• Leu / EUR4.9429
  • Leu / GBP5.8083
  • Leu / USD4.6098
Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Cu o investiţie de 100.000 de euro într-un laborator de panificaţie, Pania livrează pâine în clădirile de birouri şi în cartierele rezidenţiale din Bucureşti

21.06.2019, 00:08 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Investiţia în echipamente şi laborator a fost de 100.000 de euro, iar cifra de afaceri estimată pentru 2020 este de 100.000 de euro.

Ciprian Răglean, un antreprenor care a lucrat vreme de 20 de ani în domeniul telecomu­nicaţiilor şi al marketingului, a pariat, în urmă cu aproape trei luni, pe o afacere în producţia de pâine. Alături de Ciprian Răglean, în business mai există alţi doi asociaţi – Răzvan Ionescu şi Răzvan Mihai Ionescu – de asemenea cu experienţă în telecom. Împreună, au fondat Pania, o firmă care produce şi livrează pâine şi produse de patiserie la domiciliul sau la biroul clienţilor.

„Pania a început printr-un brainstor­ming, în vara anului trecut. Voiam toţi trei să începem un business în producţie. Am avut multe idei pe listă, dar ne-am dat seama că ne pasionează pe toţi trei alimentaţia sănătoasă, aşa că acum producem pâine artizanală cu maia şi produse de patiserie“, spune Ciprian Răglean.

Deşi la început cei trei parteneri s-au gândit la o brutărie clasică, au realizat ulterior că problema corporatiştilor este că nu reuşesc să ajungă să-şi cumpere pâine, din lipsa timpului, aşa că au mizat pe livrări.

Afacerea a început în aprilie. Practic, cele două angajate brutăriţe produc în laboratorul amplasat în zona Pajura din Bucureşti produsele care ajung apoi la cei care plasează comenzile pe site-ul Pania. Laboratorul a fost poziţionat strategic în partea de nord a Capitalei, deoarece acolo sunt concentrate cele mai multe clădiri de birouri şi, deci, cei mai mulţi corporatişti care pot genera comenzi.

„Există potenţial mare pentru noi în Bucureşti. Majoritatea clienţilor noştri au între 30 şi 50 de ani şi sunt angajaţi în multinaţionale. Avem şi foarte multe familii cu copii, din cartierele rezidenţiale.“

Investiţia în echipamente şi laborator a fost de 100.000 de euro şi exact aceeaşi este şi va­loa­rea cifrei de afaceri la care cei trei parteneri speră să ajungă în 2020. O altă ţintă este atingerea unei baze de 2.000 de clienţi per­soane fizice până la sfârşitul acestui an, plus 15-20 de clienţi per­soa­ne juridice – cafenele, res­tau­rante, magazine, pe care Pania să le aprovizioneze cu pâine.

Spaţiul de producţie a fost găsit la capătul a trei luni de căutări. În prezent, de acolo pleacă pâine către zece arii de livrare din nord, iar până la sfârşitul anului, fon­da­torii Pania vor să ajungă la 300 de arii în care să livreze pâine, acoperind astfel toată zona de nord.

„Se poate comanda pâine pentru întreaga săptămână. Condiţia este însă ca, dacă cineva vrea pâine pentru mâine, să comande astăzi până la ora 15, pentru că pâinea artizanală cu maia necesită un proces de producţie mai lung, de câteva ore. Comanda minimă este de o pâine. Avem clienţi care comandă o pâine pe săptămână, dar şi alţii care comandă zece pâini pe săptămână“, spune Ciprian Răglean.

Preţul unei pâini porneşte de la 7 lei şi poate ajunge şi la 15 lei, în funcţie de tipul acesteia, de făina folosită. Din meniul Pania fac parte opt tipuri diferite, majoritatea de 500 de grame, cu o singură excepţie – pâinea-crocodil – care are 700 de grame. Pe lângă aceasta, mai există pâinea albă, pâinea mediteraneană, pâinea cu grâu spelta şi altele. În preţ este inclusă şi livrarea, de care se ocupă tot angajaţii Pania. Pe partea de patiserie, Pania face trei tipuri de biscuit, banana bread şi cozonac.

„La birouri ajungem între orele 11 şi 15, iar în zonele rezidenţiale – după ora 16.30, când oamenii se întorc acasă.“

Ciprian Răglean spune că intenţionează să ajungă la 250-300 de pâini livrate zilnic, iar din punct de vedere financiar – să-şi acopere cheltuielile operaţionale lunare. Astăzi, media este de o sută de pâini produse zilnic.

 

Preţul unei pâini porneşte de la 7 lei şi poate ajunge şi la 15 lei, în funcţie de tipul acesteia.


Intraţi pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori.

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇒ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇒ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania și Vodafone