• Leu / EUR4.9207
  • Leu / GBP5.7178
  • Leu / USD4.6726
Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Horaţiu Vasilescu, un executiv cu experienţă în industria luxului, a pariat pe un proiect antreprenorial în turism şi a investit 350.000 de euro într-o unitate de cazare în comuna Nucşoara, judeţul Argeş

28.09.2022, 00:07 Autor: Alexandra Matei

Casa de oaspeţi Căezu şi-a început activitatea anul acesta şi dispune de 14 locuri de cazare, având şapte camere duble Unitatea de cazare se închiriază integral, iar tariful este de 3.000 de lei pe noapte pentru întreaga facilitate Aceasta oferă şi servicii de demipensiune sau pensiune completă, iar costul pentru aceste servicii este de 125, respectiv 200 de lei de persoană.

Horaţiu Vasilescu, fostul CEO al retailerului de bijuterii Teilor, a investit 350.000 de euro într-o unitate de cazare aflată în comuna Nucşoara, judeţul Argeş. Acesta este primul său pariu antreprenorial, care a pornit din legătura sa emoţională cu acel loc, în care familia sa îşi are originile şi în care el obişnuia să vină vara, în copilărie.

Casa de oaspeţi numită Căezu şi-a început activitatea anul acesta, iar în prezent ea poate acomoda 14 persoane.

„Sunt foarte multe lucruri care m-au făcut să am o legătură specială cu acea zonă. În primul rând, acolo era tabăra de la Nucşoara, unde mergeam invariabil în fiecare vară. Mai mult, în comuna Nucşoara a locuit şi a trăit mătuşa mea, Elisabeta Rizea, care m-a făcut să mă leg de locul respectiv când, la un moment dat, i-a oferit tatălui meu o grădină. Am tot strâns parcele de pământ una lângă cealaltă. Am ajuns de la a avea un loc unde să mergem la munte, până la a avea o casă de oaspeţi care acomodează până la 14 persoane, care oferă servicii de pensiune completă şi care îşi propune să atragă cât mai mulţi turişti îndrăgostiţi de acea zonă, aflată foarte aproape de vârful Moldoveanu“, a povestit Horaţiu Vasilescu.

Numele pe care l-a ales, mai spune el, reprezintă porecla pe care o avea familia tatălui său pe vremuri, ea provenind de la unul dintre strămoşii săi.

Acesta îşi propune ca prin proiectul dezvoltat în turism să le transmită oaspeţilor că şi la sud de Carpaţi există autenticitate şi o poveste frumoasă care poate fi spusă. Mai mult, antreprenorul vrea să readucă în vizorul turiştilor arhitectura din zona Muscelului, care, crede el, merită să fie promovată.

„Trebuie să fim şi noi cât mai vizibili. Avem locuri încă neexploatate excesiv din perspectiva turismului, în continuare există autenticitatea satului românesc. Sunt foarte mulţi investitori care au început să cumpere case vechi şi s-a creat o comunitate foarte frumoasă aici la Nucşoara.“

În prezent, la casa de oaspeţi Căezu sunt două persoane angajate, care se ocupă de bucătărie şi de camere, iar Horaţiu Vasilescu şi sora sa vin în weekenduri la Nucşoara.

Fiind un loc destul de intim, mai adaugă el, gândit ca o casă, nu ca un hotel, varianta de grupuri omogene este cea câştigătoare. Căezu oferă, de asemenea, servicii de demipensiune sau pensiune completă.

Tariful este de 3.000 de lei pe noapte pentru întreaga facilitate, care dispune de şapte camere duble, dintre care trei au şi pat suplimentar pentru copii.

Masa este servită cu un tarif de 200 de lei de persoană pentru pensiune completă, respectiv 125 de lei pentru demipensiune.

Mulţi oaspeţi optează pentru cazarea de weekend, însă, menţionează antreprenorul, au existat şi cazuri în care oaspeţii au rămas la Căezu în cursul săptămânii. Printre aceştia s-au numărat fie profesori şi doctoranzi, veniţi la o şcoală de vară, fie echipe din zona corporate.

Oaspeţii care vin pentru relaxare îşi doresc linişte, mâncare bună şi posibilitatea de a face drumeţii şi trasee în zonă.

Horaţiu Vasilescu se aşteaptă ca businessul său să ajungă la breakeven în 10-15 ani, întrucât, în general, businessurile în turism cu capacitate de cazare mică au un randament care se vede după minim zece ani.

„În zona de business românească, antreprenorii îşi doresc să investească nişte bani acum, iar într-un an de zile să-şi recupereze investiţia şi, eventual, să aibă şi o maşină nouă. Însă, realitatea trebuie să fie prezentă în mintea tuturor. Trebuie să îţi asumi că ai de parcurs toate etapele, să fii foarte consistent, să ai un business plan şi să nu te laşi dezamăgit de provocările pe care le întâlneşti“, a subliniat acesta.

Pentru 2023, antreprenorul estimează că unitatea de cazare va genera afaceri de circa 80.000 de euro.

El susţine că are planuri de extindere în zona de turism în comuna Nucşoara. În perioada următoare, îşi doreşte să construiască mai multe case muscelene pe care să le vândă celor care sunt atraşi de zonă, dar pentru care să facă şi administrare şi să le poată opera şi în regim hotelier.

„Căezu îmi dau seama că a fost cea mai bună alegere pentru că în viaţă trebuie să facem şi lucruri care nu umplu inima, care ne bucură şi care ne aduc satisfacţie. Îmi doresc să păstrăm autenticitatea satului. Acesta este principiul după care funcţionăm.“

Horaţiu Vasilescu spune că nu se poate gândi la el însuşi ca la un investitor în turism la un nivel avansat. El se consideră un iubitor al zonei şi îşi propune să dea valoare într-o manieră sănătoasă comunei Nucşoara.

Zona de turism, afirmă antreprenorul, a pornit ca o dorinţă venită din familie, iar dacă vine vorba despre scalare, ea se va întâmpla tot acolo.

Horaţiu Vasilescu a fost timp de cinci ani, 2015-2020, CEO al lanţului de magazine de bijuterii Teilor, iar acum, pe lângă activitatea sa în antreprenoriatul în turism, conduce parfumeriile Obsentum.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania și Vodafone