Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Andreea Mezei a creat atelierul de haine Mezzy în Timişoara şi oferă inclusiv cursuri de croitorie pentru începători. „Totul a început de la o joacă de copil. Îmi doresc foarte mult să ne dezvoltăm pe partea online atât pe plan naţional, cât şi internaţional.““

28.07.2023, 00:06 Autor: Georgiana Mihalache

Încă de când era un copil, Andreea Mezei a cochetat cu crearea de haine, iniţial pentru păpuşi, ulterior nişte produse mai simple pentru prietenii de joacă. Deşi a urmat ulterior o altă direcţie, absolvind o facultate de finanţe, antreprenoarea nu a renunţat la ideea de a porni un business.

Astfel, a apărut în 2014 atelierul de haine Mezzy, în Timişoara. De la produse pe comandă, businessul a evoluat, astfel că în prezent în portofoliu sunt şi haine realizate inclusiv pe mărimile clientelor, dar şi cursuri de croitorie pentru începători, pentru cei care vor să îşi dezvolte un hobby. În 2022, Mezzy a generat peste 20.000 de euro afaceri.

„Totul a început de la o joacă de copil, când eram mică nu-mi plăcea să ies afară să mă joc cu ceilalţi copii şi stăteam toată ziua în casă şi făceam haine păpuşilor. Când am mai crescut puţin, la sat, bunica m-a învăţat să cos la maşină şi le făceam prietenilor de pe stradă haine simple. Am găsit un curs de proiectant tipare de îmbrăcăminte, nu am stat pe gânduri şi m-am înscris. Cursul a durat un an, timp în care am învăţat atât partea de construcţie de tipare, cât şi partea de cusut”, povesteşte Andreea Mezei.

Pentru că iniţial Mezzy a pornit doar cu rochii de seară, de evenimente, perioada cea mai aglomerată era din aprilie până în octombrie. Antreprenoarea a vrut să crească businessul şi în afara sezonului evenimentelor, astfel că în 2018 apăreau cursurile de croitorie. Doi ani mai târziu, în 2020, cursurile au fost colacul de salvare pentru Mezzy, atunci când clientele renunţau la comenzile de rochii, în lipsa evenimentelor. „Încercăm acum să ajutăm mai multe femei care îşi doresc să înveţe, să-şi creeze un hobby cât se poate de util şi creativ.“

„Sunt multe doamne care lucrează la birou, pe nparte tehnică şi au nevoie în viaţa lor şi de o latură creativă pe care să şi-o dezvolte. Odată ce a venit pandemia, cursurile ne-au salvat de fapt, fără ele era destul de greu să rezistăm”, a mai spus fondatoarea Mezzy.

De altfel, ea spune că aceasta a fost o lecţie de business pe care a reţinut-o de la un profesor din facultate, să existe şi un plan de rezervă.

„După pandemie ne-am schimbat modelul de business în 2022, am început să renunţăm treptat la produsele pe comandă şi să ne axăm pe modelele noastre pe care le facem pe mărimile clientilor şi le vindem în special în online. Lucrăm la un site, dar comenzile se fac prin mesaje pe reţelele noastre de socializare. Ne place interacţiunea directă cu clienţii”, a mai explicat Andreea Mezei.

Atelierul Mezzy a ajuns în 2022 la afaceri de peste 20.000 de euro. În portofoliul Mezzy sunt rochii, fuste, bluze, sacouri, salopete, produse care, în funcţie de accesorii, pot fi purtate şi la evenimente de zi, dar şi la cele speciale.

„După pandemie am început să privesc lucrurile diferit, nu mi se mai pare sustenabil să îţi cumperi o rochie pe care să o porţi o singură dată şi ulterior să ţii dulap. Toate produsele le croim pe mărimile personale ale clientelor şi pe culorile dorite dintre cele pe care le avem disponibile. Îmi doresc ca prin rochiile noastre să aducem cu adevărat bucurie şi să impulsionăm femeile să-şi simtă propria lor frumuseţe şi să o pună în valoare”, a mai spus antreprenoarea.

Ca plan pentru dezvoltarea afacerii, Andreea Mezei vede şi ieşirea în afara României, dar doar prin intermediul comenzilor online. Fondatoarea Mezzy nu vrea să deschidă un magazin fizic.

„Îmi doresc foarte mult să ne dezvoltăm pe partea online atât pe plan naţional, cât şi internaţional pe baza siteului, cred că în felul acesta putem să ajungem la cât mai multe femei şi să le oferim bucurii prin hăinuţele noastre. Si cursul nostru îmi doresc să ajungă să bucure cât mai multe femei şi să le ajute să-şi creeze un pobby creativ şi util în acelaşi timp”, a completat antreprenoarea.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania