Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Stup Edition. Cum au crescut. George şi Florin Borşaru au pornit cu un foodtruck cu mac ’n cheese şi astăzi administrează două localuri, care au venituri de 1,1 milioane lei

05.04.2024, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

Businessul a fost deschis în plină pandemie, când cei doi antreprenori au renunţat la joburile lor pentru a porni propria lor afacere.

George şi Florin Borşaru au pornit la drum în lumea antreprenoriatului cu un foodtruck cu mac ’n cheese, un preparat încercat de ei în Londra. În plină pandemie, cei doi fraţi s-au gândit să pornească un business împreună, iar pasiunea comună a fost gătitul. De la un foodtruck, cei doi au ajuns la două localuri în Bucureşti sub numele de BCheese şi planurile de dezvoltare nu se opresc aici. 

„Businessul a pornit cu un foodtruck în august, dar când a venit frigul ne-am mutat într-o bucătărie. Viziunea noastră era de a deschide cât mai multe puncte de desfacere ale produsului nostru şi să avem câte o locaţie fizică în fiecare oraş important din ţară. Practic, să mergem pe sistemul de franciză şi să facem produsul nostru cât mai cunoscut în România”, spune George Borşaru. Astăzi, BCheese nu mai are foodtruck, însă se află într-o bucătărie care se ocupă de partea de delivery, iar cea de-a doua locaţie se află în Urban Hub, un spaţiu de desfacere pentru micii producători locali.

Primul local fizic a fost deschis la începutul anului 2022, iar investiţia necesară s-a ridicat la 60.000 euro. Al doilea local, cel aflat în cadrul Urban Hub, a fost deschis în toamna anului trecut. Partea de delivery este asigurată din ambele localuri, însă George Borşaru spune că se concentrează foarte mult pe clienţii fizici. 

„Experienţa este una diferită în a consuma produsul imediat scos din cuptor şi a-l primit acasă după o oră şi atunci ne concentrăm foarte mult să atragem clienţi în cele două locaţii. Prima locaţie este mai mică şi nu suportă un număr atât de mare de clienţi, cumva am reuşit de fiecare dată să gestionăm fluxul de oameni care doreau să încerce produsul”, adaugă el.

Deşi antreprenorii se concentrează pe atragerea de clienţi în actualele locaţii, nu au renunţat la ideea de a avea un foodtruck, de a reveni la modul în care au început acest business.

„Acest domeniu cu foodtruck-uri este unul care, credem noi, se potriveşte mănuşă businessului pentru că prosului pe care noi îl facem este unul care se pretează la evenimente unde există multe foodtruck-uri. Încercăm să acoperim această nişă, dacă nu până la finalul anului, cu siguranţă, anul viitor vom avea şi un foodtruck”, spune George Borşaru.

Businessul nu a evoluat doar din perspectiva locaţiilor, dar şi meniul s-a dezvoltat şi au fost adăugate noi produse. Astăzi, BCheese numără 16 tipuri de mac’n’cheese şi cinci tipuri de snack-uri.

BCheese a ajuns la venituri de 1,1 milioane lei în 2023, iar antreprenorii estimează o creştere de 50% pentru acest an având în vedere ca va fi primul an întreg pentru cea de-a doua locaţie.

Planurile de dezvoltare nu se opresc aici, spune George Borşaru.

„Vom avea şi o locaţie flagship BCheese, care va avea mese, vom putea servi mai mulţi oameni, vom avea un meniu mult mai diversificat. Ne dorim în continuare să francizăm acest business, am început deja un proces de pregătire pentru francizare. În următorii 3-5 ani, direcţia de dezvoltare va fi în sistem de franciză, să avem cât mai multe locaţii BCheese”, spune el.

Primul oraş la care se uită pentru dezvoltarea în afara Capitalei este Braşovul, apoi Constanţa şi altele.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania