Afaceri de la zero
BooksHuggers a devenit, dintr-o idee mică, o afacere de la zero, care completează experienţa de peste zece ani a Gabrielei în marketing şi pe cea a Alexandrei ca business analyst şi trainer.

Afaceri de la zero. Povestea a două tinere din România care şi-au pus experienţa şi pasiunile la un loc şi au creat o afacere profitabilă

24.02.2024, 11:43 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Artizanal, cu migală, în Bucureşti, Gabriela Deleanu şi Alexandra Cojocaru taie, cos şi croiesc haine noi şi preţioase pentru cărţi noi şi vechi, făcând ca plăcerea cititului să devină astfel şi mai frumoasă. Se numesc BooksHuggers şi fac ca aceste mici accesorii, la care mulţi dintre noi nici nu s-ar fi gândit vreodată, să devină de acum înainte aproape indispensabile.

A început de la nevoia mea de o copertă rezistentă şi refolosibilă. Îmi plac cărţile, le admir coperţile, doar că nu sunt mereu atentă când le arunc în geantă. Aşa că am căutat soluţii şi am dat peste ideea de a folosi fie coli de hârtie – ceea ce înseamnă risipă la fiecare carte –, fie coperţile de plastic pe care le foloseam în şcoală”, povesteşte Gabriela Deleanu. A apelat la o rudă, cu rugămintea s-o ajute cu o copertă textilă, pentru care, ulterior, a primit aprecieri şi comentarii pozitive. Asta a inspirat-o să creeze altele în continuare, iar pe unele dintre ele le-a dat prietenilor, fiind confecţionate din materiale refolosite.

Când numărul a devenit tot mai mare, s-a gândit cum ar fi să monetizeze hobby-ul acesta. „Am deschis un cont de Instagram, am povestit cu Alexandra, o prietenă care era pasionată şi susţinea ideea, iar în septembrie 2023 am dat drumul oficial la BooksHuggers.shop.

Alexandra a preluat partea de producţie, iar eu mă ocup de toate celelalte lucruri.” Şi-au extins mai departe colecţia de produse cu tricouri şi tote bag-uri, apoi cu ilustraţii ale animalelor de companie care le sunt alături atunci când citesc şi aşa BooksHuggers a devenit, dintr-o idee mică, o afacere de la zero, care completează experienţa de peste zece ani a Gabrielei în marketing şi pe cea a Alexandrei ca business analyst şi trainer. „Uneori avem cereri custom (personalizate – trad.) de la clienţi, aşa că ne ajută să nu lucrăm cu stocuri mari. Iar pentru tricouri şi tote bag-uri lucrăm cu un magazin dedicat, tot din Bucureşti. Toate produsele le vindem online.”

Au pus la bătaie în jur de 2.000 de euro, bani necesari pentru aspecte administrative şi pentru stocurile de materiale, chiar şi limitate. Constant lucrează la modele noi de produse, testează reacţiile clienţilor şi se îndreaptă într-o direcţia sau alta, atunci când este nevoie. Pentru că se ocupă atât de producţie, cât şi de comercializarea produselor, a fost o provocare să se organizeze din punct de vedere administrativ, dar au avut parte şi de ajutor, aşa că nu a fost extrem de complicat. „Abia am lansat afacerea, aşa că pentru noi este important product market fit în această perioadă. Din fericire, ne putem lăuda cu încasări constante, un trend ascendent pentru numărul lunar de clienţi şi cu feedback pozitiv din partea acestora.” Pentru 2024, Gabriela Deleanu şi Alexandra Cojocaru plănuiesc să extindă gama de produse din magazinul online, astfel încât un cumpărător să poată găsi acolo un întreg kit cadou atunci când vrea să facă un cadou pentru un prieten cititor. „În prezent, purtăm discuţii cu mai multe librării pentru a avea coperţile pe rafturi, sper ca şi partea aceasta să se concretizeze în curând.”

Clienţii BooksHuggers sunt cititori din toată ţara, oameni care vor să aibă grijă de cărţile lor, care sunt mereu pe fugă, dar care au mereu o carte în geantă. Probabil mulţi dintre voi deja s-au recunoscut în această descriere. Preţul unei coperţi începe de la 45 lei şi poate varia în funcţie de material, dimensiune, broderie extra. Semnele de carte sunt 20 de lei. „Am setat preţurile la minimul posibil, astfel încât acesta să nu fie un impediment în achiziţie”, spun cele două fondatoare.  

Preţul unei coperţi începe de la 45 lei şi poate varia în funcţie de material, dimensiune, broderie extra. Semnele de carte sunt 20 de lei.



Cinci idei de afaceri de la zero

Izvorul ideilor de business nu seacă niciodată, iar asta o demonstrează atât noile, cât şi vechile generaţii de antreprenori. Ziarul Financiar a pornit în căutare de idei proaspete de afaceri, într-un proiect susţinut de Banca Transilvania, menit să pună în lumină spiritul antreprenorial al României de astăzi. Găsiţi mai jos o selecţie de businessuri pornite de la zero şi mai multe proiecte similare pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero.

Maruki Art – ilustraţii şi figurine textile (Cluj-Napoca)

Fondatoare: Bianca AntonPrezenţă: pe platformele Dichisar, Iarmaroc, pe reţelele sociale


De Ionescu – brand de modă din materiale naturale (Sibiu)

Fondator: Ionuţ Rus

Prezenţă: Sibiu, naţională, internaţională


Cucinetta – restaurant cu specific italienesc (Constanţa)

Fondator: Dan Dică

Investiţie iniţială: 50.000 de euro

Prezenţă: pe strada Ştefan cel Mare din Constanţa


Diana Nicolaie – designer de interior şi artist vizual (Bucureşti)

Prezenţă: Bucureşti


TomBabe – brand de modă (Timişoara)

Fondatoare: Ina Biebel

Prezenţă: un magazin în Timişoara şi online



ZF şi Banca Transilvania au lansat PROIECTUL AFACERI DE LA ZERO, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.
În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

Intraţi pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania