• Leu / EUR4.8909
  • Leu / GBP5.7696
  • Leu / USD4.7450
Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Ionela Tudor a profitat de concediul de creştere a copilului pentru a dezvolta Ludy, o canapea versatilă din burete care se transformă în soluţii de joacă

07.03.2022, 00:06 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Investiţia făcută de Ionela Tudor în afacerea Ludy până acum este de 6.000 de euro, bani care au fost direcţionaţi în principal către etapele de testare Până acum, o astfel de canapea Ludy a ajuns într-un centru Help Autism, iar o alta într-un centru de recuperare pediatrică KinetoBebe.

Ionela Tudor se afla în concediul pentru creşterea fiicei sale când a descoperit existenţa unui produs care i s-a părut interesant pentru dezvoltarea cognitivă şi motorie a copiilor. Era un produs-vedetă în Canada, dar indisponibil pe piaţa locală, iar transportul ar fi costat-o foarte mult, aşa că a ales să-l producă chiar ea. Este vorba despre o canapea versatilă, care se poate transforma după joacă şi căreia Ionela i-a dat numele Ludy.

„Ludy sugerează ideea de joc şi joacă. Mi-am dorit să nu mai investesc în jucării care ajung în sertare, ci să-i pun fetiţei mele la dispoziţie ceva care s-o ajute să facă mişcare şi în casă. Aşa s-a născut această canapea-jucărie din burete. La finalul sesiunilor de joacă, piesele, care au forme geometrice, se pot transforma în canapea, piscină, fotoliu, cort, castel, tobogan şi multe altele. Încurajăm jocul liber şi mişcarea“, a povestit Ionela Tudor la emisiunea online ZF Afaceri de la zero.

Până acum, o astfel de canapea Ludy a ajuns într-un centru Help Autism, iar o alta într-un centru de recuperare pediatrică KinetoBebe, deoarece, spune Ionela, aceste produse pot fi folosite în terapiile de recuperare pentru copii. Gama de produse conţine şi piese adiţionale, precum o rampă, o semilună, cilindri şi perne rotunde, toate din burete, care ajută la realizarea diferitor construcţii.

„Avem mai multe culori disponibile. Produsul constă doar în piesele din burete şi o tapiserie. Dimensiunile pot să varieze şi ele. Urmează însă să ne lărgim gama de produse. Lucrez la un produs cu ajutorul KinetoBebe, pentru a-i ajuta pe copiii care au suferit accidente să se recupereze. Am primit cereri din partea grădiniţelor şi am personalizat produsul în funcţie de spaţiul disponibil în cazul fiecăreia.“


Ionela Tudor, fondatoare Ludy (dreapta): La finalul sesiunilor de joacă, piesele, care au forme geometrice, se pot transforma în canapea, piscină, fotoliu, cort, castel, tobogan şi multe altele. Încurajăm jocul liber şi mişcarea.


O canapea Ludy costă 1.500 de lei, iar la ea se pot adăuga extensiile, dintre care rampa este cea mai scumpă, având un preţ de 400 de lei. Produsele se vând pe site-ul propriu al afacerii, lansat la începutul lunii decembrie 2021, iar Ionela Tudor lucrează la încheierea unor parteneriate şi cu locuri de joacă, unde canapeaua să poată fi văzută şi testată. În plus, cu acelaşi scop, ea vrea să deschidă şi un showroom în Bucureşti până la sfârşitul acestui an. Până la jumătatea lunii februarie, Ludy ajunsese la opt cumpărători. „Colaborăm cu o fabrică de burete din Bucureşti, iar în ceea ce priveşte husele pieselor din burete, acestea au fost făcute, la început, de mama mea, care are experienţă în croitorie. Sediul nostru este în Roşiorii de Vede, Teleorman, însă businessul este ancorat în Bucureşti.“

Investiţia făcută de Ionela Tudor în afacerea Ludy până acum este de 6.000 de euro, bani care au fost direcţionaţi în principal către etapele de testare. Totul se lucrează pe comandă, neexistând stocuri securizate. După cele câteva luni de experienţă în propria afacere, Ionela spune că nu se mai vede întorcându-se la statutul de angajat.

„La bază sunt filolog, am profesat în străinătate ca profesoară de engleză timp de doi ani. Apoi am venit în România, am lucrat într-o corporaţie, dar nu mă mai regăseam în jobul meu. Schimbarea a venit odată cu naşterea fiicei mele. Îmi place această lume a antreprenoriatului şi nu iau în considerare să mă întorc la job“, a mai spus ea.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇒ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇒ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania și Vodafone