Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Anamaria Chiorean a creat în pandemie brandul de bijuterii din aur ThoSay, sub care a lansat trei colecţii şi pe care se pregăteşte să îl ducă la New York, Paris şi Milano în magazine de profil

03.04.2024, 00:06 Autor: Alexandra Matei

Bijuteriile sunt produse într-o fabrică de lângă Bucureşti, iar cele trei colecţii realizate până în acest moment sunt The Dream, Nature şi T by ThoSay Preţurile bijuteriilor pornesc de la 200 de euro şi ajung până la 2.000 de euro, iar ele se vând prin intermediul site-ului propriu, dar şi direct din magazinul fizic, un concept store deschis recent în Satu Mare.

Anamaria Chiorean, fostă jurnalistă, a păşit în lumea antreprenoriatului în pandemie cu proiectul ThoSay, un brand de bijuterii din aur, care reflectă pasiunea sa pentru natură. Până acum, ea a strâns în portofoliu trei colecţii şi se pregăteşte să ducă bijuteriile în magazine de profil din New York, Paris şi Milano.

„ThoSay a luat fiinţă în timpul pandemiei. Însă, ThoSay este de fapt parcursul meu de viaţă. M-am născut undeva în munţii Rodnei, apoi am crescut în Apuseni, departe de oraş. Cea mai mare parte a timpului l-am petrecut în natură şi de asta spun că este de fapt începutul poveştii ThoSay. Mi-am cumpărat primul inel de aur la 19 ani, din primul meu salariu, iar prima interacţiune cu dorinţa de creaţie de bijuterii a fost atunci când eram în faţa unui magazin de bijuterii de lux din New York. Mi-am spus că îmi doresc să creez şi eu bijuterii din aur cu diamante, care să fie remindere valoroase despre puterea iubirii şi frumuseţea naturii. (...) Recent am fost selectaţi să expunem bijuteriile într-un magazin din Manhattan, New York. De la 1 mai vom fi prezenţi acolo, iar apoi urmează să ajungem în magazine fizice şi online din Paris şi Milano“, a povestit fondatoarea ThoSay.

Ea a pornit la drum cu o investiţie de aproximativ 10.000 de euro, bani care au asigurat prototipurile primei colecţii de bijuterii, un stoc minim şi dezvoltarea site-ului.

Bijuteriile sunt produse într-o fabrică de lângă Bucureşti, iar cele trei colecţii realizate până în acest moment sunt The Dream, Nature şi T by ThoSay. „Acum pregătesc a patra colecţie“, a adăugat antreprenoarea.

Toate bijuteriile sunt din aur şi cele mai multe au şi diamante.

Portofoliul cuprinde pandantive, coliere, cercei, brăţări fixe, pe lanţ sau fir de mătase. Bijuteriile ThoSay, mai spune Anamaria Chiorean, nu sunt create pentru ocazii speciale, ci pot fi purtate zilnic. Cea mai cerută piesă este pandantivul în formă de inimă cu diamant.

Preţurile bijuteriilor ThoSay pornesc de la 200 de euro şi ajung până la 2.000 de euro. Acestea se vând prin intermediul site-ului propriu, dar şi direct din magazinul fizic, un concept store deschis recent în Satu Mare.

„La începutul acestui an am început să lucrăm la deschiderea unui concept store în Satu Mare. Am creat un loc frumos de întâlnire cu clienţii. Am vrut neapărat ca oricine vine la noi să trăiască o experienţă, să simtă cât este de preţios, iar idea aceasta să-i rămână întipărită în minte“, a mai adăugat antreprenoarea.

Ea colaborează cu mai mulţi oameni din ţară care fac posibilă realizarea bijuteriilor ThoSay. Fabrica de bijuterii este lângă Bucureşti, fabrica de mobilă care a creat special pentru ThoSay cutiile din lemn în care sunt livrate bijuteriile este la Satu Mare, iar la Cluj, fondatoarea colaborează cu o fabrică de prelucrare a porţelanului, întrucât ThoSay are şi o ramură de produse pentru casă.

În perioada următoare, ea este în căutare de fonduri pentru a putea dezvolta businessul, iar în cinci ani vrea să ducă bijuteriile ThoSay în toată lumea.

Pentru Anamaria Chiorean, antreprenoriatul nu este nici pe departe o experienţă uşoară, însă este un drum pe care l-a ales din pasiune şi din dorinţa de a transpune în bijuteriile ThoSay dragostea sa faţă de natură şi frumos.

„Dacă îţi setezi în minte că ai pornit pe un drum şi nu există cale de întoarcere, că trebuie să vii mereu cu soluţii, atunci ai mari şanse să depăşeşti obstacolele şi să îţi croieşti drumul mai departe. Eu mă uit la brandurile mai mari decât ThoSay ca la nişte poveşti care mă pot inspira. Încerc să mă înconjor de oameni care ştiu mai multe decât mine şi de la care pot învăţa.“

Anamaria Chiorean, ThoSay: Dacă îţi setezi în minte că ai pornit pe un drum şi nu există cale de întoarcere, că trebuie să vii mereu cu soluţii, atunci ai mari şanse să depăşeşti obstacolele şi să îţi croieşti drumul mai departe.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania