Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. După nunta surorii ei, unde s-a ocupat de partea de floristică, Raluca Barbu a pornit un business cu aranjamente florale pentru evenimente sub numele de Atelier Ralu

13.04.2022, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

Businessul a fost deschis la începutul acestui an, însă după doi ani de pandemie, când nu au putut fi organizate evenimente foarte mari, antreprenoarea speră că acest an o va ajuta să îşi dezvolte businessul.

Raluca Barbu a pornit un business cu aranjamente florale sub numele de Atelier Ralu după ce, la nunta surorii sale, s-a ocupat de partea de floristică, care a fost, de altfel, momentul în care a interacţionat prima dată cu acest domeniu. Ulterior, au urmat şi alte evenimente ale prietenilor de care Raluca Barbu s-a ocupat, însă businessul a fost deschis abia la începutul acestui an.

„Ideea a încolţit în 2017, când o prietenă a unei prietene mi-a propus să mă ocup de aranjamentele ei pentru nunta pe care urma să o aibă în acel an. Informaţiile mele şi tehnica mea erau zero, am făcut totul după ureche, însă a ieşit bine. M-am simţit ca şi cum ceea ce am făcut este potrivit şi de însemnătate, reacţiile fiind foarte bune, m-am gândit să încep să mă documentez în acest domeniu, am făcut cursuri, m-am instruit şi de la începutul anului funcţionează Atelier Ralu“, povesteşte Raluca Barbu.

Cu toate că businessul a fost înfiinţat abia la începutul acestui an, antreprenoarea are o experienţă de câţiva ani în domeniul aranjamentelor florale, iar focusul activităţii sale cade pe evenimentele de tip nunţi, botezuri, întâlniri în familie, însă în perioada sărbătorilor, Raluca Barbu se ocupă şi cu decorurile de Crăciun şi creează şi diverse obiecte de decor specific perioadei.

„Am ales partea de evenimente pentru că este mai uşor de controlat, sunt evenimente mai mari, în care sunt mai multe elemente implicate şi e mai uşor să le gestionez decât nişte aranjamente punctuale“, explică ea.

Raluca Barbu duce în paralel cu businessul de aranjamente florale, care momentan nu se poate susţine singur, şi jobul său din corporaţie, ea ocupându-se de vânzări. 

Fiecare eveniment de care se ocupă antreprenoarea este diferit, astfel că fiecare ofertă este personalizată în funcţie de ceea ce îşi doresc clienţii, însă, Raluca Barbu oferă şi servicii de organizare, în cazul în care i se solicită acest lucru.

„Cu anumiţi clienţi discut ceva mai avansat din punct de vedere al planificării per total, îmi ajut clienţii cu sfaturi legate de locaţii în funcţie de ce tip de eveniment îşi doresc, pe partea de papetărie lucrez cu furnizori din domeniu şi îi îndrum către aceştia. Uneori, dacă simt un anumit client că este puţin depăşit de situaţie, vin în întâmpinarea lor cu sugestii, alteori sunt întrebată de la începutul discuţiei dacă ştiu pe cineva care se ocupă de papetărie, rochii de mireasă“, precizează Raluca Barbu.

În ultimii doi ani, evenimentele mari nu au putut fi organizate din cauza restricţiilor impuse de autorităţi, astfel că, anul 2022 va fi unul aglomerat pentru organizatorii de evenimente. Antreprenoarea spune că acest lucru se simte şi în cadrul businessului său, cu toate că primeşte foarte multe cereri de oferte, nu la fel de multe se şi concretizează.

„Din punct de vedere al ofertelor sau al cererilor de oferte se vede, dar procesul de la prima discuţie până la finalizarea discuţiilor şi implementarea procesului este destul de lungă şi poate dura 1-2 luni, depinde de la situaţie la situaţie. Aproximativ 10% din toate cererile pe care le primesc se şi concretizează“, explică ea.

Raluca Barbu îşi doreşte să dezvolte businessul prin lansarea unui site propriu prin care va oferi câteva aranjamente standard pentru sărbători precum Paşte, Crăciun, 1 şi 8 martie. Pe lângă aceasta, antreprenoarea îşi doreşte să meargă şi la evenimente din afara zonei Bucureşti – Ilfov, iar în prezent are cereri de la clienţi care îşi vor organiza anul acesta evenimentele în Câmpulung şi Braşov.

Ea precizează faptul că preţul unui serviciu de aranjamente florale pentru un eveniment de circa 100 de persoane ajunge în jur de 1.300-1.500 euro.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania