Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Cum au crescut? Bear King, restaurantul specializat în wurstgeri pornit de Vlad Mihail şi Darius Lumperdean la Târgu-Mureş, se apropie de 1 mil. lei cifră de afaceri. „Este cel mai bun an al nostru“

14.12.2023, 00:06 Autor: Alexandra Matei

Bear King este un restaurant de nişă, cu wurstgeri - cârnaţi specifici Germaniei şi Austriei - aduşi din Austria  Componenta de livrare reprezintă undeva la 50-60% din tot ce înseamnă vânzarea pe locaţia din Târgu-Mureş  Cel mai comandat produs pentru acasă este clasicul wurstger, iar bonul mediu se apropie de 100 de lei.

Bear King, restaurantul specializat în wurstgeri pe care Vlad Mihail şi Darius Lumperdean l-au deschis la Târgu-Mureş în 2019 din pasiunea pentru mâncarea vieneză, va încheia anul cu afaceri de 1 mil. lei, 2023 fiind astfel cel mai bun an din istoria afacerii celor doi.

„Restaurantul încă este în Târgu-Mureş. Ne bucurăm să spunem că, între timp, am reuşit să patentăm produsul nostru, să înregistrăm la OSIM şi brandul nostru, iar lucrurile merg pe un făgaş bun. Anul acesta va fi cel mai bun de când am deschis. Ne aşteptăm la o cifră de afaceri de peste 200.000 de euro, ceea ce reprezintă circa 50% din ce ne-am planificat în 2019, când am deschis. Vânzările aproape s-au dublat faţă de anul trecut. Restaurantul este şi a fost pe profit în fiecare an”, a spus Vlad Mihail, cofondatorul Bear King.

Bear King este un restaurant de nişă. Wurstgerii, cârnaţi specifici Germaniei şi Austriei, sunt aduşi din Austria, chiflele sunt produse local, iar berea comercializată este produsă local sau adusă din Germania. În cei patru ani de activitate, cei doi antreprenori au învăţat să gestioneze lucrurile în funcţie de evoluţia pieţei şi a evenimentelor mai puţin plăcute. În 2019, în luna octombrie, ei au deschis Bear King, dar în martie 2020, atunci când a venit pandemia, au fost nevoiţi să reconfigureze totul şi să aleagă componenta de livrare pentru a supravieţui.

„Ne-am adaptat pas cu pas la fiecare eveniment şi am învăţat din fiecare experienţă”, a punctat Vlad Mihail. În prezent, componenta de livrare reprezintă undeva la 50-60% din tot ce înseamnă vânzarea pe locaţia din Târgu-Mureş. Cel mai comandat produs pentru acasă este clasicul wurstger, iar bonul mediu se apropie de 100 de lei.

Locaţia are o capacitate totală – interior şi terasă – de circa 50-60 de locuri, iar echipa Bear King este formată în acest moment din opt angajaţi şi alţi câţiva colaboratori.

„M-a surprins în toţi aceşti ani ajutorul pe care l-am primit de la oameni şi tot ce a însemnat dezvoltarea pe partea umană. Mă bucură faptul că sunt lângă noi, în mare parte, aceiaşi oameni cu care am pornit la drum.”

Cu proiectul Bear King, Vlad Mihail şi Darius Lumperdean au încercat şi alte pieţe precum Londra şi Cluj. Ambele iniţiative, spune Vlad Mihail, au fost o decizie legată de a creşte prezenţa Bear King şi în alte oraşe.

În Cluj, detaliază el, Bear King a avut un partener care a decis ulterior să o ia pe alt drum, iar la Londra au apărut probleme legate de logistică, Anglia nemaifiind în UE, aşa că ce doi au suspendat activitatea de acolo.

Vlad Mihail, cofondatorul Bear King: Ne-am adaptat pas cu pas la fiecare eveniment şi am învăţat din fiecare experienţă.

„Acestea sunt nişte etape care contribuie la dezvoltare, nişte momente de pauză. Pentru Cluj căutăm în continuare parteneri şi la fel şi pentru Bucureşti şi Timişoara sau alte oraşe mari din ţară”, a mai adăugat cofondatorul restaurantului.

Pentru 2024, menţionează el, focusul este pe a face cât mai cunoscut brandul prin toate mijloacele. Cei doi fondatori au în plan locaţii noi pentru anul viitor şi au deja două discuţii cu parteneri care sunt destul de avansate.

Peste încă patru ani, ei îşi propun să aibă minim încă două locaţii în plus, circa 3-5% cotă de piaţă pentru produsele pe care le promovează şi o echipă mult mai mare.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania