Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Daniela Ursache şi-a clădit un nume pe nişa fotografiei pentru nou-născuţi şi a ajuns la 800 de portrete realizate şi susţine cursuri în Europa şi SUA

23.08.2022, 00:06 Autor: Alexandra Matei

Şedinţele foto de nou-născuţi se realizează în primele zile de viaţă, bebeluşii sunt surprinşi dormind, iar posturile realizate imită posturile intrauterine Şedinţa foto porneşte de la 180 de euro şi ajunge la 550 de euro, iar pachetele cu fotografii conţin fie zece imagini, fie 35 Daniela Ursache a susţinut cursuri în acest an în Germania, Slovacia, Elveţia, Austria, Mexic şi Texas.

Interesul Danielei Ursache pentru fotografia de nou-născuţi a apărut în urmă cu circa opt ani, la scurt timp după ce a devenit mamă. Ea îşi dorea să realizeze o şedinţă foto pentru fiul său, însă nu a reuşit să găsească un fotograf specializat pe această nişă. Odată ce a identificat această nevoie, a decis să înveţe singură cum se realizează fotografiile pentru nou-născuţi şi a pus bazele unui business în acest domeniu. Până astăzi, Daniela Ursache a realizat peste 800 de portrete cu bebeluşi şi a ajuns să predea genul acesta de fotografie la nivel internaţional.

„Povestea mea a început cu opt ani şi jumătate în urmă, când am devenit mamă. Am avut un moment în care mi-am dorit cu tot sufletul să am puterea să opresc timpul în loc, pentru a mă bucura mai mult de cel mic. Mi-am dat seama că singurul mod prin care aş putea face asta este prin intermediul fotografiei. Iniţial, am căutat un fotograf, moment în care mi-am dat seama că nu îmi doresc doar un fotograf, ci şi o persoană care să aibă experienţă cu nou-născuţii. Nu erau fotografi la vremea aceea – am găsit doi-trei care făceau şi acest gen de fotografie, dar nu erau specializaţi aşa cum îmi doream eu. M-am lovit şi de o altă problemă: stilistica imaginilor. Viziunea pe care o aveam eu era foarte diferită de viziunea lor. Din păcate, nu am găsit nimic în ţară şi am renunţat la idee. După un an m-am întrebat cum ar fi să pot să ofer eu acest serviciu părinţilor, un serviciu care pentru mine ar fi avut o valoare foarte mare. Aşa am început. Pentru că începutul a fost foarte greu, fotografia de nou-născut fiind foarte nouă în România, mai târziu, visul meu a devenit ca această nişă să ajungă la un nivel înalt şi la noi în ţară.“

„Astfel, după trei-patru ani, am început să susţin cursuri întâi în România şi apoi în străinătate”, a povestit antreprenoarea. Fotografia era o pasiune veche, spune ea, iar în copilărie aceasta chiar a participat la un curs de fotografie pe film, dar nu s-a gândit niciodată că lucrurile vor merge atât de departe, mai ales că în România fotografia este văzută mai degrabă ca o pasiune.

Şedinţele foto de nou-născuţi se realizează în primele zile de viaţă, explică Daniela Ursache, bebeluşii sunt surprinşi dormind, iar posturile realizate imită posturile intrauterine. O şedinţă durează aproximativ două-trei ore, însă, spune ea, timpul în care camera fotografiază este de maxim zece minute. „Aloc majoritatea timpului liniştirii bebeluşului, adormirii lui, alăptării şi poziţionării”.

Şedinţa foto porneşte de la 180 de euro şi ajunge la 550 de euro, iar pachetele cu fotografii conţin fie zece imagini, fie 35. Părinţii au posibilitatea de a primi fotografiile digital, dar şi într-un album fizic, susţine Daniela Ursache, însă ea încearcă să îi convingă pe cei mai mulţi dintre ei să opteze inclusiv pentru fotografia printată.

Businessul său se împarte între partea de fotografie şi cea de cursuri. Anul acesta a fost plin, în special pe partea de cursuri, spune antreprenoarea.

„Am mers în Germania, Slovacia, Elveţia, Austria, Mexic şi Texas pentru a susţine cursuri. Este practic un workshop de o zi, ne focusăm foarte mult pe partea practică, pe lucrul cu bebeluşii. Lucrez şi cu fotografi avansaţi care deja au un business şi doresc să îmbunătăţească anumite aspecte”.

În străinătate, preţul unui curs porneşte de la 650 de euro şi ajunge la 1.500 de euro, preţuri care depind însă şi de numărul de participanţi sau de complexitatea respectivului curs.

Într-o lună, aceasta realizează doar zece şedinţe foto şi susţine unul sau două cursuri pentru că îşi doreşte să se focuseze pe calitate, nu pe cantitate.

„Anul trecut, încasările au ajuns la circa 100.000 de euro”.

În momentul de faţă, partea de cursuri generează venituri mai mari decât şedinţele foto, menţionează Daniela Ursache. Ea îşi doreşte ca în viitor să ajungă cu cursurile de fotografie în şi mai multe ţări şi să aducă din ce în ce mai multă valoare la nivel mondial pe această nişă a fotografiei.

Pentru şedinţele foto de nou-născut, majoritatea clienţilor sunt din Bucureşti, însă sunt mulţi care vin şi din zone mai îndepărtate, cum ar fi Suceava sau Baia Mare. Cele mai multe şedinţe foto sunt realizate în studioul propriu al Danielei Ursache.

Oamenii află despre serviciile de fotografie de pe Facebook, dar mai ales prin intermediul recomandărilor. În plus, partea de cursuri este de asemenea un bun mod de promovare, crede antreprenoarea. „Am început să suţin cursuri deoarece cred în ideea de comunitate. M-am gândit că, fiind mai mulţi, putem face mai uşor cunoscut acest concept. 95% dintre clienţii mei vin din recomandări”, a mai spus aceasta.

Daniela Ursache nu este la prima experienţă antreprenorială. Înainte de a începe un business în zona de fotografie de nou-născut, ea a avut un magazin cu haine pentru copii, la care a renunţat la un an după începerea noii afaceri. Deşi a pornit cu ceva experienţă în spate, ea crede că pentru a dezvolta o afacere în domeniul fotografiei, mai ales atunci când eşti la început, este nevoie de mult curaj. „Curajul şi perseverenţa sunt principalele elemente de care are nevoie orice antreprenor pentru a face ceva în acest domeniu. Educaţia este de asemenea importantă, la fel şi accesul la informaţie”.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania