Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Monika Kele şi Rafael Loghin dezvoltă echipe de vânzări în jurul brandului american Forever Living. „În următorii 3-4 ani, vom ajunge la 40.000 de oameni“

25.03.2022, 00:07 Autor: Alexandra Matei

În portofoliul Forever Living din România sunt prezente produse pe bază de aloe vera Valoarea unei comenzi pe care o are un membru al echipei variază între 300 şi 2.000 de lei.

Monika Kele şi Rafael Loghin lucrează în domeniul marketingului de echipă şi al marketingului de recomandare şi construiesc echipe de business în jurul brandului american Forever Living, o companie care cultivă, produce şi distribuie produse pe bază de aloe vera. Cei doi au echipe de oameni interesaţi de aceste produse în 16 ţări, au strâns, până acum, peste 20.000 de persoane, iar în următorii trei sau patru ani estimează că vor dubla numărul lor.

„Noi construim o echipă. Suntem în parteneriat cu compania americană Forever Living, care este cel mai mare cultivator, producător şi distribuitor de produse pe bază de aloe vera în 168 de ţări. Vorbim cu oamenii, folosim produsele Forever, apoi le spunem despre calitatea lor, iar ei, la rândul lor, vorbesc mai departe despre ele. Organizăm şi seminarii, în care încercăm să strângem oameni care nu cunosc produsul. Descoperim nevoile oamenilor. Practic, este o discuţie liberă în care identificăm nevoile lor şi venim cu soluţii. Este o afacere pe care o poţi construi oriunde, atât online, cât şi offline. Avem în echipele noastre peste 20.000 de persoane, din care cel puţin 500 plasează comenzi. Oamenii se înregistrează prin noi la compania Forever Living. În următorii trei sau patru ani vom ajunge la 40.000 de oameni“, au spus cei doi antreprenori. Brandul Forever Living a intrat în România în urmă cu 23 de ani, iar Monika Kele s-a alăturat companiei americane încă de la început şi s-a implicat în dezvoltare brandului şi a echipelor din România.

În portofoliul Forever Living din România sunt prezente produse pe bază de aloe vera care satisfac nevoile de menţinere a sănătăţii şi a stării de bine, cum ar fi băuturi sau suplimente alimentare. Pe lângă acestea, mai spune Monika Kele, portofoliul cuprinde şi produse destinate sportivilor, produse pentru controlul greutăţii, produse de îngrijire personală sau pentru îngrijirea pielii. Alexandra Matei

Un membru al unei echipe Forever Living poate avea un venit lunar ce porneşte de la 100 de lei însă, Rafael Loghin (foto jos) susţine că nu există limite de câştig pentru persoanele implicate şi active.

„Noi am ajuns la un câştig de aproximativ 200.000 de euro pe an şi avem un rulaj în echipă de aproximativ 3,5 mil. euro“, a punctat el.

Valoarea medie a unei comenzi pe care o are un membru este între 300 şi 2.000 de lei.

Pandemia nu a fost o frână pentru businessul celor doi, ci chiar a fost un plus, întrucât afacerea a crescut cu aproape 150%, potrivit lui Rafael Loghin. În 2020, ultimul an pentru care există date publice disponibile, compania Fatimodan SRL, controlată integral de Monika Kele a avut o cifră de afaceri de 74.000 de euro, în creştere cu 12% faţă de 2019, un profit net de 14.505 euro şi un salariat, arată datele de pe platforma confidas.ro.

Deschiderea oamenilor către sănătate şi către un plan B, crede Monika Kele, a contat mult în pandemie. În plus, mulţi dintre ei, confruntându-se cu nesiguranţa dată de pandemia de COVID-19, au mizat pe acest tip de business.

În timpul pandemiei, online-ul fost cheia funcţionării eficiente a businessului, iar singurul lucru de care a fost nevoie în acea perioadă a fost o conexiune bună la internet. „Am transformat totul într-un birou virtual. Am reuşit să comunicăm cu oamenii la nivel internaţional la un click distanţă. Am avut nevoie doar de o conexiune foarte bună, pe care am avut-o datorită serviciilor Vodafone“.

Cei doi sunt de părere că oricine poate face business după modelul Forever Living, însă, în momentul de faţă, românii au anumite limitări, peste care nu au învăţat să treacă, nu au suficientă încredere sau deschidere.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania