Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Antreprenoarea Gina Bordaş a investit 170.000 euro în brandul de cosmetice Allurene şi vrea să-l ducă la export: Afacerea a prins formă în mai 2022, am lansat oficial produsele, dar munca din spate a început cu un an jumătate înainte de lansare

15.02.2023, 00:06 Autor: Georgiana Mihalache

Antreprenoarea Gina Bordaş a decis în 2022 să pornească un nou business în industria cosmetică şi a creat brandul Allurene, o gamă de produse de îngrijire pentru femei, în urma unei investiţii de 170.000 de euro din surse proprii. Ţinta pentru afaceri în 2023, primul an complet de funcţionare, este de 400.000 de euro.

„Începutul a fost când am vrut să îmi regăsesc frumuseţea şi feminitatea, m-am gândit că asemenea mie sunt alte femei ocupate, mame, antreprenoare, manageri, care se pun pe ultimul loc. Aşa a apărut Allurene, pentru a ajuta femeile să îşi acorde câteva minute de frumuseţe în fiecare zi“, a povestit Gina Bordaş.

Pentru a pune pe piaţă produsele, antreprenoarea a lucrat la idee timp de un an jumătate, perioadă care a inclus de la strategia de diferenţiere pe piaţă, la testări dermatologice, oftalmologice, vitale în industria de frumuseţe. „În povestea Allurene, când am început, nu aveam nicio idee despre ce înseamnă un business în industria de beauty. Am învăţat pas cu pas despre ingrediente, produse, promovare. Industria de beauty este destul de costisitoare. Investiţia nu s-a terminat, tot ce am obţinut ca profit este reinvestit“, a mai spus fondatoarea Allurene.

În prezent, produsele sunt realizate în cadrul altor fabrici specializate în acest domeniu, însă partea de laborator şi cea de logistică sunt în Târgu-Mureş. În total, 30 de persoane lucrează la brandul de cosmetice. „Momentan avem o gamă doar pentru femei, însă în viitorul apropiat vrem să scoatem o gamă şi pentru bărbaţi.“ „Noi venim pe piaţă cu rutina de cinci minute, am pregătit produse care pot fi combinate în funcţie de vârstă astfel încât să asigure un minim necesar şi eficient pentru îngrijirea femeilor în fiecare zi. Produsul vedetă momentan este crema antirid. Clientele au peste 35 de ani, cumpără produse care au efect, preferă soluţii complete“, a mai spus Gina Bordaş.

Produsele Allurene pot fi cumpărate de pe site-ul propriu al brandului - allurene.ro, prin reţelele de social media, iar planul antreprenoarei urmăreşte intrarea cu produsele în parfumerii, în magazine specializate de cosmetică.

„Lucrăm pe stoc, nu pe comenzi. Suntem un brand la început de drum, am dedicat timpul creşterii încrederii consumatoarelor în produsele noastre, astfel că ne aşteptăm ca vânzările să înceapă să vină de acum. Ne-am poziţionat pe un segment premium de preţ, produsele pornesc de la 80 lei până la 190 de lei, în funcţie de produs şi de capacitatea ambalajelor“, a mai spus fondatoarea Allurene.

Planurile de dezvoltare urmăresc creşterea portofoliului de produse cu cosmetice dedicate bărbaţilor, dar şi cu o gamă pentru copii.

„În următorii trei-cinci ani aş vrea ca Allurene să ajungă la femei şi bărbaţi din cât mai multe ţări din Europa. Vreau să fie un brand 100% românesc, care să ajungă peste graniţe şi să continuăm moştenirea pe care o avem în România, care începe cu Ana Aslan şi alte branduri de cosmetice cunoscute“, a mai spus Gina Bordaş.

Ea crede că principala lecţie din business este de a te diferenţia în piaţă şi de a rezista provocărilor. „Este important să nu te dai bătut, să ai o strategie de creştere.“.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇒ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇒ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania