 2023, investiţia a mai crescut”, spune Antonia Filip.

Ea adaugă că promovează brandul ONOR prin intermediul reţelelor sociale, al târgurilor, dar şi în câteva locaţii din Bucureşti şi evident, prin viu grai. „Produsele ONOR se găsesc pe site-ul www.onortea.com, dar şi pe alte câteva site-uri, în câteva magazine din magazine din Bucureşti, cafenele”, adaugă antreprenoarea, care încă este şi angajată nerenunţând încă la job.

Antonia Filip spune că, deşi românii nu au un ritual al ceaiului precum englezii sau asiaticii, piaţa ceaiului a început să înflorească foarte mult în România. „Noi românii avem tendinţa de a bea ceai doar iarna sau când suntem răciţi, suntem bolnavi. Dar cred că românilor a început să le placă gustul ceaiului în ultimii ani şi cred că piaţa ceaiului începe să înflorească. Din ce în ce mai multe branduri încep să scoată capul la lumină în industria ceaiului. Mai e loc de dezvoltare”. 

Cât despre planurile de viitor, Antonia Filip spune că îşi doreşte să ducă ceaurile ONOR în cât mai multe case, dar şi în mai multe magazine şi restaurante. În plus, ea consideră că este loc chiar şi pe piaţa engleză cu un brand românesc de ceaiuri. „Nu aş vedea de ce un englez nu ar putea să se bucure de aroma şi savoarea unei plante româneşti”.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania