Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Familia Vasiliu brodează sute de mărţişoare într-un mic atelier din judeţul Timiş. „Pe lângă mărţişoare, producem aproape orice poate fi brodat. Ajungem în toată ţara prin intermediul online-ului“

24.02.2022, 00:06 Autor: Alexandra Matei

La sfârşit de iarnă, activitatea atelierului Libelulle din judeţul Arad este rezervată producţiei de mărţişoare, însă în restul anului, familia Vasiliu, care deţine brandul, brodează embleme, logo-uri, realizează produse unicat pentru botez şi alte evenimente speciale.

Povestea de mic antreprenoriat a familiei Vasiliu a început cu afirmaţia „Dragă, vreau o maşină de brodat”. Cu acea maşină, Sarita Vasiliu a început să confecţioneze obiecte brodate, întâi pentru un brand creat la Arad, apoi pentru propria poveste de business.

„Brandul Libelulle a fost creat în Arad, apoi am început să colaborăm cu creatoarea lui, dar de fapt am ajuns la concluzia că vom merge noi doi pe partea aceasta de broderie, iar ea s-a îndreptat către o altă direcţie, cea de design”, povesteşte Valentin Vasiliu, pasionat de fotografie şi de raliuri. De fapt, pasiunea sa îl ajută în continuare în administrarea atelierului, site-ul, întreţinerea magazinului online şi fotografierea produselor fiind realizate de el. „Într-o zi bună, avem circa 100-150 de oameni care intră pe site”. În această perioadă sub brandul Libelulle sunt create sute de mărţişoare care ajung la clienţi din toată ţara.

Cel mai ieftin mărţişor costă 9 lei, iar cel mai scump, 20 de lei. Valoarea medie este de aproximativ 12 lei. În prezent, activitatea este derulată prin intermediul companiei S &O Photo Media din Lugoj.

„În perioada aceasta, cel mai mult, am făcut circa 200 de mărţişoare într-o zi. Anul acesta vedeta a fost ia, sunt mici mărţişoare care arată ca o ie brodată. Clienţii ne contactează pentru mici particularităţi, cum ar fi o anume culoare”, spune şi Sarita Vasiliu.

Libelulle a avut în 2021 o cifră de afaceri de 58.000 de lei, iar pentru anul acesta cei doi soţi se aşteaptă la o creştere a vânzărilor.

„Pe lângă mărţişoare, producem aproape orice poate fi brodat, cum ar fi logo-uri pe tricouri sau şepci. Ne axăm, în principal, pe produse pentru evenimente precum botezuri sau nunţi. Cea mai aglomerată perioadă este cea de vară când au loc multe evenimente. Evenimentele private au cea mai mare pondere în businessul nostru”, spune Valentin Vasiliu.

Pentru a dezvolta proiectul, familia Vasiliu are în vedere achiziţia de noi echipamente, ceea ce presupune investiţii de 8.000 de euro. „Zona corporate este un segment pe care deja mergem. Facem şi logo-uri pe echipamente de lucru, pe tricouri, producem chiar şi mărţişoare cu logo-uri. Clienţii corporate vin din orice sector, am avut de la echipe de raliu, până la fabrici”. 

Sarita şi Valentin Vasiliu, proprietari ai Libelulle


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇒ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇒ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania