Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. O familie din Râmnicu Vâlcea vrea să cucerească Europa cu brandul de cosmetice Rovyo

23.03.2024, 13:12 Autor: Mădălina Dediu Panaete

Rodica Dumitru face de mulţi ani săpun în casă, însă din 2006 a început să facă săpun natural din ulei de măsline şi să cerceteze mai mult modul în care se produc cosmetice naturale. În urmă cu circa zece ani a deschis o mică afacere de care se ocupa în timpul liber. A urmat şi un curs în 2020, unde a studiat mai bine şi producţia de creme şi balsamuri. Iar în 2020 a venit şi momentul pensionării, aşa că a început să se dedice doar brandului de cosmetice Rovyo.

„Încurajată de familie, care mi-au spus că produsele pe care le fac sunt foarte bune, am început să facem şi analize de laborator, toată documentaţia necesară, iar în prezent toate produsele noastre au dosar de analize de laborator, notificate la Uniunea Europeană şi sunt testate dermatologic”, povesteşte Rodica Dumitru în cadrul emisiunii ZF Afaceri de la Zero. Nepoata sa Loredana Ionaşcu a fost printre primele persoane care au testat produsele şi tot ea este omul care s-a ocupat de designul ambalajelor şi se ocupă şi de promovare. 

„Am locuit foarte mulţi ani în Anglia, am făcut cursuri de specializare pentru graphic design, web design, marketing digital ş.a.md., iar toate lucrurile învăţate le pun în aplicare la Rovyo. Mătuşa mea îmi dă mână liberă să fac tot ceea ce consider că este bine, toate ideile mele sunt puse în practică şi efectiv mă fascinează să pot să aduc la acest nivel produsul”, a povestit şi Loredana.  Rodica Dumitru spune şi că de maceratele din gălbenele, mentă, lavandă etc. se ocupă personal, în timp ce uleiul de măsline pentru săpun este adus din Grecia, iar pentru celelalte ingrediente lucrează cu furnizori locali. „Avem şase sortimente de săpun şi un şampon solid. Pe partea de cosmetice, avem două creme de corp şi ten şi două balsamuri de buze”, a povestit antreprenoarea. În plus, Rovyo are în portofoliu şi lumânări.

Rodica Dumitru nu a făcut un calcul al investiţiilor făcute până acum în mica afacere de familie, dar spune că analizele de laborator sunt foarte scumpe, ajung şi la 950 de euro fără TVA pentru un produs. Printre proiectele viitoare se numără şi o linie de produse dedicate bărbaţilor, dar şi să se extindă în Europa pentru că a primit certificările europene. În prezent, produsele Rovyo se găsesc pe site-ul propriu, iar în Bucureşti se găsesc la SkinEstetic, dar şi pe platforme precum bunromanesc.ro, Origin and Natural şi driedfruits.ro.

„Pentru că am locuit foarte mult timp, în jur de 14 ani în Anglia am şi anumite cunoştinţe în ceea ce priveşte promovarea acolo . Sunt website-uri cum ar fi Amazon, chiar EBAY, de ce nu, dar şi colaboratori pe care cu siguranţă îi pot găsi. De exemplu,  Body Shop care vinde produse naturale. Sunt foarte multe platforme şi încă vor colaboratori. În plus, visul meu este să ajungem în El Corte Ingles în Spania”, a punctat Loredana.

Produsele Rovyo se găsesc pe site-ul propriu, iar în Bucureşti se găsesc la SkinEstetic, dar şi pe platforme precum bunromanesc.ro şi driedfruits.ro.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania