Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Familia Vlădoiu a dezvoltat brandul de mâncare gata preparată PapoHAPO şi se gândeşte să extindă brandul peste hotare

02.06.2023, 00:06 Autor: Mădălina Dediu Panaete

Antreprenorii au căutat din 2018 şi până în 2021 diferite produse pe care să le pună pe piaţă sub brandul PapoHAPO, înregistrând prima dată brandul.

Bogdan Vlădoiu împreună cu soţia sa, doi antreprenori cu experienţă în piaţa de comerţ cu produse vrac, au dezvoltat brandul PapoHAPO, sub care sunt distribuite pe piaţa locală 14 produse din categoria ready to eat. Cei doi antreprenori au decis mai întâi numele brandului, iar mai apoi au căutat circa trei ani o categorie de produse pe care să o lanseze sub acest brand.

„PapoHAPO a luat naştere din dorinţa de a rezolva o problemă legată de timpul petrecut în bucătărie cu prepararea prânzului sau a cinei în condiţiile în care vrem sau mai bine spus trebuie să facem cât mai multe task-uri într-un timp limitat. Orice am face, ziua de lucru tot atâta timp are, iar în postura de părinte, problema legată de timp s-a amplificat pentru că trebuie să alocăm timp copiilor“, povesteşte Bogdan Vlădoiu, cofondator al PapoHAPO. Practic, numele brandului i-a venit în minte lui Bogdan atunci când urmărea alături de copii desene animate.

Practic, PapoHAPO este un brand diferit pe piaţa locală, aducând o alternativă la alimentele convenţionale. Mâncarea gata preparată sub brandul PapoHAPO nu necesită condiţii de depozitare cu temperatură controlată, iar acest lucru a fost posibil prin tehnica de ambalare a produselor. Antreprenorii au căutat din 2018 şi până în 2021 diferite produse pe care să le pună pe piaţă sub brandul PapoHAPO, înregistrând prima dată brandul.

„Eu am înregistrat brandul şi apoi am căutat produse care să se ridice la nivelul mărcii. Ştiu că nu este neapărat ordinea în care se fac lucrurile, dar eu ştiam ce vreau. Cuvântul „papohapo“ a făcut clic în capul meu, aşa că am înregistrat brandul PapoHAPO încă din 2018 şi apoi am continuat căutările“.

Au vrut mai întâi să pună sub acest brand batoane proteice, mai apoi snackpack-uri mix-uri de oleaginoase şi fructe uscate, dar toate acestea erau deja pe piaţă. Apoi cei doi antreprenori au mai cercetat piaţa şi au găsit acest top de produse la final de 2021 şi după au început procesul de a le aduce pe piaţa din România.

„Produsele noastre sunt produse în Polonia, am avut nevoie de 12 luni ca să obţinem acordul şi contractul pentru a introduce produsele pe piaţa din România“, a mai spus Bogdan Vlădoiu.

În prezent, cei doi antreprenori sunt în faza de testare a produselor, având în stoc circa 4.000 de astfel de produse cu termen lung de valabilitate. Ei doi au ales un brand ambassador, au participat la mai multe evenimente şi au început campanii de promovare în social media. Produsele PapoHAPO se găsesc pe site-ul propriu şi pot fi comandate din toată ţara. În viitor, cei doi antreprenori vor să aibă produsele şi în săli de sport, magazine cu produse sănătoase, magazine de proximitate, dar şi în HoReCa.

„Avem o gamă variata de mâncare ready to eat,vorbim de mancare gata preparată, sănătoasă, gustoasă, 14 produse diferite, putem spune o alternativă la alimentele convenţionale, cu multe beneficii atât din punct de vedere nutriţional cât şi din punct de vedere al timpilor de pragătire sau mai bine zis de încălzire şi consum“. Pe termen scurt, cei doi antreprenori vor să se mute într-un depozit mai mare şi să continue campania de promovare, dar şi să identifice parteneri din HoReCa. Pe termen mediu, familia Vlădoiu vrea să implementeze un program de afiliere, dar şi să identifice mai mulţi parteneri care pot folosi produsele n business-ul lor. Astfel, Bogdan Vlădoiu dă exemplul cabinetelor de nutriţie, centrelor de sănătate şi detoxifiere, săli de fitness.

„Vizionarul  din mine vede brandul PapoHAPO prezent în una-două ţări din Europa şi într-o ţară din afara Europei, dacă nu chiar două“.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania