Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Mugur Tureschi a fondat Croitoria de cafea din Braşov în urmă cu şapte ani, iar acum vrea să extindă brandul în toată ţara

03.01.2023, 00:49 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Mugur îşi aminteşte că, din punctul de vedere al investiţiilor, a beneficiat de economiile de 20.000 de lei făcute de soţia lui şi de un împrumut de 10.000 de lei de la părinţi şi aşa a pornit afacerea.

Mugur Tureschi locuia în Bucureşti, unde lucra în domeniul construcţiilor, atunci când a început să intre în contact şi să descopere cafeaua de specialitate. Era anul 2015, iar acest segment de piaţă era încă la început în România.

„Odată cu naşterea fetiţei noastre, eu şi soţia mea ne-am mutat înapoi la Braşov. Dezvoltasem în Bucureşti o pasiune pentru cafeaua proaspăt prăjită, dar, ajunşi la Braşov, nu reuşeam să ne satisfacem nevoia de cafea proaspăt prăjită. Am găsit la un moment dat un prăjitor pe care l-am cumpărat, apoi am găsit un spaţiu în Braşov, aproape de centrul oraşului, o fostă croitorie. L-am preluat, am început amenajarea, am instalat prăjitorul şi am învăţat să prăjesc singur cafeaua”, a povestit Mugur Tureschi la emisiunea online ZF Afaceri de la zero.

A deschis astfel Croitoria de cafea, un reper pe piaţa cafenelelor de specialitate din Braşov. Mugur îşi aminteşte că, din punctul de vedere al investiţiilor, a beneficiat de economiile de 20.000 de lei făcute de soţia lui şi de un împrumut de 10.000 de lei de la părinţi şi aşa a pornit afacerea.

„Apoi, tot profitul l-am investit în retehnologizare. Am reuşit să cumpăr un prăjitor nou, mult mai performant. Din 2018, aduc cafeaua din Columbia, dar am şi un furnizor din Londra, care însă, odată cu Brexitul, şi-a mutat sediul în Anvers, în Belgia.”

Croitoriei de cafea i s-a adăugat ulterior o a doua cafenea, cu numele Nola Coffee Shop, în apropierea Bisericii Negre, Nola fiind totodată şi brandul sub care Mugur Tureschi vinde cafeaua prăjită de el, la pungă.

„Recent, am lansat o serie de etichete noi pentru cafeaua pe care o vindem sub brandul Nola. Etichetele reproduc tablouri din colecţia personală ale unor artişti braşoveni. O pungă de cafea are 250 de grame şi costă între 25 şi 60 de lei, în funcţie de lot şi de preţul de intrare al cafelei verzi.”

Cafeaua Nola ajunge şi la brutăria Simplu şi la restaurantul Ograda din Piaţa Sfatului din Braşov, dar şi la o cafenea din Codlea, lângă Braşov, şi în localuri din Timişoara, Salonta, Oradea.

În cafenelele sale din Braşov, ajung mulţi turişti, oraşul fiind unul care atrage din acest punct de vedere. Ce remarcă Mugur în rândul clienţilor săi este că, odată cu trecerea anilor, au devenit mai cosmopoliţi şi mai avizaţi în lumea cafelei de specialitate.

„Dacă la început era o modă, acum a devenit o plăcere să bei o cafea bună. În medie, avem între 50 şi 100 de clienţi în ambele cafenele.”

În 2021, cele două cafenele au generat o cifră de afaceri de un milion de lei, iar 2022 a fost un an mai bun decât cel anterior.

„Până în pandemie, în fiecare an am avut o creştere de 30-40% a afacerilor. Pandemia ne-a tras puţin în jos, dar ne-am revenit şi acum creştem chiar mai bine decât înainte.”

Mai departe, planul de expansiune al lui Mugur Tureschi include o Croitorie de cafea şi în Bucureşti şi poate chiar o dezvoltare naţională, dar nu în sistem de franciză.

„Următorul plan este să deschid un restaurant tot în Braşov, în 2023”, spune Mugur Tureschi.

Mugur Tureschi, fondator Croitoria de cafea: Recent, am lansat o serie de etichete noi pentru cafeaua pe care o vindem sub brandul Nola. Etichetele reproduc tablouri din colecţia personală ale unor artişti braşoveni.



ZF şi Banca Transilvania au lansat PROIECTUL AFACERI DE LA ZERO, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania