Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Bogdan Letca a deschis La Odăi, un complex de căsuţe şi corturi în judeţul Braşov, şi îl extinde cu case în copac şi de tip hobbit

17.05.2021, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

Complexul a fost deschis pe data de 1 mai a acestui an, iar pentru 2021 antreprenorul se aşteaptă să sosească circa 500 de turişti şi să aibă venituri de 20.000 euro.

Bogdan Letca, un antreprenor din judeţul Braşov, a deschis un complex de căsuţe şi corturi, însă vrea să mai construiască şi case în copac şi de tip hobbit. Complexul a fost deschis pe 1 mai şi are o capacitate de cazare de 30 de persoane, având patru căsuţe de câte două şi trei persoane, patru corturi şi două case de câte patru persoane.

Povestea la Odăi a început după ce antreprenorul a fost într-o vacanţă în Anglia, unde i-a venit ideea de a construi astfel de case şi corturi. „Am început La Odăi prin a dezvolta o pasiune, proiectul a început acum trei ani, când am construit doar pentru noi familia o simplă cabană. Cu timpul, ne-am dat seama că zona are un potenţial mare, părerile prietenilor au fost pozitive şi în urma unei excursii în Anglia, mi-a venit ideea să fac nişte căsuţe de tipul camping, de acolo s-a dezvoltat ideea”, spune Bogdan Letca, proprietarul La Odăi. Proiectul a început prima dată în 2019, când antreprenorul a construit o astfel de casă, însă în 2020 a luat decizia de a mai face câteva case, având în prezent patru căsuţe.

Designul căsuţelor este propriu, însă ideea i-a venit în urma excursiei pe care a avut-o în Anglia.  În primăvara acestui an, Bogdan Letca a mai adăugat în cadrul complexului încă patru corturi de tip glamping, care sunt amplasate pe câteva platforme, astfel încât turiştii să aibă parte de intimitate. Până în prezent, investiţia totală a ajuns la 150.000 euro. Costul de achiziţie a unui cort şi a unei căsuţe ajunge chiar şi la 4.500 euro, însă pentru casele cu o capacitate mai mare de cazare costul este de 18.000 euro. Investiţia a fost făcută din fonduri proprii.

„Din fonduri proprii am realizat investiţia, pe care am început-o acum patru ani. Terenul este o moştenire a străbunicilor, dar a trebuit să despăgubesc două cincimi din teren rudelor. Am început cu drumul, terasamentul, iar anul trecut s-a făcut iar o investiţie, însă cea mai mare parte a fost făcut în martie anul acesta”, explică proprietarul complexului.

Bogdan Letca vrea să îşi dezvolte businessul prin construirea unor căsuţe în copac şi de tip hobbit, având un teren care îi permite astfel de dezvoltări.  „Caut să fac altceva, să fac alt tip de cazare, am impresia că zona este sufocată de hoteluri mari care sunt toate oarecum la fel, noi am încercat să creăm mult bazându-ne pe natură. Unităţile individuale au de câştigat în momentul de faţă, când mi-a venit ideea nu era pnademie. Cu siguranţă, acest trend va continua şi după pandemie”, precizează Bogdan Letca.

Terenul pe care se află complexul are o suprafaţă totală de 20.000 mp. Gradul mediu de ocupare în perioada sărbătorilor a fost de 35%. Turiştii care ajung La Odăi află de complex de pe paginile de socializare ale businessului, neavând în prezent încă un site dedicat. Pentru primăvara anului viitor, antreprenorul se gândeşte să construiască 2-3 căsuţe în copac. Preţul de cazare pentru unităţile de cazare este de 150 lei pe noapte pentru căsuţele mici, 200 lei pe noapte pentru corturi şi 400 lei pentru casele mari.

„Aşteptări pentru anul acesta sunt, dar nu ne-am făcut un plan bine stabilit, eu ţintesc undeva la 500 de vizitatori, ceea ce este un număr realist şi la o încasare de 20.000 euro”, mai spune Bogdan Letca.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania